NIMA A Marketing - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,2
Gemiddeld cijfer voor NIMA A Marketing - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8,2
NIMA A Marketing - Dag

"Mooie locatie en goed bereikbaar in Amsterdam. Bekwame docenten en nuttige oefeningen. Kleine groepen waardoor veel ruimte voor vragen en vergroting van het leereffect. Op verzoek is een extra (en extra lange) rekenles ingepland. Goede catering." - 18-08-2009 14:58

"Mooie locatie en goed bereikbaar in Amsterdam. Bekwame docenten en nuttige oefeningen. Kleine groepen waardoor veel ruimte voor vragen en ve… alles lezen - 18-08-2009 14:58

Startdata en plaatsen

Eindhoven
11 okt. 2019 tot 3 apr. 2020
Amsterdam
6 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Eindhoven
6 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Rotterdam
6 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Utrecht
6 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Zwolle
6 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020

Beschrijving

Wil je een stevige basis leggen en je verdiepen in marketing, ongeacht welke achtergrond je hebt? Dan is het programma NIMA A Marketing iets voor jou.

Wil je een diploma in marketing behalen dat zeer gewaardeerd wordt door werkgevers? Dan is de NIMA A Marketing een uitstekende keuze. Als gediplomeerde NIMA A Marketing heb je goed inzicht in alle belangrijke aspecten van moderne marketing. Je weet precies hoe je invloed kunt uitoefenen op de markt en wat succesfactoren zijn van marketing. Je kunt dit prima gebruiken om in je werk commerciële activiteiten en marketingplanningen op te zetten en het management daarin te ondersteunen. Dankzij onze praktijk- en resultaatgerichte aanpak ben je er z…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA Marketing-A, NIMA, NIMA Marketingcommunicatie-B, NIMA Marketing-B en Online marketing.

Wil je een stevige basis leggen en je verdiepen in marketing, ongeacht welke achtergrond je hebt? Dan is het programma NIMA A Marketing iets voor jou.

Wil je een diploma in marketing behalen dat zeer gewaardeerd wordt door werkgevers? Dan is de NIMA A Marketing een uitstekende keuze. Als gediplomeerde NIMA A Marketing heb je goed inzicht in alle belangrijke aspecten van moderne marketing. Je weet precies hoe je invloed kunt uitoefenen op de markt en wat succesfactoren zijn van marketing. Je kunt dit prima gebruiken om in je werk commerciële activiteiten en marketingplanningen op te zetten en het management daarin te ondersteunen. Dankzij onze praktijk- en resultaatgerichte aanpak ben je er zeker van dat je het diploma van dit programma behaalt.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor het programma en het examen.

Vakopleiding

De examens leg je af bij NIMA. Bij een voldoende beoordeling hiervan behaal je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA A Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Dit register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
De examens voor het diploma NIMA A Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl. Het examen bestaat uit 2 onderdelen: NIMA A1 Marketing en NIMA A2 Marketingmedewerker.

Je wilt een praktijkgerichte studie, die verdieping verschaft in marketing en jouw kennis zo ontwikkelt dat je deze direct toe kunt passen in je eigen omgeving. Het programma NIMA A Marketing biedt een totaaloverzicht van alle belangrijke aspecten uit het boeiende veld van marketing en bereidt je uitstekend voor op het examen NIMA A Marketing. Het programma bestaat uit 2 modules: de module A1 Marketing en de module A2 Marketingmedewerker. De module A2 Marketingmedewerker gaat dieper in op marketingplanning en de diverse marketinginstrumenten.
De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Dit alles onder leiding van ervaren en deskundige docenten, die zelf actief zijn in de marketingpraktijk. Wij maken altijd gebruik van de meest actuele literatuur. Tijdens de studie heb je toegang tot onze zeer moderne online leeromgeving.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing A1

(14 bijeenkomsten)
Marketingconcept
o Marketing: filosofie, systeem en basisbegrippen
o Grondslagen van strategische marketingplanning
o In- en externe omgevingsfactoren
o Marktonderzoek
Marketingmix
o Product, prijs, plaats, promotie
o Nieuwe marketingmixen
o Marketingmix en positionering
Marketingstrategie
o Strategisch marketingplan
o Marketingdoelstellingen (Gap-analyse)
o Online marketinginstrumenten
o Marktsegmentatie
Consumentengedrag
o Koopbeslissingsproces
o Distributiebeleid
o Communicatie- en zoekgedrag

Marketingmedewerker A2

(4 bijeenkomsten)
o Bedrijfseconomische vraagstukken en berekeningen
o Marketingbeleid
o Marketingplanningsproces
o SWOT-analyse en groeistrategie

SRM-NA3|NIMA A Marketing

8,2
Gemiddeld cijfer voor NIMA A Marketing - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8,2
NIMA A Marketing - Dag

"Mooie locatie en goed bereikbaar in Amsterdam. Bekwame docenten en nuttige oefeningen. Kleine groepen waardoor veel ruimte voor vragen en vergroting van het leereffect. Op verzoek is een extra (en extra lange) rekenles ingepland. Goede catering." - 18-08-2009 14:58

"Mooie locatie en goed bereikbaar in Amsterdam. Bekwame docenten en nuttige oefeningen. Kleine groepen waardoor veel ruimte voor vragen en ve… alles lezen - 18-08-2009 14:58

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.