Strategische Business-to-Business Marketing (Marketingstrategie)

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Vlerick
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 Vlerick heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Vlerick Campus Brussels
26 nov. 2019 tot 29 nov. 2019

Beschrijving

Hoe winnen in business-to-business markten?

In business-to-business gaat het er harder aan toe dan ooit. Brengt u innovatieve diensten of producten op de markt? Dan wordt u binnen de kortste keren geïmiteerd. Zoeken naar wat het verschil maakt, blijft de boodschap.

Ook de prijsdruk neemt almaar toe doordat de aankoopfunctie aan strategisch belang wint. Bovendien worden de klanten overstelpt met commerciële boodschappen via tal van media. Uw verkopers krijgen nog moeilijk een voet tussen de deur.

Hoe past u zich als marketeer aan deze nieuwe marktcondities aan? Werken de oude strategische benaderingen en segmenteringsschema’s nog? Hoe vult u uw product- of serviceportfolio optimaal in? Hoe…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingstrategie, Marketing, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B en Online marketing.

Hoe winnen in business-to-business markten?

In business-to-business gaat het er harder aan toe dan ooit. Brengt u innovatieve diensten of producten op de markt? Dan wordt u binnen de kortste keren geïmiteerd. Zoeken naar wat het verschil maakt, blijft de boodschap.

Ook de prijsdruk neemt almaar toe doordat de aankoopfunctie aan strategisch belang wint. Bovendien worden de klanten overstelpt met commerciële boodschappen via tal van media. Uw verkopers krijgen nog moeilijk een voet tussen de deur.

Hoe past u zich als marketeer aan deze nieuwe marktcondities aan? Werken de oude strategische benaderingen en segmenteringsschema’s nog? Hoe vult u uw product- of serviceportfolio optimaal in? Hoe communiceert u dit alles op een geïntegreerde manier voor maximale impact?

En hoe beheert u uw salesforce om uw communicatie, distributie en verkoopsinspanningen te ondersteunen?

Waarom deze opleiding?

Wat is de meerwaarde van de opleiding 'Strategische B2B-marketing'?

  • U kent de kritische succesfactoren van strategische B2B-marketing
  • U leert heldere concepten en instrumenten voor de praktijk van uw B2B-marketing

Voor wie?

'Strategische B2B-Marketing' is op maat gesneden van: 

  • Professionals die actief bezig zijn met het vermarkten van producten of diensten in B2B
  • Business unit managers, zaakvoerders, managing directors, business development managers, marketing managers, product managers, sales & account managers of project managers

In het verleden mochten we al deelnemers ontvangen van bedrijven als Atlas Copco, Atos Worldline, Bekaert, Ecover, Egemin, Electrabel, Fabricom, Mercer, Milliken, Sioen Industries, Voka, …

INHOUD

Vlerick koppelt theorie aan praktijk. Theorethische concepten en inzichten, technieken en praktijken worden tijdens deze opleiding tegen het licht gehouden en geëvalueerd. De case study’s, discussies zijn zeer interactief, zodat u niet alleen leert van de docenten maar ook veel ideeën haalt uit de ervaringsuitwisseling met andere deelnemers.

De opleiding 'Strategic B2B Marketing' is uitgewerkt rond vijf modules:

Module 1: Marktgedreven strategie

  • De dynamiek van strategische planning
  • De omgeving en concurrentie in kaart brengen
  • De beschikbare middelen en mogelijkheden analyseren
  • Strategische prioriteiten en een visie formuleren
  • De juiste beslissingen nemen

Module 2: Het waardecreatieproces

  • Hoe creëert u waarde door, voor en met de klant?
  • Segmenteren, selecteren en positioneren: hoe maakt u de juiste keuzes en hoe past u ze toe?
  • Hoe ontwikkelt u een winnende value proposition om zich te onderscheiden van de anderen en te ontsnappen aan de commoditisering
  • De verschillende stappen van co-creatie met de klant

Module 3: Product line management

  • Hoe beheert u uw product- en dienstenaanbod in het kader van uw B2B-marketingmix?
  • Hoe positioneert u uw verscheidene producten en diensten tegen de concurrentie én elkaar?
  • Hoe beheert u de trade-off tussen innovatie en volume?
  • Hoe gaat u om met kannibalisatie?

Module 4: International customer experience creation

  • Van productielevering tot totaalervaring
  • De klantenervaring vorm geven door interactie
  • De uitdagingen van de internationale markten

Module 5: The Move towards Solution Selling (E)

  • Van een productgerichte salesaanpak naar een servicegerichte aanpak
  • De servicesector beter begrijpen en managen
  • Wat is de impact van een oplossingsgerichte salesaanpak?

MAAK HET VERSCHIL

Met onze unieke aanpak slagen we erin de brug te slaan naar uw dagelijkse praktijk. U krijgt de juiste vaardigheden onder de knie en u verwerft de inzichten om het verschil te maken! We zijn ervan overtuigd dat een businessschool meer moet zijn dan een verzameling van leslokalen. Onze inspirerende campussen zijn een ontmoetingsplaats voor academici, ondernemers, managers en studenten. De ideale smeltkroes van invloeden die u vormen tot een productieve leider die een succesvolle toekomst tegemoet gaat. U ervaart van het eerste moment het unieke leertraject dat Vlerick Business School te bieden heeft.

Onze digitale aanpak zal dat leertraject nog versterken. Het gebruik van tablets tijdens de lessen en het digitale platform Showpad stelt al het lesmateriaal altijd en overal ter beschikking. Foto’s nemen van de flipchart tijdens een brainstormoefening, een rollenspel filmen, snel deelnemen aan een enquête, een Wiki-pagina creëren, … en meteen met uw collega-deelnemers delen: alles is mogelijk!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.