Communicatie: Klantgericht Communiceren (MBO & HBO)

Type product
Startdatum en plaats
Logo van Xzellent - Training | Coaching
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Xzellent - Training | Coaching heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 504 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Klantgericht communiceren training: De kwaliteit van de communicatie van je team, afdeling of organisatie bepaalt voor een belangrijk deel of anderen tevreden zijn over de diensten of producten. Van belang is dan ook dat iedereen zich hier terdege van bewust is.

In deze training krijg je praktische tools aangereikt die het klantgericht werken ondersteunen. Gezamenlijk wordt de actuele stand van zaken geïnventariseerd. Tevens worden in deze training Klantgericht Communiceren concrete (persoonlijke) doelen gesteld voor de afdeling of organisatie. 

Na de training Klantgericht Communiceren

  • Er ligt een actieplan om de klantgerichtheid te verbeteren
  • Iedereen is alert op behoeften en signalen …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Communicatiestijlen, Klantgerichtheid, NLP, Effectief communiceren en Communiceren.

Klantgericht communiceren training: De kwaliteit van de communicatie van je team, afdeling of organisatie bepaalt voor een belangrijk deel of anderen tevreden zijn over de diensten of producten. Van belang is dan ook dat iedereen zich hier terdege van bewust is.

In deze training krijg je praktische tools aangereikt die het klantgericht werken ondersteunen. Gezamenlijk wordt de actuele stand van zaken geïnventariseerd. Tevens worden in deze training Klantgericht Communiceren concrete (persoonlijke) doelen gesteld voor de afdeling of organisatie. 

Na de training Klantgericht Communiceren

  • Er ligt een actieplan om de klantgerichtheid te verbeteren
  • Iedereen is alert op behoeften en signalen van klanten
  • Er wordt op effectieve wijze tijd en energie besteed aan een goede relatie
  • Er is een methode om te inventariseren wat wensen en klachten zijn
  • Duidelijke informatie voor klanten over producten en diensten
  • De persoonlijke communicatiestijl te verbeteren richting uw klanten.

Inhoud training Klantgericht Communiceren

  • Wat is klantgerichtheid? Waarom klantgericht zijn?
  • Hoe klantgericht zijn we op dit moment?
  • Wat is de relatie tussen klantgerichtheid en communicatie?
  • Welke communicatiestijl hanteren we nu richting onze klanten?
  • Hoe kom je te weten wat je klant van je product of dienst vindt?
  • Hoe ziet ons plan er uit om de klantgerichtheid te verbeteren?
  • Diverse oefeningen, afgestemd op ieders persoonlijke situatie.

Aanpak training Klantgericht Communiceren
Trainingsduur minimaal één dag, data in overleg.

We zorgen voor inzicht, verdieping en het aanscherpen van vaardigheden door aantrekkelijke werkvormen te gebruiken waardoor de training niet alleen leerzaam maar ook leuk is. Indien van toepassing werken we vaak in kleine groepjes van wisselende samenstelling om zo ook van elkaar te leren.

Voorbereiding
Alle deelnemers vullen voorafgaand aan de training een online vragenlijst in om het persoonlijk profiel vast te stellen.

Competenties
Je werkt in deze training aan de competenties Aanpassingsvermogen, Communicatie, Klantgerichtheid, Initiatief, Luisteren, Organisatiesensitiviteit, Probleemanalyse, Sociaal gedrag.

Deze training verzorgen we als maatwerkprogramma voor jou(w organisatie) (individueel en/of groepstraining). De opzet en inhoud worden in nauwe samenwerking afgestemd. Vanzelfsprekend is een vrijblijvend gesprek met één van onze opleidingsadviseurs mogelijk.

Gemiddelde opleiderscore 9.1  |  Xzellent heeft een 100% tevredenheidsgarantie!

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.