Klantgericht schrijven

Type product
Tijdsduur
Logo van Taalcentrum-VU
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Taalcentrum-VU heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 161 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Taalcursus.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.

Cursus Klantgericht schrijven

Leer hoe je jezelf verplaatst in de ontvanger van je brief, e-mail of notitie. Schrijf een prettig leesbaar bericht dat uitblinkt in klantgerichtheid, en waarin de kernboodschap duidelijk naar voren komt. Ook jij kunt klantgericht schrijven: schrijf doelgericht, kies de juiste opbouw en verbeter je schrijfvaardigheid.

De cursus Klantgericht schrijven helpt jou bij feilloze klantcommunicatie. Wees vriendelijk én zakelijk tegelijk. Oefen met eigen teksten en ontdek de do’s en don’ts van klantgericht communiceren. En hoe verwerk je empathie in jouw klantcommunicatie? Je komt erachter met de cursus Klantgericht schrijven.

Voor wie?

Voor medewerkers die regelmati…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Klantgerichtheid, Schrijven, Schriftelijke communicatie en Schrijven voor het web.

Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.

Cursus Klantgericht schrijven

Leer hoe je jezelf verplaatst in de ontvanger van je brief, e-mail of notitie. Schrijf een prettig leesbaar bericht dat uitblinkt in klantgerichtheid, en waarin de kernboodschap duidelijk naar voren komt. Ook jij kunt klantgericht schrijven: schrijf doelgericht, kies de juiste opbouw en verbeter je schrijfvaardigheid.

De cursus Klantgericht schrijven helpt jou bij feilloze klantcommunicatie. Wees vriendelijk én zakelijk tegelijk. Oefen met eigen teksten en ontdek de do’s en don’ts van klantgericht communiceren. En hoe verwerk je empathie in jouw klantcommunicatie? Je komt erachter met de cursus Klantgericht schrijven.

Voor wie?

Voor medewerkers die regelmatig rechtstreeks contact hebben met klanten, bijvoorbeeld vanuit een afdeling klantenservice. 

Wat leer je?

In deze cursus Klantgericht schrijven leer je zakelijk en vriendelijk te communiceren met de klant. Je leert hoe je de boodschap afstemt op de lezer, hoe je helder formuleert en zonder omwegen tot de kernboodschap komt. Het resultaat: aantrekkelijke, klantvriendelijke teksten én een hogere klanttevredenheid.

Programmaonderdelen

Klantgericht communiceren

  • Communiceren vanuit de merkwaarden van je organisatie
  • Helder en vriendelijk reageren op vragen van klanten
  • Je verplaatsen in de klant: wat zou jij zelf willen lezen?

De opbouw van je e-mail, brief of notitie

  • Het schrijfproces: hoe begin je?
  • Handige formats voor e-mails en andere korte teksten
  • De lezer: wat wil je met je klantgerichte e-mail bereiken?

Klantgericht formuleren

  • De boodschap en stijl afstemmen op de leer
  • Correct en verzorgd formuleren
  • Feedback op je eigen teksten

Empathisch en klantgericht schrijven

  • Begripvolle, empathische formuleringen: wat werkt, wat niet?
  • Wat doe je als je de klant geen gelijk kunt geven?
  • Tactvol omgaan met lastige situaties

Klantgerichtheid van je eigen teksten

In de cursus Klantgericht schrijven oefen je met je eigen teksten en realistische cases. Zo pas je wat je leert direct toe in je eigen werk. Je kunt deze training bijvoorbeeld volgen als klanten vaak vragen hebben over brieven of mails. Of als je als medewerker houvast wil: wat zijn nu eigenlijk de criteria voor goede brieven en e-mails?

Trainingsvormen

Deze training kun je in company organiseren of als privé- of duotraining volgen. Datum en locatie bepalen we in overleg.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.