NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Dag

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.131 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Niek Muller
Manager Telesales, Marketing & Development
9
NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big picture zien maar gaat ook in detail. Ook de overige specialisten van SRM (finance bijvoorbeeld) zijn top! Er wordt veel geoefend met echte Nima Cases wat jouw zelfvertrouwen stimuleert. Geen saaie boeken (wél als naslagwerk en eventuele verdieping) maar iedere les handouts. En het Do-it weekend is helemaal fantastisch. Ondersteuning vanuit kantoor SRM is ook prima." - 02-03-2019 17:10

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enth… alles lezen - 02-03-2019 17:10

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
9 okt. 2020 tot 28 mei. 2021
placeArnhem
9 okt. 2020 tot 28 mei. 2021
placeDen Haag
9 okt. 2020 tot 28 mei. 2021
placeEindhoven
9 okt. 2020 tot 28 mei. 2021
placeRotterdam
9 okt. 2020 tot 28 mei. 2021
placeUtrecht
9 okt. 2020 tot 28 mei. 2021
placeZwolle
9 okt. 2020 tot 28 mei. 2021
placeAmsterdam
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeArnhem
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeDen Haag
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeEindhoven
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeRotterdam
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeUtrecht
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeZwolle
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021

Beschrijving

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Je wilt meer kennis van het online gebied en het opste...

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom je kennis en inzichten actualiseren op het gebied van online marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van deze opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes geïntegre…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, Business Case Management, Digital Marketing en NIMA.

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Je wilt meer kennis van het online gebied en het opste...

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom je kennis en inzichten actualiseren op het gebied van online marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van deze opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes geïntegreerde marketingplannen op te stellen. Daarnaast word je uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens. Door de praktijk- en resultaatgerichte aanpak kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Bovendien is er in veel organisaties een grote behoefte aan goed opgeleide online marketeers met strategische marketingkennis. Met deze opleiding behaal je een officieel NIMA-diploma. Een zeer waardevolle toevoeging op je cv.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Digital Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Je wordt door ervaren marketingprofessionals actief en praktijkgericht voorbereid op het NIMA-examen. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Je verdiept je onder andere in belangrijke begrippen als marktonderzoek, segmentatie en positionering en gaat aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie en -actieplan. Ook krijg je zicht op de customer journey, leer je digitale marketingactiviteiten monitoren en bijsturen en schrijf je een digital marketingplan.

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Na het behalen van je diploma NIMA B Digital Marketing via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende digital marketingtitel Senior Digital Professional (SDP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-digital marketingprofessionals.
o Na het behalen van je diploma meld je je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-digital-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA Diplomaregister, zodat je internationaal erkend SDP’er bent
o Je mag de afkorting SDP achter je naam dragen en het officiële SDP logo gebruiken
o De titel is een garantielabel voor een goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van het digital marketing


In twee modules ontwikkel je je tot digital marketing specialist. Je verdiept je in onderwerpen als de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. De opgedane kennis en ervaringen breng je samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(10 bijeenkomsten)
o De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
o Mission statement en business definition
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
o Segmentatie, targeting, positionering

Digital marketing B2

(8 bijeenkomsten)
o Maatschappelijke en technologische trends (zoals Internet of Things, robotisering en 3D-printing) en digitale marketing
o Keuze segmenten/personen waarvoor waarde gecreëerd wordt
o Personalisatie voor organisatie en klant
o Klantprofielen op basis van data-analyse
o SMART doelstellingen formuleren voor de inzet van online marketing
o De waardepropositie van de eigen organisatie
o De rol van online marketing binnen de customer journey
o Een naadloze aansluiting tussen on- en offline touchpoints (omnichannel)
o De rol die cocreatie, crowdsourcing, coproductie, co-innovatie, mass customization, individual customization, crowdfunding speelt in het productrealisatieproces
o (Mobiele) websites en apps binnen het productrealisatieproces
o Pricing: dynamic pricing/yield pricing, realtime pricing
o Online verkoopkanalen
o E-fulfillment binnen het distributiebeleid
o De impact van een platformstrategie
o De effectieve mix van online marketingcommunicatie-instrumenten
o Retargeten van de doelgroep via bijvoorbeeld audience, contextual, geografische, sociodemografische of behavioural targeting
o De rol van contentmarketing bij online branding, klantenwerving en retentie
o Klantrelatie en eCRM
o Service aan bestaande klanten via (mobiele) website, apps, e-mail en social media
o Wetgeving AVG
o Monitoring rol realtime data voor het ontwikkelen, monitoren en bijsturen van online marketingactiviteiten
o Accountability: zijn de doelstellingen in financieel opzicht gehaald

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele - real life - businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Digital Marketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding is ook via e-learning te volgen met contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

Vakopleiding

SRM-NDMB3|NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase)

9
Gemiddeld cijfer voor NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Niek Muller
Manager Telesales, Marketing & Development
9
NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big picture zien maar gaat ook in detail. Ook de overige specialisten van SRM (finance bijvoorbeeld) zijn top! Er wordt veel geoefend met echte Nima Cases wat jouw zelfvertrouwen stimuleert. Geen saaie boeken (wél als naslagwerk en eventuele verdieping) maar iedere les handouts. En het Do-it weekend is helemaal fantastisch. Ondersteuning vanuit kantoor SRM is ook prima." - 02-03-2019 17:10

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enth… alles lezen - 02-03-2019 17:10

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.