Certified Professional Marketing-Manager

Type product
Niveau
Logo van Total Talent Education B.V.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Certified Professional Marketing-Manager (IPMA)

Marketing professionals adverteren en verkopen producten. Het doel is om producten en merken zo voordelig mogelijk op de markt te brengen en concurrentievoordelen te creëren. Dit varieert van het bedenken en organiseren van giveaways voor beurzen en eindigt  met maatregelen in het kader van zogeheten guerrillamarketing.

De verantwoordelijkheid van de marketingprofessional strekt zich uit van marketingconcept, productontwerp en  prijsstelling tot communicatie/reclame/promotie en distributie/verkoop. Marketingmanagers werken nauw samen met de afdelingen ontwikkeling, productie, inkoop en verkoop. Marketing professionals kunnen in dienst zijn va…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing management, Marketing, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B en NIMA Marketing-C.

Certified Professional Marketing-Manager (IPMA)

Marketing professionals adverteren en verkopen producten. Het doel is om producten en merken zo voordelig mogelijk op de markt te brengen en concurrentievoordelen te creëren. Dit varieert van het bedenken en organiseren van giveaways voor beurzen en eindigt  met maatregelen in het kader van zogeheten guerrillamarketing.

De verantwoordelijkheid van de marketingprofessional strekt zich uit van marketingconcept, productontwerp en  prijsstelling tot communicatie/reclame/promotie en distributie/verkoop. Marketingmanagers werken nauw samen met de afdelingen ontwikkeling, productie, inkoop en verkoop. Marketing professionals kunnen in dienst zijn van marktonderzoeksinstituten, reclamebureaus en als interne specialisten bij marketing en reclame afdelingen van bedrijven.

Als Marketingmanager binnen een organisatie is het uiteraard van belang dat u goed op de hoogte bent van de missie, visie en strategie van de organisatie en dat u die kunt vertalen in uw marketingaanpak. Daarnaast is het belangrijk dat u vanuit een marketingperspectief kunt meedenken over de bepaling van de ondernemingsstrategie. Met als doel om als Marketingmanager goed beslagen ten ijs te komen, combineren we in  deze Academische cursus een tweetal belangrijke bedrijfskundige deelgebieden: Marketing Management en Strategisch Management.

Module 1 – Marketing Management

Succesvol marketingbeleid vraagt om aanpassingsvermogen. Een goede marketingmanager mag de ontwikkelingen op het gebied van technologie, globalisering, nieuwe concurrenten of wetgeving in de markt nooit uit het oog verliezen. Zo hebben de komst van internet, mobiele communicatie en social media het vakgebied van marketing sterk beïnvloed (en zullen dat nog blijven doen) en vragen om adequaat anticipatievermogen. Bent u ondernemend en continu op zoek naar optimalisatie van uw dienstverlening? De module Marketing Management is uitermate geschikt als u meer kennis in marketing wilt vergaren. Deze module is afkomstig uit de volledige MBA-opleiding van TTE.

Leerdoelen

Na het volgen van deze module bent u in staat om:
– de sleutelconcepten en kaders in marketing toe te passen;
– marketingstrategieën kritisch te beoordelen en verbeteringen daarop te implementeren;
– de communicatie over een nieuwe marketingstrategie af te stemmen op verschillende doelgroepen.

Module 2 – Strategisch Management

Organisaties hebben uitgekiende strategieën nodig om de winstgevendheid en daarmee de continuïteit van de organisatie te waarborgen. Om een goede ondernemingsstrategie te ontwikkelen is goede kennis van de omgeving van de organisatie (economische en maatschappelijke ontwikkelingen, consumentengedrag, technologische ontwikkelingen en ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving) noodzakelijk. In deze module krijgt u onder meer methodes aangereikt met behulp waarvan u de strategie van uw organisatie periodiek tegen het licht kunt houden. Deze module is uitermate geschikt wanneer u meer strategische kennis wilt vergaren. Deze module is afkomstig uit de volledige MBA-opleiding van TTE.

Leerdoelen

Na het volgen van deze module bent u onder andere in staat om:
– omgevingsontwikkelingen die van invloed zijn op de strategie van uw organisatie te herkennen en analyseren;
– strategieën te ontwikkelen die concurrentievoordeel bieden in een constant veranderende omgeving.

Wat levert deze cursus u op?

Met deze compacte cursus op masterniveau, waarin twee belangrijke bedrijfskundige deelgebieden worden gecombineerd, zet u een volgende stap in uw management carrière. Bij succesvolle afronding van deze op zichzelf al waardevolle managementcursus ontvangt u 15 studiepunten (ECTS) en heeft u een eerste stap gezet richting de complete masteropleiding van TTE. Voor beide afgeronde modules ontvangt u een erkend TTE certificaat. Daarnaast hebt u de mogelijkheid om de cursus ook van een internationaal predicaat te laten voorzien. Bij afronding van een extra case-study, die wordt afgenomen door onze samenwerkingspartner International Professional Managers Association (UK), ontvangt u namelijk het internationaal hoog gewaardeerde IPMA certificaat. Met dit certificaat verklaart IPMA dat u als Professioneel Marketing Manager aantoonbaar in staat bent om geaccepteerde (marketing) management-ideeën en concepten in de praktijk toe te passen en daar waar nodig van een eigen invulling te voorzien. Een en ander met als doel organisaties c.q. de organisatie waar uw werkzaam bent op een hoger plan te brengen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.