Receptioniste opleiding

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Tom Richmond
Startdatum en plaats
Logo van Richmond Training BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Richmond Training BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 132 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,8
Gemiddeld cijfer voor Receptioniste opleiding
Gebaseerd op 27 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Rosita van Amsterdam
Receptioniste
9
Receptioniste opleiding

"Ik heb de receptioniste training als leerzaam en plezierig ervaring je word opgehaald van het station en na de cursus ook weer terug gebracht naar het station, in de middag ook nog een smakelijke lunch. Ik vond de eerste dag erg spannend maar Tom stelde me gelijk op mijn gemak. Veel praktijk oefeningen deze worden opgenomen en later luister je deze terug. Veel goede tips meegekregen. Een echte aanrader erg leerzaam maar ook zeker veel gelachten." - 09-05-2018 12:59

"Ik heb de receptioniste training als leerzaam en plezierig ervaring je word opgehaald van het station en na de cursus ook weer terug gebrach… alles lezen - 09-05-2018 12:59

Startdata en plaatsen

Delft
28 jan. 2020 tot 26 mei. 2020
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Receptioniste opleiding

Jij leert hoe je de perfecte receptioniste bij de receptie en aan de telefoon wordt. In drie dagen, lekker interactief en elke minuut denk je ja, daar heb ik wat aan!

  • Hoe hoort het eigelijk? Telefoon etiquette anno 2017.
  • Hoe ga je om met steeds veeleisender klanten?
  • Hoe hou je verkopers tegen die opdringerig zijn?
  • Wat doe je met collega's die te vaak vergeten te melden dat zij in vergadering zijn?
  • Wat doe je met agressie voor je balie?

Deze receptioniste opleiding leert je zeer praktisch hoe beter om te gaan met bovenstaande punten en nog veel meer.

Inleiding receptioniste opleiding: kort en bondig

  • Jij (ik heb de jij-vorm gekozen, omdat we in de trainin…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Receptioniste opleiding

Jij leert hoe je de perfecte receptioniste bij de receptie en aan de telefoon wordt. In drie dagen, lekker interactief en elke minuut denk je ja, daar heb ik wat aan!

  • Hoe hoort het eigelijk? Telefoon etiquette anno 2017.
  • Hoe ga je om met steeds veeleisender klanten?
  • Hoe hou je verkopers tegen die opdringerig zijn?
  • Wat doe je met collega's die te vaak vergeten te melden dat zij in vergadering zijn?
  • Wat doe je met agressie voor je balie?

Deze receptioniste opleiding leert je zeer praktisch hoe beter om te gaan met bovenstaande punten en nog veel meer.

Inleiding receptioniste opleiding: kort en bondig

  • Jij (ik heb de jij-vorm gekozen, omdat we in de training elkaar natuurlijk ook zo aanspreken), de telefoniste - receptioniste bepaalt in belangrijke mate hoe klanten over de organisatie denken. Is dit contact vriendelijk, terzake kundig en effectief?
  • In drie dagen leer je alle stappen die voor een professioneel contact aan telefoon en balie nodig zijn.
  • Leuk en uiterst leerzaam. Je volgt een intensief programma met veel praktijktips en oefeningen om jezelf verder te professionaliseren. Een absolute aanrader.
  • startdata: zie de data onderaan.

Mét diploma na bewezen toepassing in de praktijk, dus waardevol.

Door de formule van training - interval - training - interval - training is het rendement zeer hoog. Iedere keer kun je het geleerde op uw werk uittesten en waar nodig meer informatie krijgen op de vervolgdagen.

Tot slot: drie keer een dag? Is dat niet wat lang? We hebben de tijd meer dan hard nodig. 

Doelgroep

Deze training is bestemd voor iedereen die de eerste en vervolg indruk van de organisatie vormt. De praktische opzet maakt deze training bij uitstek geschikt voor zowel de beginnende als ervarene receptioniste telefoniste. 

Het is nodig dat je (nu al) werkzaam bent als receptioniste, secretaresse of telefoniste, want je krijgt gedurende de training opdrachten mee die je moet kunnen uitvoeren.

  • baliemedewerker 
  • telefoniste 
  • receptioniste 
  • beveiligingsmedewerker 
  • directie secretaresse
  • secretaresse 
  • ...

Inhoud opleiding receptioniste telefoniste dag 1 

09.00 - 09.30 Ontvangst met thee, koffie en - natuurlijk verse warme - croissant

  • Registratie 
  • Kennismaking 

09.30 - 10.30 uur Aanvang

  • Doornemen programma
  • Vastleggen doelstellingen deelnemers 
  • Werk- en leerafspraken voor een maximaal rendement 

10.30 - 10.50 uur Uw eerste gesprek

  • 'Opwarmer', een redelijk eenvoudige situatie 
  • De tweede 5 tips 
  • Telefoonetiquette, wat zeg je dingen gauw verkeerd en hoe eenvoudig is het om het meteen goed te zeggen.

10.50 - 11.10 uur Even ontspannen van al het geleerde

11.10 - 12.30 uur Tweede ronde gesprekken

  • Eerst weer wat zeer bruikbare gesprekstechnieken 
  • Aankondigen 
  • E-R-S structuur

12.30 - 13.30 uur Lunch

 13.30 - 14.50 uur De volgende ronde gesprekken

  • Om leren gaan met veelvoorkomende situaties als 'lang van stoffers' 
  • Af- en beschermen van collegae: hoe houden we opdringerige verkopers op afstand?

15.10 - 16.30 uur De laatste ronde op dag één

  • Dichttimmeren leerpunten 
  • Nog vragen? 
  • Transferborging 
  • Tussenevaluatie 
  • Laatste drankje 

16.30 uur Helaas, dag één is voorbij!

  • Wel thuis, tot dag twee

Inhoud training receptioniste telefoniste dag 2 

09.30 - 10.50 Ontvangst met thee, koffie en - natuurlijk verse warme - croissant

  • Aan de slag
  • Hernieuwde kennismaking 
  • Wat hebben we allemaal in praktijk kunnen brengen? 
  • Wat zijn de resultaten? 
  • Wat vind je nog lastig? 
  • Stemgebruik 

10.50 - 11.10 uur Even ontspannen

11.10 - 12.30 uur Verder met de gesprekken

  • Negatieve en positieve manieren om dingen te zeggen 

12.30 - 13.30 uur Lunch

13.30 - 14.50 uur De volgende ronde

  • Vraagtechnieken, als het onduidelijk is wat de opbeller wil 
  • Presentatie en verzorging van de receptionist(e): wat liever niet en wat wel? 
  • Effectief gebruik maken van tijd: de belangrijkste punten van tijdbeheersing. 

14.50 - 15.10 uur Voor de laatste keer ontspannen

15.10 - 16.30 uur De laatste en wellicht belangrijkste ronde

  • Dichttimmeren leerpunten 
  • Nog vragen? 
  • Transferborging 
  • Tussenevaluatie 
  • Laatste drankje 

16.30 uur Helaas, het is alweer voorbij!

  • Wel thuis, tot ziens.

Inhoud cursus receptioniste telefoniste dag 3 

09.30 - 10.50 Ontvangst met thee, koffie en - natuurlijk verse warme - croissant

  • Wat hebben we allemaal in praktijk kunnen brengen? 
  • Wat zijn de resultaten? 
  • Wat vind je nog lastig? 
  • Non-verbaliteit voor maximale overdracht

10.50 - 11.10 uur Even ontspannen

11.10 - 12.30 uur Verder met de gesprekken

  • De ontvangst aan de balie: wat doen we bij meerdere bezoekers tegelijkertijd? 

12.30 - 13.30 uur Lunch

13.30 - 14.50 uur De volgende ronde

  • 'Afwijkend' gedrag: hoe gaan we ermee om en hoe blijven we rustig bij 'agressieve' contacten? 
  • Presentatie en verzorging van de receptionist(e): wat liever niet en wat wel? 
  • Effectief gebruik maken van tijd: de belangrijkste punten van tijdbeheersing. 

14.50 - 15.10 uur Voor de laatste keer ontspannen

15.10 - 16.30 uur De laatste en wellicht belangrijkste ronde

  • Opvoeden van collegae die nóóit op hun plaats zijn. 
  • Dichttimmeren leerpunten 
  • Nog vragen? 
  • Transferborging 
  • Voorwaarden voor het diploma
  • Evaluatie 
  • Laatste drankje 

16.30 uur Helaas, het is nu echt voorbij!

  • wel thuis, tot ziens.

"Ik vond het super dat alle problemen besproken werden en er ook een oplossing voor is. Helemaal goed! ... ik nu met meer plezier naar m'n werk ga en meer ontspannen de telefoon opneem.". Romaana Lanuru

Overige

  • De investering voor je organisatie is € 1095,- ex. btw en arrangementskosten, inclusief werkboek, voor drie dagen.
  • Maximaal 6 deelneemsters, dus genoeg gelegenheid voor individuele aandacht.
  • In ons kantoor te Delft, een hele warme en bijzondere locatie om nooooit te vergeten.
  • Je komt lekker en comfortabel met de trein en ik haal je persoonlijk op bij Station Delft-Zuid.
  • Met je auto kan natuurlijk ook, gratis parkeren voor de deur.

Resultaat - uw voordelen

  • Het eerste contact verloopt vriendelijker, effectiever en gerichter.
  • Uw telefoniste werkt met meer plezier, komt kundiger over en werkt effectiever.
  • Uw medewerkers voeren gesprekken die nu beter verlopen waardoor zij meer plezier in hun werk hebbben en langer bij u blijven werken.
  • Uw organisatie wordt - nog - veel klantvriendelijker, waardoor u meer klanten krijgt en zij langer aan uw verbonden blijven.
  • En uw cliënten weten niet wat zij meemaken ...

Hoe nu verder?

Cursisten hebben vaak toch nog een aantal vragen. Het fijnste is deze telefonisch te bespreken en te beantwoorden.
Dus wanneer u uw telefoonnummer invult, bel ik u persoonlijk op. En heeft u meteen contact met uw trainer en kunt u zo een gedegen keuze maken.

LET OP 1: voor deze training met praktijkopdrachten is het belangrijk dat je (al) een baan hebt en werkzaam bent als receptioniste - secretaresse - telefoniste.

LET OP 2: de open training geven we in Delft. Makkelijk bereikbaar met auto of openbaar vervoer (wij halen je op bij Delft-Zuid).

Als in-company training geven we de training in geheel Nederland

Wanneer je op zoek bent naar een goede baan zoek op Sterk solliciteren binnen Springest.

Bel of vraag om meer info. 015 257 6515

Trainer Opleiding training cursus receptioniste telefoniste

Dit is uw beste investering. Ongekend wat dit voor u en uw organisatie oplevert.

8,8
Gemiddeld cijfer voor Receptioniste opleiding
Gebaseerd op 27 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Rosita van Amsterdam
Receptioniste
9
Receptioniste opleiding

"Ik heb de receptioniste training als leerzaam en plezierig ervaring je word opgehaald van het station en na de cursus ook weer terug gebracht naar het station, in de middag ook nog een smakelijke lunch. Ik vond de eerste dag erg spannend maar Tom stelde me gelijk op mijn gemak. Veel praktijk oefeningen deze worden opgenomen en later luister je deze terug. Veel goede tips meegekregen. Een echte aanrader erg leerzaam maar ook zeker veel gelachten." - 09-05-2018 12:59

"Ik heb de receptioniste training als leerzaam en plezierig ervaring je word opgehaald van het station en na de cursus ook weer terug gebrach… alles lezen - 09-05-2018 12:59

starstarstarstarstar
Sylvia Oedaichand
Receptioniste. Telefoniste
10
Receptioniste opleiding

"Persoonlijke Receptioniste training waarin volledig wordt ingegaan op de knelpunten. Van de deelnemers. Gelet wordt op houding en goed Nederlands taalgebruik. Doorvragen om zo inhoudelijk sterk over te komen. Deze training is zeker een aanrader." - 22-12-2014 12:36

"Persoonlijke Receptioniste training waarin volledig wordt ingegaan op de knelpunten. Van de deelnemers. Gelet wordt op houding en goed Neder… alles lezen - 22-12-2014 12:36

starstarstarstarstar_border
Edmee Panman
8
Receptioniste opleiding

"Een leerzame, luchtige training die met veel enthousiasme, humor en doortastendheid wordt gegeven door trainer Tom Richmond. Laagdrempelig ook door het doen van veel praktijkoefeningen in kleine groepjes in een vertrouwde omgeving aan huis, waardoor ook veel ruimte voor persoonlijke aandacht en tips. Een echte aanrader vind ik, als je op zoek bent naar een leuke baan als receptioniste of je vaardigheden verder wilt ontwikkelen!

-Edmee Maria Panman-
AngelGreetingz" - 24-03-2014 10:11

"Een leerzame, luchtige training die met veel enthousiasme, humor en doortastendheid wordt gegeven door trainer Tom Richmond. Laagdrempelig o… alles lezen - 24-03-2014 10:11

starstarstarstarstar_border
marga klaassen
Direct beschikbare professional breed inzetbaar op het gebied van hospitality en operationeel gebied.
8
Receptioniste opleiding

"Enthousiast, leerzaam en plezierige cursus waarbij je praktijkoefeningen kunt doen in een veilig vertrouwde omgeving. Ook wordt er een heel goed verzorgde lunch geserveerd. De trainer geeft je op geheel eigen doortastende manier een leuke kijk in de wereld van receptioniste. " - 21-03-2014 11:19

"Enthousiast, leerzaam en plezierige cursus waarbij je praktijkoefeningen kunt doen in een veilig vertrouwde omgeving. Ook wordt er een heel … alles lezen - 21-03-2014 11:19

starstarstarstarstar_border
J. Flink
8
Receptioniste opleiding

"Ik vond de receptioniste training erg leerzaam en plezierig. De trainer was doortastend en prettig in de omgang.
De lunch was goed verzorgd. De ruimte was wat krap voor rolstoelgebruikers, maar met wat kleine aanpassingen verliep het verder zonder problemen. " - 23-01-2014 11:32

"Ik vond de receptioniste training erg leerzaam en plezierig. De trainer was doortastend en prettig in de omgang. De lunch was goed verzorgd… alles lezen - 23-01-2014 11:32

starstarstarstarstar_border
Harry Mettinkhof
Teammanager Facility ervices
8
Receptioniste opleiding

"Ik had een rolstoel afhankelijke dame in een proefperiode aangenomen als receptioniste. Onderdeel van de proefperiode was een assessment en training bij Tom Richmond. Door de inspanning van Tom hebben we bereikt dat ik deze dame die toch wat verder van de arbeidsmarkt afstaat een volwaardige job heb kunnen aanbieden. Omdat het best een investering is om de receptie balie voor een rolstoelafhankelijke medewerker geschikt te maken, wilde ik wel op zeker gaan, alvorens tot een definitieve aanstelling over te gaan.We zijn blij haar in ons team te kunnen opnemen." - 20-12-2013 11:55

"Ik had een rolstoel afhankelijke dame in een proefperiode aangenomen als receptioniste. Onderdeel van de proefperiode was een assessment en … alles lezen - 20-12-2013 11:55

starstarstarstarstar
Sonja Leeflang
Telefoniste/receptioniste
10
Receptioniste opleiding

"Mijn ervaringen van de training telefoniste/receptioniste bij Tom Richmond zijn zeer goed. Het is een leerzame praktijktraining maar ook theorie uiteraard. Er wordt op een duidelijke manier lesgegeven door Tom en juist doordat hij de gesprekken opneemt en met z'n allen terug luistert, hoor je jezelf aan de telefoon en zo leer je hoe je overkomt en wat je goed of juist kunt verbeteren. Hetzelfde geldt voor de balietraining waar je wordt gefilmd. Ik vond het een supergoede training waar ook veel gelachen werd." - 28-11-2013 10:06

"Mijn ervaringen van de training telefoniste/receptioniste bij Tom Richmond zijn zeer goed. Het is een leerzame praktijktraining maar ook the… alles lezen - 28-11-2013 10:06

starstarstarstarstar
I. van Schalm
Secretarieel
10
Receptioniste opleiding

"Dit was een zeer lucratieve cursus en uiterste service, heb hier een hoop opgestoken, ondanks mijn ervaringen al." - 11-11-2013 13:05

"Dit was een zeer lucratieve cursus en uiterste service, heb hier een hoop opgestoken, ondanks mijn ervaringen al. " - 11-11-2013 13:05

starstarstarstarstar
Marco Jobse
Directeur/eigenaar
10
Receptioniste opleiding

"Ook ervaren sporters blijven trainen. In het bedrijfsleven is dit niet anders. De training bij Richmond Training werd (als vanouds) professioneel én met humor gegeven. Absolute aanrader!" - 31-05-2013 04:54

"Ook ervaren sporters blijven trainen. In het bedrijfsleven is dit niet anders. De training bij Richmond Training werd (als vanouds) professi… alles lezen - 31-05-2013 04:54

starstarstarstarstar
Marielle de Haan
Administratief medewerkster KNVB district Noord
10
Receptioniste opleiding

"Zelf heb ik deelgenomen aan deze training. Je leert handige tips om een goed telefoongesprek te voeren en hoe om te gaan met klanten. Je werkt in een kleine groep waardoor er veel aandacht aan jou wordt besteed. De manier van werken is erg prettig. Je doet tijdens de training veel praktijk en alles wordt stap voor stap uitgelegd. Ik ben erg blij met mij deelname aan de training en raad de training zeker aan!" - 03-04-2013 08:11

"Zelf heb ik deelgenomen aan deze training. Je leert handige tips om een goed telefoongesprek te voeren en hoe om te gaan met klanten. Je wer… alles lezen - 03-04-2013 08:11

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Receptioniste opleiding

"Ik heb veel gehad aan deze training !Enthousiaste trainer, erg leuk en leerzaam......................... " - 11-03-2013 15:13

"Ik heb veel gehad aan deze training !Enthousiaste trainer, erg leuk en leerzaam......................... " - 11-03-2013 15:13

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Receptioniste opleiding

"Ik heb veel gehad aan deze training !Enthousiaste trainer, erg leuk en leerzaam......................... " - 11-03-2013 15:13

"Ik heb veel gehad aan deze training !Enthousiaste trainer, erg leuk en leerzaam......................... " - 11-03-2013 15:13

starstarstarstarstar
S. Jobse
Telefoniste/backoffice medewerkster
10
Receptioniste opleiding

"Het was een erg leerzame en praktische training. Tom Richmond is een gedreven en enthousiaste trainer die de lesstof op een begrijpelijke en leuke manier overbrengt. Het persoonlijke karakter van de training heb ik als erg prettig en positief ervaren." - 19-01-2013 12:03

"Het was een erg leerzame en praktische training. Tom Richmond is een gedreven en enthousiaste trainer die de lesstof op een begrijpelijke en… alles lezen - 19-01-2013 12:03

starstarstarstarstar_half
Eveline Simons
8,8
Receptioniste opleiding

"De training wordt op een leuke manier gegeven, doordat de theorie gelijk in de praktjk wordt gebracht door (in een klein) groepje te oefenen blijft het beter hangen en signaleer je sneller wanneer je zelf de "fout" ingaat en wordt het ook gemakkelijker om het in praktijk te brengen. Er hing een prettige sfeer, de praktijkmap is prima voor gebuik en de catering wordt meer dan prima verzorgd!" - 18-10-2011 15:00

"De training wordt op een leuke manier gegeven, doordat de theorie gelijk in de praktjk wordt gebracht door (in een klein) groepje te oefenen… alles lezen - 18-10-2011 15:00

starstarstarstarstar_half
Wendy
9,2
Receptioniste opleiding

"Een leerzame training, waarmee je de professionele vaardigheden als receptioniste op een ontspannen manier leert. " - 26-09-2011 11:10

"Een leerzame training, waarmee je de professionele vaardigheden als receptioniste op een ontspannen manier leert. " - 26-09-2011 11:10

starstarstarstarstar_border
Paulina
8,4
Receptioniste opleiding

"Ik heb de cursus telefoniste/receptioniste als zeer prettig ervaren. Omdat we met een klein groepje waren, was er genoeg tijd en aandacht. De trainer Tom Richmond is een fijn en vrolijk persoon waar je je al gauw bij op je gemak voelt. Ook het ontbijt en de lunch waren uitstekend." - 12-05-2011 16:46

"Ik heb de cursus telefoniste/receptioniste als zeer prettig ervaren. Omdat we met een klein groepje waren, was er genoeg tijd en aandacht. D… alles lezen - 12-05-2011 16:46

starstarstarstarstar_half
Anoniem (bekend bij Springest)
8,6
Receptioniste opleiding

"Een leuke leerzame gezellige training die met erg veel enthousiasme door Tom Richmond wordt gegeven. Je krijgt nuttige tips die je in je dagelijks werk kunt gebruiken en verbeteren. Laagdrempelig door het oefenen in kleine groepjes en de hele dag wordt goed verzorgd. Ideaal de haal/brengservice naar het station." - 06-05-2011 15:34

"Een leuke leerzame gezellige training die met erg veel enthousiasme door Tom Richmond wordt gegeven. Je krijgt nuttige tips die je in je dag… alles lezen - 06-05-2011 15:34

starstarstarstarstar_half
Anoniem (bekend bij Springest)
8,6
Receptioniste opleiding

"Wat een luxe. Je wordt opgehaald bij het station en er staat een lekker ontbijt op je te wachten. Kleine groep dus veel persoonlijke aandacht.
Maar het belangrijkste is dat ik veel tips heb gekregen die ik nu dagelijks gebruik in mijn werk." - 04-05-2011 17:01

"Wat een luxe. Je wordt opgehaald bij het station en er staat een lekker ontbijt op je te wachten. Kleine groep dus veel persoonlijke aandach… alles lezen - 04-05-2011 17:01

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Receptioniste opleiding

"heb er echt wat aan gehadm kleine woordjes dingen waar je niet op let en wat een gewoonte is, wordt duidelijk als je erop gewezen wordt, veel aan gehad." - 03-05-2011 10:27

"heb er echt wat aan gehadm kleine woordjes dingen waar je niet op let en wat een gewoonte is, wordt duidelijk als je erop gewezen wordt, vee… alles lezen - 03-05-2011 10:27

starstarstarstarstar_border
Wendy Spaans
8,2
Receptioniste opleiding

"De algehele verzorging was erg goed. Ontbijt, drinken, tussendoortjes, lunch.. tip-top in orde. Je wordt gehaald en gebracht van het station, fijn!
De cursus heeft mij handige tips meegegeven, fijn om te weten wat er van een professioneel telefoniste/receptioniste verwacht wordt." - 03-05-2011 09:05

"De algehele verzorging was erg goed. Ontbijt, drinken, tussendoortjes, lunch.. tip-top in orde. Je wordt gehaald en gebracht van het station… alles lezen - 03-05-2011 09:05

Tom Richmond - Tom Richmond voor meer goede klanten
Tom Richmond
Tom Richmond voor meer goede klanten
8,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.