Overtuigend klantgericht schrijven

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Schouten & Nelissen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Schouten & Nelissen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 78 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

AMSTERDAM
11 feb. 2020
UTRECHT
29 mei. 2020
AMERSFOORT
14 sep. 2020
UTRECHT
19 nov. 2020

Beschrijving

Resultaat

  • Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in 
  • Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
  • Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
  • Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
  • Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Overtuigen, Klantgerichtheid, Schrijven en Schriftelijke communicatie.

Resultaat

  • Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in 
  • Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
  • Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
  • Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
  • Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een goede structuur en de juiste toon. Maar hoe schrijf je die?

Inhoud

In deze praktische training besteden we aandacht aan korte teksten gericht aan klanten, zoals e-mails, brieven en social posts. Wat maakt een chat, tweet of mail klantgericht? Hoe bereik je je doel bij de klant? Door te oefenen met door jou geschreven teksten en e-mails die je zelf als klant hebt ontvangen, kom je hierachter. 

Je werkt op je eigen laptop, en stap voor stap kijken we naar de opbouw en structuur van verschillende soorten teksten. Je oefent onder andere aan de hand van een gemeenschappelijke casus, een chatsessie en het schrijven van een bericht voor social media. Al doende leer je bondig en klantvriendelijk formuleren. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is klantgericht schrijven?
  • Hoe bouw je je tekst op? 
  • Hoe start je je tekst en hoe rond je af?
  • Hoe stem je af op je klant en tref je de juiste toon?
  • Wat is het effect van alinea’s en koppen en hoe zet je deze optimaal in?
  • Wat zijn de grootste verschillen in schrijven voor de diverse media?

Blijf je ontwikkelen met New Heroes

Na afloop van je training ontvang je 6 maanden toegang tot het online platform New Heroes, waar je verder kunt werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. Kijk op www.sn.nl/newheroes voor meer informatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.