Data Driven Marketing - Dag

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.130 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
13 mei. 2020 tot 20 mei. 2020
Eindhoven
13 mei. 2020 tot 20 mei. 2020
Rotterdam
13 mei. 2020 tot 20 mei. 2020
Utrecht
13 mei. 2020 tot 20 mei. 2020
Zwolle
13 mei. 2020 tot 20 mei. 2020
Amsterdam
20 jul. 2020 tot 27 jul. 2020
Eindhoven
20 jul. 2020 tot 27 jul. 2020
Rotterdam
20 jul. 2020 tot 27 jul. 2020
Utrecht
20 jul. 2020 tot 27 jul. 2020
Zwolle
20 jul. 2020 tot 27 jul. 2020

Beschrijving

Deze training is speciaal ontwikkeld voor iedereen die data wil inzetten om klanten aan zich te binden, zoals B2B-marketeers, (online) marketeers, databasemarketeers, CRM-specialisten, marketing au...

Onbewust hebben bedrijven jarenlang data verzameld zonder te weten wat ze er allemaal mee konden. Die tijd is voorbij. Big data en data driven marketing zijn niet meer uit de marketingstrategie weg te denken. Wil jij ook je gegevens aanspreken om beter op de wensen van je klant in te spelen? In deze training bestudeer je klantgedrag tijdens verschillende fases van de customer journey. Op basis van data leer jij voorspellen welke klanten waardevol zijn en hoe je ze kunt overtuigen jouw producten…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data Driven Marketing, Google Analytics, Marketingstrategie, Database Marketing en Growth Hacking.

Deze training is speciaal ontwikkeld voor iedereen die data wil inzetten om klanten aan zich te binden, zoals B2B-marketeers, (online) marketeers, databasemarketeers, CRM-specialisten, marketing au...

Onbewust hebben bedrijven jarenlang data verzameld zonder te weten wat ze er allemaal mee konden. Die tijd is voorbij. Big data en data driven marketing zijn niet meer uit de marketingstrategie weg te denken. Wil jij ook je gegevens aanspreken om beter op de wensen van je klant in te spelen? In deze training bestudeer je klantgedrag tijdens verschillende fases van de customer journey. Op basis van data leer jij voorspellen welke klanten waardevol zijn en hoe je ze kunt overtuigen jouw producten of diensten af te nemen. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner LECTRIC.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Data Driven Marketing' van SRM.

Big data is een goede voorspeller van klantgedrag en biedt de kans om nauwkeurig te meten welke invloed een verandering bij de klant teweegbrengt. In deze praktijkgerichte training leer je hoe je data kunt verzamelen en welke leringen je eruit kunt trekken. Zo ontdek je hoe je ideale klant eruitziet en stel je op basis hiervan een buyer persona op. Je herkent welke stappen een waardevolle klant doorloopt en kunt hier beter op inspringen. De oefeningen helpen je de kennis meteen in je eigen werk toe te passen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Data driven marketing

o Wat houdt data driven marketing in?
o Interessante data driven marketingcases

Dataonderzoek

o Databases en databronnen
o Inzicht in mogelijkheden en beperkingen van data
o Verrijken van data

Data naar marketing

o Buyer persona opstellen
o Customer journey mapping
o In welke fase van de customer journey bevindt de bezoeker zich?
o Hoe bepaal je de waarde van je bezoekers?

Evalueren en leren van data

o KPI's, testen, meten en ROI
o Learnings uit vorige campagnes

2 dagen

Trainingen

SRM-DDM|Data Driven Marketing

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.