Crisiscommunicatie - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,8
Gemiddeld cijfer voor Crisiscommunicatie - Dag
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Crisiscommunicatie - Dag

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoeligheden en hoe je daar goed mee omgaat. (Eigen) praktijk cases verrijken de training. Aanrader. " - 16-05-2018 00:00

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoelighede… alles lezen - 16-05-2018 00:00

Startdata en plaatsen

Amsterdam
7 feb. 2020 tot 14 feb. 2020
Eindhoven
7 feb. 2020 tot 14 feb. 2020
Rotterdam
7 feb. 2020 tot 14 feb. 2020
Utrecht
7 feb. 2020 tot 14 feb. 2020
Zwolle
7 feb. 2020 tot 14 feb. 2020
Amsterdam
15 mei. 2020 tot 29 mei. 2020
Eindhoven
15 mei. 2020 tot 29 mei. 2020
Rotterdam
15 mei. 2020 tot 29 mei. 2020
Utrecht
15 mei. 2020 tot 29 mei. 2020
Zwolle
15 mei. 2020 tot 29 mei. 2020

Beschrijving

Je bent een ambitieuze communicatieprofessional en bent of wordt verantwoordelijk voor crisis- en issuemanagement binnen je organisatie.

Communicatie verspreidt zich 24/7 via allerlei kanalen. Juist ook door social media kunnen negatieve ervaringen of problemen binnen enkele uren enorme schade veroorzaken. Daarmee is crisiscommunicatie en reputatiemanagement van ongelooflijk belangrijke waarde in elke organisatie. In deze boeiende training van SRM op C-niveau ben je in korte tijd op de hoogte van alle belangrijke aspecten van succesvolle crisiscommunicatie, zodat jij te allen tijde de regie hebt. Aangezien wij ervan overtuigd zijn dat jouw optreden in een situatie van crisiscommunicatie heel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Je bent een ambitieuze communicatieprofessional en bent of wordt verantwoordelijk voor crisis- en issuemanagement binnen je organisatie.

Communicatie verspreidt zich 24/7 via allerlei kanalen. Juist ook door social media kunnen negatieve ervaringen of problemen binnen enkele uren enorme schade veroorzaken. Daarmee is crisiscommunicatie en reputatiemanagement van ongelooflijk belangrijke waarde in elke organisatie. In deze boeiende training van SRM op C-niveau ben je in korte tijd op de hoogte van alle belangrijke aspecten van succesvolle crisiscommunicatie, zodat jij te allen tijde de regie hebt. Aangezien wij ervan overtuigd zijn dat jouw optreden in een situatie van crisiscommunicatie heel belangrijk is, wordt in deze training ook uitgebreid stilgestaan bij jouw persoonlijke leiderschapsvaardigheden.

Trainingen

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Crisiscommunicatie' van SRM. Daarbij ontvang je na deze training Crisiscommunicatie mogelijk vrijstelling binnen de Executive Master Communicatie C van SRM. Hiermee biedt deze training unieke meerwaarde op Masterniveau.

Deze training combineert de inhoud van effectief reputatiemanagement met jouw persoonlijk optreden tijdens situaties. Omdat de training wordt verzorgd door ervaren communicatieprofessionals die dagelijks organisaties bijstaan in tijden van crisis is dit uiterst boeiend en leerzaam. Aan de hand van concrete cases worden crisissituaties uiteengezet en geanalyseerd in stappen. Je krijgt goed zicht op de gouden regels die relevant zijn en hebt goed inzicht in wat jouw speelruimte is in tijd waarin je regie kunt houden en je zelf de communicatie stuurt in plaats van dat je een speelbal wordt van de media.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Issue- en crisismanagement

o Omgevings- en stakeholderanalyse
o Plaatsbepaling van reputatiemanagement
o Gouden regels voor crisiscommunicatie en woordvoering
o Plan van aanpak voor effectief issuemanagement en crisiscommunicatie

Communiceren bij een crisis

o Effectief leiderschap bij crisiscommunicatie
o Regisseren van communicatie bij issues
o Effectief managen van issues

Reputatiemanagement en crisiscommunicatie

o Opzetten van crisiscommunicatieplan
o Opzetten van issue- en crisismanagementsysteem
o Risicofactoren en beheersmaatregelen
o Proactief communiceren bij crises

SRM-CRC|Crisiscommunicatie

7,8
Gemiddeld cijfer voor Crisiscommunicatie - Dag
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Crisiscommunicatie - Dag

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoeligheden en hoe je daar goed mee omgaat. (Eigen) praktijk cases verrijken de training. Aanrader. " - 16-05-2018 00:00

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoelighede… alles lezen - 16-05-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Crisiscommunicatie - Dag

"De training was erg interessant maar vooral gebaseerd op ervaring. Ik zou graag meer theorie en casu�stiek zien. Op aanvraag kregen we dit overigens wel. " - 07-06-2017 00:00

"De training was erg interessant maar vooral gebaseerd op ervaring. Ik zou graag meer theorie en casu�stiek zien. Op aanvraag kregen we dit o… alles lezen - 07-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Crisiscommunicatie - Dag

"Praktisch door concrete voorbeelden en cases. Zeer ervaren trainer. Goede verhouding tussen theorie en praktijk. " - 24-05-2017 00:00

"Praktisch door concrete voorbeelden en cases. Zeer ervaren trainer. Goede verhouding tussen theorie en praktijk. " - 24-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Crisiscommunicatie - Dag

"Een maatgerichte training, de trainer haalt eigen praktijksituaties aan en geeft een plan van aanpak waarmee je zelf gestructureerd aan de slag kan." - 24-05-2017 00:00

"Een maatgerichte training, de trainer haalt eigen praktijksituaties aan en geeft een plan van aanpak waarmee je zelf gestructureerd aan de s… alles lezen - 24-05-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Prinssen, Joris (J.J.M.)
7
Crisiscommunicatie - Dag

"Met veel praktijkvoorbeelden van de trainer in verschillende organisaties is dit een leerzame opleiding. Ok zinvol om de diverse ervaringen van de deelnemers te horen. Strategische inzet met theoretische onderbouwing mag meer aan bod komen." - 16-01-2015 00:00

"Met veel praktijkvoorbeelden van de trainer in verschillende organisaties is dit een leerzame opleiding. Ok zinvol om de diverse ervaringen … alles lezen - 16-01-2015 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.