Klantgericht chatten

Tijdsduur
Logo van LVE | Loo van Eck Communicatie

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Training Chatten & Whatsappen

Chatten en appen heeft de toekomst. Nee, het ís al de toekomst. Bezoekers van sites willen online informatie hebben.  Klanten willen via de telefoon informatie. Liefst zo snel mogelijk. U speelt daar graag op in. U verstevigt zo de online identiteit van uw organisatie. En u behoudt een persoonlijke relatie met uw klant.

Maar de chat en app moet wel goed ingezet worden. Hoe komt u zo snel mogelijk tot de kern van een probleem? Hoe combineert u snelheid van reageren met klantvriendelijkheid? Wanneer schakelt u over naar telefonisch contact? Chatten kent kansen en valkuilen. Samen onderzoeken we of chatten en appen bij uw organisatie past. En hoe u deze media het…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

Training Chatten & Whatsappen

Chatten en appen heeft de toekomst. Nee, het ís al de toekomst. Bezoekers van sites willen online informatie hebben.  Klanten willen via de telefoon informatie. Liefst zo snel mogelijk. U speelt daar graag op in. U verstevigt zo de online identiteit van uw organisatie. En u behoudt een persoonlijke relatie met uw klant.

Maar de chat en app moet wel goed ingezet worden. Hoe komt u zo snel mogelijk tot de kern van een probleem? Hoe combineert u snelheid van reageren met klantvriendelijkheid? Wanneer schakelt u over naar telefonisch contact? Chatten kent kansen en valkuilen. Samen onderzoeken we of chatten en appen bij uw organisatie past. En hoe u deze media het beste in kunt zetten.

Programma training Chatten & Whatsappen

U leert …

 ... welke chat- en apptechniek u kunt hanteren

  • Taxeren: hoe ontdekt u wie u aan ‘de lijn’ hebt?
  • Uithoren: hoe weet u wat de ander wilt?
  • Structureren: hoe brengt u structuur aan in de chat- of appsessie?
  • Informeren: op welke manier biedt u de informatie aan?
  • Afsluiten: hoe beëindigt u de chat- of appsessie?

… hoe u uw chat- en appsessie effectief houdt

  • Hoe reageert u snel, klantgericht en inhoudelijk correct?
  • Hoe benut u commerciële kansen?
  • Wanneer gaat u over van chat/app naar telefoon of e-mail?
  • Hoe gaat u om met social chat?

… wat de do’s en dont’s zijn

  • De etiquette van het chatten en appen
  • Het taalgebruik: chattaal of niet?
  • De schrijfstijl: lange zinnen of niet? Jargon of niet? 

Resultaat training Chatten & Whatsappen

Na afloop van deze training weet u ...
... hoe u een klantgericht online gesprek voert;
... wat de valkuilen en kansen van een chat- en appsessie zijn;
... hoe u een chat- of appscript snel kunt inzetten.

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... contact heeft met klanten via de chat of app;
... onderzoekt of chatten en appen ook voor de eigen organisatie succesvol is;
... het chat- en appkanaal verder wil uitbouwen.

Didactiek

Live chatten & appen
Een training Chatten  & Whatsappen organiseren we achter uw laptop. U moet natuurlijk tijdens de training live chatten en appen. Alleen dan heeft de training pas écht effect. Dit combineren we met plenaire sessies.

Na deze training bent u weer helemaal bij de tijd.

+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u hebt geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!

+ E-coaching
Wilt u na de training nog extra feedback op uw app- of chatsessies? Dat kan! Stuur een sessie naar de trainer en hij of zij geeft u in een filmpje persoonlijke tips.

60 professionals met een passie voor taal en communicatie. Wij zijn al ruim 30 jaar bezig met het verbeteren van de communicatie van andere organisaties. Dat doen we omdat wij geloven dat iedereen is gebaat bij heldere communicatie. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.