Professionele verkoopvaardigheden: Strategisch verkopen van complexe producten en diensten

Niveau
Tijdsduur
Logo van Ydo organisatieonderhoud en innovatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Ydo organisatieonderhoud en innovatie heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 8 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Ydo organisatieonderhoud en innovatie biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Doel

Het doel van “strategisch verkopen” is het verkopen van complexe producten en/of diensten. Waar het vaak mis gaat in een complexe verkoop is dat men alleen op zoek gaat naar de ‘decision making unit (DMU)’. Juist het vinden van de mensen die wel ‘nee’ tegen je aanbod kunnen zeggen, maar geen ‘ja’ is in de praktijk vaak de reden waarom een complexe verkoop mislukt zonder dat je als verkoper weet waar het mis is gegaan. Deze training biedt analysetools om inzicht te verkrijgen hoe u voorkomt dat  mogelijke verkoopkansen u tussen de vingers door glippen.

Bestemd voor

Verkopers buitendienst, business development managers, adviseurs, salesmanagers en anderen die in hun functie binnen B2B …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Verkoopvaardigheden, Sales management, Verkoopmethoden, NIMA A Sales en Verkoopstrategie.

Doel

Het doel van “strategisch verkopen” is het verkopen van complexe producten en/of diensten. Waar het vaak mis gaat in een complexe verkoop is dat men alleen op zoek gaat naar de ‘decision making unit (DMU)’. Juist het vinden van de mensen die wel ‘nee’ tegen je aanbod kunnen zeggen, maar geen ‘ja’ is in de praktijk vaak de reden waarom een complexe verkoop mislukt zonder dat je als verkoper weet waar het mis is gegaan. Deze training biedt analysetools om inzicht te verkrijgen hoe u voorkomt dat  mogelijke verkoopkansen u tussen de vingers door glippen.

Bestemd voor

Verkopers buitendienst, business development managers, adviseurs, salesmanagers en anderen die in hun functie binnen B2B omgevingen complexe producten en/of diensten verkopen.

Omschrijving

In de training worden behandeld:

  • Fundamenten van strategisch verkopen
    • De complexe verkoop in een constant veranderende wereld
    • Strategie en tactiek verbinden
    • Je positie bepalen
  • Zes elementen van strategisch verkopen
    • Koop invloeden
    • Hefbomen van sterktes
    • Reactie modi
    • Winnen en resultaten boeken
    • Ideaal klantprofiel
    • Verkoopfunnel
  • Bij de economische koper komen
    • Welke problemen kun je tegenkomen
    • En hoe los je dat op
  • De coach: je primaire informatiebron
  • Wat te doen met concurrentie
  • Ideaal klantprofiel

Werkwijze

Deze opleiding wordt gekenmerkt door groepsdiscussies met praktische voorbeelden, oefeningen en korte theoretische inleidingen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Ydo organisatieonderhoud en innovatie, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.