Trendwatching, Forecasting en Futuring

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 68 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Trendwatching, Forecasting en Futuring
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Ivo Berkhoff
starstarstarstarstar
Ivo Berkhoff
Enjoy your life and think free
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 inspirende dagen gehad en heeft de training ons enorm geholpen om het netwerk rondom trends en inspiraties op te zetten. Dit is zeker aanbevelens waard waarbij de training zich ook nog eens niet alleen in het lokaal plaats vond en ook op een aantal leuke plekken in Rotterdam werd gehouden. Ik heb enorm genoten Top!" - 11-12-2018 20:28

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 in… alles lezen - 11-12-2018 20:28

Startdata en plaatsen

placeRotterdam
19 aug. 2020 tot 2 sep. 2020
Toon rooster
event 2 augustus 2020, 10:00-17:00
event 19 augustus 2020, 10:00-17:00
event 26 augustus 2020, 10:00-17:00
placeRotterdam
21 okt. 2020 tot 4 nov. 2020
Toon rooster
event 21 oktober 2020, 10:00-17:00
event 28 oktober 2020, 10:00-17:00
event 4 november 2020, 10:00-17:00

Beschrijving

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

TRENDWATCHING EN FUTURING – 3 DAGEN VOL CREATIVITEIT EN DIEPGAANDE KENNIS

In deze actieve 3 daagse training duik je met je team diep in trends met merk-archetypes, trend forecasting en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een (of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je met je team aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

Als organisatie wil je relevant blijven. Inspelen op trends en ontwikkelingen die passen bij jouw merk en doelgroep: hoe doe je dat? Welke invloed hebben trends op je strategie, je diensten of produkten en je manier van communiceren? In deze inspirerende team trainin…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Trendwatching, Strategisch management, Visie ontwikkeling, Duurzaamheid en Permanente educatie (PE).

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

TRENDWATCHING EN FUTURING – 3 DAGEN VOL CREATIVITEIT EN DIEPGAANDE KENNIS

In deze actieve 3 daagse training duik je met je team diep in trends met merk-archetypes, trend forecasting en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een (of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je met je team aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

Als organisatie wil je relevant blijven. Inspelen op trends en ontwikkelingen die passen bij jouw merk en doelgroep: hoe doe je dat? Welke invloed hebben trends op je strategie, je diensten of produkten en je manier van communiceren? In deze inspirerende team training vertaal je ontwikkelingen naar een fictief maar geloofwaardig toekomstperspectief. Je denkt daardoor van buiten naar binnen. Deze training verbindt jouw merk met de veranderende wereld.

WAAR DENK JIJ DAT DE WERELD HEEN GAAT? EN WELKE TRENDS PASSEN BIJ JOUW MERK?

Met je team bouw je aan een toekomstperspectief met trend futuring. Waar gaat de wereld heen? Wat willen doelgroepen? Je ontwikkelt verschillende scenarios. En je houdt rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen jong en oud, vrouw of man, levenswijze en cultuur. De nieuwe trends van morgen maak je met een collage visueel op een vision board.

We kijken ook naar jouw rol als trend forecaster. Je leert hoe een in-house trend forecasting team werkt. Onafhankelijke merken kunnen hiermee vertrouwen en bouwen op hun eigen inzichten en visie op de toekomst. Maar we kijken ook naar belangrijke trendrapporten van externe partijen. Hoe werk je er mee, en hoe haal je er waarde uit voor je eigen organisatie? Met behulp van storytelling technieken leer je hoe je de trend forecast inspirerend presenteert aan je team. Tot slot kijken we naar populaire middelen en media om trend forecasts te publiceren op in- en externe ( social) media.

VOOR WIE?

Voor geïnteresseerden en professionals die met trend forecasting een flinke stap verder in de theorie willen gaan. En voor diegenen die trend forecasting als dienst aan zijn of haar klanten wil bieden.

Programma

DAG 1

  • introductie
  • de 3 b’s van trendwatching
  • de 3 trendlagen en -vragen
  • trendfactoren & megatrends
  • drijfveren & behoeftenwerelden
  • macro- & microtrends
  • connecting the signs

DAG 2

  • samenvatting van dag 1
  • consument- & merkwaarden
  • archetypes & persona’s
  • trendmatching
  • inspelen op de tijdgeest
  • trends visualiseren

DAG 3

  • samenvatting van dag 2
  • scenario- & visievorming
  • strategie & innovatie
  • forecasting & concepting
  • how to inspire with trends
  • connect to the future
  • toekomstbeelden visualiseren

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Trendwatching en trend forecasting, ook wel futuring genoemd liggen in elkaars verlengde. Daarom bieden we 2 Trend modules, waarbinnen je zowel de basis als de verdieping vindt. 

Deze modules zijn:

  • Trendtripper Rotterdam 1 dag
  • Trendforecasting en futuring 3 dagen

ZO WERKT DE INSCHRIJVING

Als je met een team wilt trainen komen jullie naar ons, of wij naar jullie. Teamtraining is mogelijk vanaf 4 personen. Wil je deze training solo volgen? De training start als zich 6 deelnemers hebben aangemeld. Data worden in overleg vastgesteld. De vermelde prijs is de individuele prijs. Incompany/maatwerk prijs op aanvraag.

10
Gemiddeld cijfer voor Trendwatching, Forecasting en Futuring
Gebaseerd op 2 ervaringen
Ivo Berkhoff
starstarstarstarstar
Ivo Berkhoff
Enjoy your life and think free
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 inspirende dagen gehad en heeft de training ons enorm geholpen om het netwerk rondom trends en inspiraties op te zetten. Dit is zeker aanbevelens waard waarbij de training zich ook nog eens niet alleen in het lokaal plaats vond en ook op een aantal leuke plekken in Rotterdam werd gehouden. Ik heb enorm genoten Top!" - 11-12-2018 20:28

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 in… alles lezen - 11-12-2018 20:28

Hans van der Kooij
starstarstarstarstar
Hans van der Kooij
Doelgroepen en Inspiratie
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"we hebben in 3 volle dagen prachtige inzichten gekregen in het duiden van trends voor onze achterban. Mede door de opgedane kennis kunnen we onze inspiratietours in binnen- en buitenland nog beter opzetten. Cindy en Lisa, bedankt voor de inspirerende dagen." - 07-12-2018 07:55

"we hebben in 3 volle dagen prachtige inzichten gekregen in het duiden van trends voor onze achterban. Mede door de opgedane kennis kunnen we… alles lezen - 07-12-2018 07:55

Hallo Hans, hartelijk dank voor je positieve input. Wij vonden het ook heel leuke en inspirerende dagen.

- 07-12-2018 07:55

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Versdenkers, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.