Klantgericht communiceren & telefoneren

Type product
Tijdsduur
Logo van ZAKENWIJZER BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 ZAKENWIJZER BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 8 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Klantgericht communiceren en telefoneren

'medewerkers zonder visitekaartje zijn vaak het belangrijkste visitekaartje’


 Klantgerichte communicatie is bij uitstek hét middel om het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie. Maar wat is klantgerichtheid eigenlijk? Welke indruk laten je medewerkers achter? Hoe reageren ze op een vraag van een klant? Hoe treden ze op in lastige situaties?
De manier waarop het telefonisch contact verloopt, bepaald voor een groot deel het beeld dat iemand heeft van je organisatie. Het doel van deze training is om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Om een optimaal resultaat te bereiken worden de deelnemers voorafgaand aan de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Klantgericht communiceren en telefoneren

'medewerkers zonder visitekaartje zijn vaak het belangrijkste visitekaartje’


 Klantgerichte communicatie is bij uitstek hét middel om het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie. Maar wat is klantgerichtheid eigenlijk? Welke indruk laten je medewerkers achter? Hoe reageren ze op een vraag van een klant? Hoe treden ze op in lastige situaties?
De manier waarop het telefonisch contact verloopt, bepaald voor een groot deel het beeld dat iemand heeft van je organisatie. Het doel van deze training is om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Om een optimaal resultaat te bereiken worden de deelnemers voorafgaand aan de training ‘undercover’ telefonisch benaderd door één van onze trainers om zo een duidelijk beeld te krijgen van de huidige manier van telefoneren. Vervolgens gaan we praktisch aan de slag om dit te verbeteren.

Voor wie?
Telefonistes, receptionisten, office managers, customer service medewerkers. Kortom, iedereen die met klanten te maken heeft en zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren.

Onderwerpen

  • Wat is klantgericht?
  • Verbale en non verbale communicatie
  • Hoe kom ik over..?
  • Etiquette en structuur van een telefoongesprek
  • Luisteren, samenvatten, doorvragen (LSD techniek)
  • Klanttypen herkennen
  • Spiegelgedrag
  • Omgaan met emoties en klachten
  • Gesprekstechnieken
  • SMART afspraken maken

Resultaat
Deelnemers zijn in staat elk telefoongesprek op een professionele en klantgerichte manier af te handelen waarbij de waarden en normen van zowel de organisatie als die van de klant gerespecteerd worden.

Duur
De training klantgericht communiceren en telefoneren wordt gegeven in 2 dagdelen of 1 dag.

Deze training kun je 1 op 1 volgen en/of in-company laten verzorgen.

1 op 1 training: 2 dagdelen | € 1.195,- (all-in)
 

Passende data stemmen we in goed overleg af.
Deze training in-company? Neem contact met ons op voor een offerte via 078 615 9692.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.