Executive Master Marketing Management - Dag

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
6 jan. 2020 tot 28 feb. 2020
Eindhoven
6 jan. 2020 tot 28 feb. 2020
Rotterdam
6 jan. 2020 tot 28 feb. 2020
Utrecht
6 jan. 2020 tot 28 feb. 2020
Zwolle
6 jan. 2020 tot 28 feb. 2020
Amsterdam
17 apr. 2020 tot 5 jun. 2020
Eindhoven
17 apr. 2020 tot 5 jun. 2020
Rotterdam
17 apr. 2020 tot 5 jun. 2020
Utrecht
17 apr. 2020 tot 5 jun. 2020
Zwolle
17 apr. 2020 tot 5 jun. 2020

Beschrijving

Vanuit jouw rol als marketeer ben je constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Dat maakt deze Executive Masteropleiding uitermate geschikt voor jou. Met een diploma van SRM verbreed je ...

Deze unieke Executive Master Marketing Management geeft je diepgaand inzicht in strategisch marketingmanagement. Alle belangrijke onderwerpen komen aan bod, van positionering naar implementatie van een gefundeerde middelenstrategie. Zo ga je aan de slag met customer insights, branding, business intelligence en marketinginnovatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze te combineren tot een geïntegreerde marketingstrategie, waarmee je aanstuurt op optimaal rendement van je marketingbudget. Hi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, MBA Marketing, Marketing management, Marketing en Sales en NIMA Marketing-A.

Vanuit jouw rol als marketeer ben je constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Dat maakt deze Executive Masteropleiding uitermate geschikt voor jou. Met een diploma van SRM verbreed je ...

Deze unieke Executive Master Marketing Management geeft je diepgaand inzicht in strategisch marketingmanagement. Alle belangrijke onderwerpen komen aan bod, van positionering naar implementatie van een gefundeerde middelenstrategie. Zo ga je aan de slag met customer insights, branding, business intelligence en marketinginnovatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze te combineren tot een geïntegreerde marketingstrategie, waarmee je aanstuurt op optimaal rendement van je marketingbudget. Hierin word je uitstekend begeleid door ervaren topdocenten, die de theorie vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingspecialisten.


Je rondt dit programma af met een opdracht in de vorm van een concreet marketingplan, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Bij succesvolle afronding van dit programma, ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Marketing Management'.
Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Tijdens dit programma ontwikkel je de vaardigheden om de huidige marketinginspanningen vanuit strategisch perspectief te benaderen. Je brengt trends en ontwikkelingen in kaart en kunt zo actief inspelen op ontwikkelingen binnen de markt. Met deze kennis van het veranderde gedrag van concurrenten en consumenten kun jij een sterk onderscheidende positionering formuleren met bijpassende merkstrategie. Hierbij houd je goed zicht op de mogelijkheden die slimme moderne data-sciencetoepassingen bieden. Aan de hand van big-data-analyses leer je hun verschillende journeys over die infrastructuur te identificeren. Zo ontwikkel je de vaardigheden om jouw doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste boodschap te bereiken. Met de kennis, vaardigheden en inzichten die je tijdens dit Executive Masterprogramma opdoet, kun je een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingstrategie

(2 dagen)
o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Branding en positionering
o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Opzetten van businesscases
o Strategie vertalen naar marketingbeleid
o Uitwerken van marketingplanning
o Implementatie van de marketingstrategie

Branding en Positionering

(2 dagen)
o Strategisch kader
o Bepalende invloedsfactoren
o Organisatiestrategie en marketingstrategie
o Strategisch denkvermogen, merken en positionering
o Beleidsbeslissingen en merkwaarde
o Merkidentiteit
o Productmerken, submerken en corporate merken
o Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
o Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
o Managen van een merkenportfolio
o Implementatie van de communicatiestrategie

Big Data voor Marketeers

(1 dag)
o Big data in de praktijk
o Big-datastrategie
o Vertaling naar marketingcampagnes
o Trends en ontwikkelingen
o Data, big data en de rol binnen marketing
o The next thing: nano data
o Gestructureerde en ongestructureerde data
o Databronnen
o Webdata
o Social data
o Van data naar informatie
o Analyse
o Data-analyse
o Informatie interpreteren, visualiseren en presenteren
o Customer insights

Strategisch Marketingplan Schrijven

(2 dagen)
o Draagvlak voor de marketingstrategie
o Key marketingmodellen in vogelvlucht
o Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
o Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
o Opstellen van een marketingstrategie
o Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
o Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
o Het effectieve marketingplan in de praktijk
o

Integrale eindopdracht

o
(1 bijeenkomst van 3 uur)
Alle opgedane kennis en inzicht verwerk je in een concreet marketingplan waarmee je de opleiding afrondt.

De opleiding Executive Master Marketing Management duurt 3 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 7 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-EMMM|Executive Master Marketing Management

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.