Brand storytelling & contentstrategie

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Versdenkers Lisa van Noorden
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 68 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Brand storytelling & contentstrategie
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
ida smit
educatie specialist
10
Brand storytelling & contentstrategie

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interactie met de groep kom je tot andere denkwijzen en inzichten. Al neem ik weer nieuwe technieken mee die ik in de praktijk kan toepassen." - 23-01-2019 10:13

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interac… alles lezen - 23-01-2019 10:13

Hallo Ida, hartelijk dank voor je geweldige beoordeling. Wij zijn er blij mee. Veel succes en misschien weer tot ziens!

- 23-01-2019 10:13

Startdata en plaatsen

placeRotterdam
30 jul. 2020 tot 6 aug. 2020
Toon rooster
event 30 juli 2020, 10:00-17:00
event 6 augustus 2020, 10:00-17:00
placeRotterdam
22 okt. 2020 tot 29 okt. 2020
Toon rooster
event 22 oktober 2020, 10:00-17:00
event 29 oktober 2020, 10:00-17:00
placeRotterdam
4 dec. 2020 tot 11 dec. 2020
Toon rooster
event 4 december 2020, 10:00-17:00
event 11 december 2020, 10:00-17:00

Beschrijving

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

BRAND STORYTELLING EN CONTENTSTRATEGIE

In twee dagen werk je aan een sterke brandstory en pas je storytelling toe in je contentstrategie.

Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan je merkverhaal misschien scherper en creatiever? In deze tweedaagse training, met opdrachten tussendoor, werk je aan je brand awaress met behulp van storytelling. Daarna zet je je verhaal uit in een contentstrategie.

We onderzoeken op welke manier je je onderscheidend vermogen kunt benadrukken. En je werkt aan een 4 stappen contentstrategie om je klantbeleving te versterken: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.

DAG 1: JE MERK VERSTERKEN MET STORYTELLING

Storyt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Storytelling, Google Analytics, Gamification en Neuromarketing.

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

BRAND STORYTELLING EN CONTENTSTRATEGIE

In twee dagen werk je aan een sterke brandstory en pas je storytelling toe in je contentstrategie.

Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan je merkverhaal misschien scherper en creatiever? In deze tweedaagse training, met opdrachten tussendoor, werk je aan je brand awaress met behulp van storytelling. Daarna zet je je verhaal uit in een contentstrategie.

We onderzoeken op welke manier je je onderscheidend vermogen kunt benadrukken. En je werkt aan een 4 stappen contentstrategie om je klantbeleving te versterken: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.

DAG 1: JE MERK VERSTERKEN MET STORYTELLING

Storytelling is belangrijk in alle communicatie. Het verhaal achter je merk, organisatie, cijfers of de mensen vertellen helpt je om je doelgroep te inspireren en overtuigen.

In de eerste dag van deze training analyseren we je huidige merk- of produkt verhaal en onderzoeken we hoe we deze kunnen versterken. Daarvoor gebruiken we het brand storytelling canvas. Je ontdekt waar je onderscheidend vermogen ligt en hoe je dat om kunt zetten in inspirerende communicatie. Tussen de trainingsdagen door ga je met onze tips en tricks aan de slag om dit écht goed op papier te krijgen.

DAG 2: JE BRANDSTORY IN EEN CONTENTSTRATEGIE UITZETTEN

We starten de dag met feedback op jouw brand verhaal. Wat zijn de quick wins? Als dat stevig staat ga je aan de slag met een concrete vertaling van brand storytelling in je contentstrategie. We zetten de strategie uit in de volgende fasering: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty. Voor elke stap ontwikkel je een plan in posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc. Hierbij doe je strategisch inzicht op over hoe je slimme keuzes maakt binnen het landschap van social producing.

DAG1

  • Wat is storytelling en hoe pas je het toe om je brand awareness te versterken
  • Best practices en inspiratie van transmediale storytelling
  • Het opbouwen van je brand story met hulp van het storytelling canvas.
  • Tips en tricks om jouw verhaal écht goed op papier te krijgen
  • Tussendoor: huiswerkopdracht. Met onze tips ga je zelf of met je team je brandstory schrijven.

DAG2

  • Een concept ontwikkelen ten aanzien van storytelling voor je brand; waar ga je als merk over praten en waarom?
  • Storytelling inzetten in 4 fasen van je contentstrategie: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.
  • Storytelling toepassen in middelen en media: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc.
9
Gemiddeld cijfer voor Brand storytelling & contentstrategie
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar
ida smit
educatie specialist
10
Brand storytelling & contentstrategie

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interactie met de groep kom je tot andere denkwijzen en inzichten. Al neem ik weer nieuwe technieken mee die ik in de praktijk kan toepassen." - 23-01-2019 10:13

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interac… alles lezen - 23-01-2019 10:13

Hallo Ida, hartelijk dank voor je geweldige beoordeling. Wij zijn er blij mee. Veel succes en misschien weer tot ziens!

- 23-01-2019 10:13
starstarstarstarstar_half
Arjan Reinders
9
Brand storytelling & contentstrategie

"Veel geleerd in twee dagen, met name voor mij waren de presentatietechnieken erg nuttig. ik sta daardoor de volgende keer zeker met een beter verhaal voor een groep. De kennis over merkwaarden communicatie gaat mij bij de aanscherping van mijn eigen profilering ook goed van pas komen. Dank!" - 24-01-2017 10:40

"Veel geleerd in twee dagen, met name voor mij waren de presentatietechnieken erg nuttig. ik sta daardoor de volgende keer zeker met een bete… alles lezen - 24-01-2017 10:40

Beste Arjan, hartelijk dank voor je goede feedback. Laat me weten hoe je volgende presentatie ging!

- 24-01-2017 10:40
starstarstarstarstar_border
J. van der Stal
8
Brand storytelling & contentstrategie

"Ontzettend leerzame training van Lisa en Richard. Op dag 1 hebben we veel inzichten gekregen in het ontwikkelen van onze eigen corporate story en dag 2 hebben we geleerd hoe we die het beste kunnen presenteren. Leuk, actief en nuttig. Fijne trainingsruimte ook!" - 23-01-2017 13:19

"Ontzettend leerzame training van Lisa en Richard. Op dag 1 hebben we veel inzichten gekregen in het ontwikkelen van onze eigen corporate sto… alles lezen - 23-01-2017 13:19

Beste Jet, dank voor de fijne feedback! Mooie en actieve dagen. Veel succes!

- 23-01-2017 13:19
Versdenkers Lisa van Noorden - Versdenkers; trainingen in strategische creativiteit.
Versdenkers Lisa van Noorden
Versdenkers; trainingen in strategische creativiteit.
8,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Versdenkers, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.