Klantgericht denken en handelen aan de balie

Niveau
Tijdsduur
Logo van train2work
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 train2work heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 74 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

train2work biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Den Haag

Beschrijving

Wat is jouw volgende stap?

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten en nieuwe technologie slim inzetten op je werkplek?

Of het nu gaat om het gebruik van ict-hulpmiddelen, communiceren, samenwerken of je persoonlijke effectiviteit en vitaliteit: met onze korte, direct toepasbare trainingen groei je mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte opleidingen, trainingen, cursussen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In eigen trainingsruimtes in Den Haag en via incompany opleidingen bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze trainingen met hoge klanttevredenheidscijfers: een 10 voor open trainingen en een 9,7 voor maatwerk trainingen! Natuurlijk zijn we NRTO-lid en erkend als PE-uren verlenende onderwijsinstelling door NBA.

Stap vooruit
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Versterk je communicatie, vergroot je succes en plezier in je klantrelaties

Wil je dat je klant graag gebruik blijft maken van je diensten? Veel hangt af van de manier waarop hij of zij wordt behandeld. Het succes en zelfs het bestaansrecht van een organisatie worden steeds vaker bepaald door het optreden van de medewerkers.

Maak het jezelf makkelijker door bewust te communiceren; maak het je klant makkelijker door in te spelen op onbewuste wensen. Gegarandeerd dat jij nog meer plezier in je werk krijgt en de waardering van je klant groter wordt!


Offerte op maat

Bel of mail ons om je leerwensen te bespreken. Je ontvangt een bijpassend trainingsvoorstel met een uitgebreid plan van aanpak.

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker, Klantgerichtheid, Secretaresse, Management assistent en Telefoneren.

Wat is jouw volgende stap?

Groei mee
Wil je werken zonder werkdruk? Slimmer communiceren en samenwerken? Je digitale vaardigheden vergroten en nieuwe technologie slim inzetten op je werkplek?

Of het nu gaat om het gebruik van ict-hulpmiddelen, communiceren, samenwerken of je persoonlijke effectiviteit en vitaliteit: met onze korte, direct toepasbare trainingen groei je mee met alle veranderingen die de huidige tijd voor jou als werkende met zich meeneemt.

Sneller, slimmer en efficiënter werken
train2work biedt sinds 2002 een uitgebreid aanbod aan korte opleidingen, trainingen, cursussen en workshops voor iedereen die sneller, slimmer en efficiënter wil werken. In eigen trainingsruimtes in Den Haag en via incompany opleidingen bij bedrijven en overheid in Nederland en Vlaanderen.

Leuk om te weten
Overheid en bedrijfsleven waarderen onze trainingen met hoge klanttevredenheidscijfers: een 10 voor open trainingen en een 9,7 voor maatwerk trainingen! Natuurlijk zijn we NRTO-lid en erkend als PE-uren verlenende onderwijsinstelling door NBA.

Stap vooruit
Bekijk ons trainingsaanbod en zet met gemak de volgende stap in de ontwikkeling van jou én je organisatie!

Versterk je communicatie, vergroot je succes en plezier in je klantrelaties

Wil je dat je klant graag gebruik blijft maken van je diensten? Veel hangt af van de manier waarop hij of zij wordt behandeld. Het succes en zelfs het bestaansrecht van een organisatie worden steeds vaker bepaald door het optreden van de medewerkers.

Maak het jezelf makkelijker door bewust te communiceren; maak het je klant makkelijker door in te spelen op onbewuste wensen. Gegarandeerd dat jij nog meer plezier in je werk krijgt en de waardering van je klant groter wordt!


Offerte op maat

Bel of mail ons om je leerwensen te bespreken. Je ontvangt een bijpassend trainingsvoorstel met een uitgebreid plan van aanpak.

Dag 1

  • Gastheer of gastvrouw: het visitekaartje van de organisatie
  • Uniforme uitstraling naar de klant toe
  • Succes op basis van interesse en inlevingsvermogen
  • Een professionele houding
  • Effectief communiceren
  • Gesprekstechnieken: luisteren, samenvatten, doorvragen
  • Inschatten of zeker weten?
  • Effectieve vragen maken betere gesprekken
  • Klant aan de balie én aan de telefoon: wie heeft prioriteit?
  • Oefenen, oefenen, oefenen

    Dag 2
  • Bewustwording eigen lichaamstaal
  • Het belang van een goede lichaamstaal en een open houding
  • Omgaan met 'onzekere' klanten
  • Omgaan met boze en geïrriteerde klanten
  • Klantenbinding en relatiebehoud
  • De klant nooit met lege handen laten vertrekken
  • Net dat stapje meer doen voor de klant
  • Oefenen, oefenen, oefenen!

Je leert in groepsverband. Met maximaal 8 deelnemers tegelijkertijd. Een enthousiaste trainer verduidelijkt de onderwerpen met uitleg en aansprekende praktijkvoorbeelden.

Dit wordt afgewisseld met veel oefeningen, cases, rollenspelen (met acteur), video, filmpjes, het uitwisselen van ervaringen en het krijgen en geven van feedback. Dit zorgt voor interactieve en gevarieerde lesdagen.

Voordat je aan de training begint, ontvang je een persoonlijk leerwensenformulier. Dit gebruikt onze trainer om de training nauwkeurig af te stemmen op jouw leerwensen.


Dagindeling en tijden
De standaard training duurt 2 niet-aaneengesloten dagen. Natuurlijk kunnen de inhoud en de duur op maat worden samengesteld

Na afloop van de training:

  • heb je meer inzicht in de wensen van de klant;
  • kun je de klant nog klantvriendelijker tegemoet treden;
  • weet je je persoonlijke invloed in contacten te benutten en vergroten;
  • heb je een beter beeld hoe je bij een ander overkomt;
  • kun je emoties van zowel je klant als jezelf herkennen en erkennen;
  • kun je lastige gesprekken ombuigen naar constructieve gesprekken;
  • ben je communicatief sterker;
  • heb je de trainingthema’s actief toegepast in rollenspelen.

Planning

Een incompanytraining is vaak al binnen 3 weken te verzorgen. Je kunt je planningswensen voor deze workshop direct afstemmen met onze projectmanager Sophie Westra. Zij helpt je verder met de dagindeling, logistiek, presentie en alle overige voorbereidingen van dit leertraject.

Trainingslocaties Nederland en Vlaanderen

Deze workshop verzorgen wij op jouw locatie in heel Nederland en Vlaanderen.

Je bent baliemedewerker, helpdeskmedewerker of receptionist(e). Je wilt je persoonlijk invloed in contacten vergroten, communicatief sterker worden en je klant nog klantvriendelijker tegemoet treden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.