Marketing Management

Type product
Niveau
Logo van Total Talent Education B.V.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Marketing Management

Succesvol marketingbeleid vraagt om aanpassingsvermogen. Een goede marketingmanager mag de ontwikkelingen op het gebied van technologie, globalisering, nieuwe concurrenten of wetgeving in de markt nooit uit het oog verliezen. Zo hebben de komst van internet, mobiele communicatie en social media het vakgebied van marketing sterk beïnvloed (en zullen dat nog blijven doen) en vragen om adequaat anticipatievermogen. Bent u ondernemend en continu op zoek naar optimalisatie van uw dienstverlening? De MBA-module Marketing Management is uitermate geschikt als u meer kennis in marketing wilt vergaren. Ook als u niet in de gelegenheid bent om nu de volledige MBA-opleiding te volg…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Globalisering, Aanpassingsvermogen, Marketing management, Marketing en Management Algemeen.

Marketing Management

Succesvol marketingbeleid vraagt om aanpassingsvermogen. Een goede marketingmanager mag de ontwikkelingen op het gebied van technologie, globalisering, nieuwe concurrenten of wetgeving in de markt nooit uit het oog verliezen. Zo hebben de komst van internet, mobiele communicatie en social media het vakgebied van marketing sterk beïnvloed (en zullen dat nog blijven doen) en vragen om adequaat anticipatievermogen. Bent u ondernemend en continu op zoek naar optimalisatie van uw dienstverlening? De MBA-module Marketing Management is uitermate geschikt als u meer kennis in marketing wilt vergaren. Ook als u niet in de gelegenheid bent om nu de volledige MBA-opleiding te volgen. U kunt deze module in drie maanden afronden. Deze losse MBA-module is afkomstig uit de volledige MBA-opleiding van TTE.

Leerdoelen

Na het volgen van deze module bent u in staat om:

– de sleutelconcepten en kaders in marketing toe te passen;

– marketingstrategieën kritisch te beoordelen en verbeteringen daarop te implementeren;

– de communicatie over een nieuwe marketingstrategie af te stemmen op verschillende doelgroepen.

Studieprogramma en toetsing

In de module Marketing Management studeert u aan de hand van zorgvuldig geselecteerde academische artikelen en specifiek ontwikkelde casestudies. De volgende praktijkgerichte onderwerpen komen aan bod:

Sleutelbegrippen van de marketing

U maakt uitvoerig kennis met de concepten en basisbeginselen van de marketing. Door praktijkgericht bezig te zijn, kunt u al snel bepalen welke strategieën u wel en beter niet kunt toe passen binnen uw organisatie.

Marketing in specifieke contexten

U bestudeert de uitdagingen van marketingcommunicatie en leert hoe u uw marketingboodschap communiceert naar verschillende doelgroepen en marketingpersona’s. Business-to-business, international marketing, on- en offline marketing komen daarbij aan bod.

Implementatie van marketingstrategie

In dit onderdeel leert u hoe u uw marketingstrategie ten uitvoer brengt binnen de organisatie en u verdiept zich in verschillende verkoopmethodieken.

De module is opgebouwd rond contact- en inzendmomenten met uw vakdocent en oefenopgaven. In korte tijd doet u op hoog niveau kennis op. Doordat u zelf actief en analyserend aan de slag gaat, maakt u zich snel wegwijs in de boeiende wereld die Marketing heet.

Voor wie is deze module bestemd?

De module Marketing Management is geschikt voor mensen die ondernemend zijn en continu op zoek naar optimalisatie van alle aspecten van de marketing. Wilt u als manager, online of offline marketeer aan de slag of juist uw kennis op het gebied van Marketing verder uitbouwen? Deze opleiding biedt uitkomst! De module maakt deel uit van de MBA-Masteropleiding van TTE. Na het succesvol afronden van deze module kunt u versneld de volledige Masteropleiding doorlopen.

Overige informatie

Deze module kan in drie maanden worden doorlopen. U bepaalt zelf uw tempo. De module is goed voor 7,5 EC/ studiepunten. Een specifieke vooropleiding is niet vereist. De literatuur is grotendeels in het Engels, dus het is van belang dat u de Engelse taal redelijk tot goed beheerst. De studiewijzer is zowel in de Nederlandse als Engelse taal beschikbaar. Iedere module wordt afgesloten met een testcase. Na positieve afronding ontvangt u het TTE certificaat van de MBA-module Marketing Management.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.