Overtuigend klantgericht schrijven (ook virtueel)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Schouten & Nelissen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Schouten & Nelissen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 574 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAMERSFOORT
14 sep. 2020
computer Online: VIRTUAL CLASS
14 sep. 2020
placeUTRECHT
19 nov. 2020
computer Online: VIRTUAL CLASS
19 nov. 2020
placeAMSTERDAM
9 feb. 2021
placeUTRECHT
28 mei. 2021

Beschrijving

Schouten & Nelissen. Sterkmakers.

Organisaties en professionals van nu kunnen niet stil blijven staan. Ze moeten continu veranderen, verbeteren en leren. Wij helpen mensen, teams en organisaties veerkrachtig en vitaal te blijven. Met een uitgebreid aanbod leervormen en oplossingen. En met een aanpak gericht op de mens. Want als je mensen sterker maakt, maak je de organisatie ook sterker.

Resultaat

  • Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in 
  • Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
  • Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
  • Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
  • Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid

Voor wie?

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt da…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Overtuigen, Klantgerichtheid, Schrijven en Schriftelijke communicatie.

Schouten & Nelissen. Sterkmakers.

Organisaties en professionals van nu kunnen niet stil blijven staan. Ze moeten continu veranderen, verbeteren en leren. Wij helpen mensen, teams en organisaties veerkrachtig en vitaal te blijven. Met een uitgebreid aanbod leervormen en oplossingen. En met een aanpak gericht op de mens. Want als je mensen sterker maakt, maak je de organisatie ook sterker.

Resultaat

  • Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in 
  • Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
  • Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
  • Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
  • Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid

Voor wie?

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een goede structuur en de juiste toon. Maar hoe schrijf je die?

Kies een klassikale of een virtuele training

Wij vinden het belangrijk dat jij jezelf blijft versterken, op de manier die bij jou past. Per 1 juni kan je bij een nieuwe inschrijving weer kiezen voor een klassikale training. We zorgen voor een veilige leeromgeving. Met duidelijke hygiëneregels en -faciliteiten. Alle locaties zijn ingericht op anderhalve meter afstand. Lees alle veiligheidsmaatregelen op deze pagina: https://www.sn.nl/over-schouten-en-nelissen/coronamaatregelen/. 

Wil je liever virtueel trainen? Dat kan, via de Virtual Classroom; een veilige online omgeving waar je je trainer of docent en je mede-deelnemers ontmoet. Met deze aanpassing: een training die oorspronkelijke een dag duurde, verzorgen we virtueel in twee bijeenkomsten van vier uur. Op die manier zorgen we ervoor dat je niet volle dagen achter je scherm zit en blijf je fris genoeg om de stof op te nemen. Nadat je geboekt hebt, wordt een extra datum gepland voor een vervolgsessie van 4 uur. De docent doet dit in overleg met jouw groep. 

We garanderen dezelfde kwaliteit en uitkomsten als met onze klassikale trainingen. Kijk voor meer informatie op https://www.sn.nl/opleidingen/virtual-classroom/. Heb je vragen over veilig klassikaal trainen of de virtual classroom? Je mag ons altijd bellen (0418 688 510) of mailen (voorlichting@sn.nl). We zitten voor je klaar.

Inhoud

In deze praktische training besteden we aandacht aan korte teksten gericht aan klanten, zoals e-mails, brieven en social posts. Wat maakt een chat, tweet of mail klantgericht? Hoe bereik je je doel bij de klant? Door te oefenen met door jou geschreven teksten en e-mails die je zelf als klant hebt ontvangen, kom je hierachter. 

Je werkt op je eigen laptop, en stap voor stap kijken we naar de opbouw en structuur van verschillende soorten teksten. Je oefent onder andere aan de hand van een gemeenschappelijke casus, een chatsessie en het schrijven van een bericht voor social media. Al doende leer je bondig en klantvriendelijk formuleren. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is klantgericht schrijven?
  • Hoe bouw je je tekst op? 
  • Hoe start je je tekst en hoe rond je af?
  • Hoe stem je af op je klant en tref je de juiste toon?
  • Wat is het effect van alinea’s en koppen en hoe zet je deze optimaal in?
  • Wat zijn de grootste verschillen in schrijven voor de diverse media?

New Heroes

Tijdens deze training krijg jij toegang tot het online platform New Heroes. Je gaat actief aan de slag met enkele opdrachten uit de leerreizen van New Heroes. Daarnaast kun jij op eigen initiatief verder werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. 

Leerdag

De training bestaat uit een online kick-off en 1 bijeenkomst van 1 dag.

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 14 deelnemers.

Certificaat 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Trainingskosten

Je betaalt voor de training € 495,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training privé of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen over de training en datgene wat onlosmakelijk is verbonden aan de training. Hiervoor berekenen wij een toeslag van 10%. De investering bedraagt dan € 544,50. Deze keuze kun je aangeven op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal.

Hiervoor betaal je een bedrag van € 75,52 (exclusief btw). Je ontvangt:

  • NewHeroes abonnement 6 maanden
  • Materiaalpakket
  • MijnOmgeving
  • Check je e-mail en brief

Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity, online tests/scans én zes maanden toegang tot het online platform van New Heroes. Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 70,00 (exclusief btw). Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.