Sales training - Great in sales

Niveau
Tijdsduur
Logo van ZAKENWIJZER BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 ZAKENWIJZER BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 8 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

ZAKENWIJZER BV biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Dordrecht

Beschrijving

Sales training- Great in sales

Daag jezelf uit! Neem geen genoegen met goed en kies voor GREAT!

De sales training is opgebouwd uit zes blokken (dagdelen) en wordt verzorgd door ervaren trainers met veel praktijkervaring in sales. Samen met de uitgebreide studiesyllabus beschik je na deze sales training over essentiële, praktisch toepasbare kennis en vaardigheden in sales, acquisitie en relatiebeheer.

BLOK 1: Sales & gedrag

‘Wat voor verkoper ben jij?’

We weten het allemaal. Gedrag is dé bepalende factor voor succes in verkoop! Naast de juiste skills zijn zaken als doorzettingsvermogen, discipline, om kunnen gaan met afwijzing en proactief gedrag dé factoren die bepalen of jij een gemidd…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales Training, Verkoopmethoden, Verkoopgesprek, Verkoopvaardigheden en Marketing en Sales.

Sales training- Great in sales

Daag jezelf uit! Neem geen genoegen met goed en kies voor GREAT!

De sales training is opgebouwd uit zes blokken (dagdelen) en wordt verzorgd door ervaren trainers met veel praktijkervaring in sales. Samen met de uitgebreide studiesyllabus beschik je na deze sales training over essentiële, praktisch toepasbare kennis en vaardigheden in sales, acquisitie en relatiebeheer.

BLOK 1: Sales & gedrag

‘Wat voor verkoper ben jij?’

We weten het allemaal. Gedrag is dé bepalende factor voor succes in verkoop! Naast de juiste skills zijn zaken als doorzettingsvermogen, discipline, om kunnen gaan met afwijzing en proactief gedrag dé factoren die bepalen of jij een gemiddelde verkoper… of een topverkoper bent. Voor dat klanten kiezen voor jouw producten of diensten kopen ze namelijk eerst iets anders….. Ze kopen jou!

  • Wat voor verkoper ben jij?
  • Spiegelgedrag
  • Type klanten herkennen en hierop inspelen
  • De juiste mindset
  • De grootste afknappers
  • Proactief of Reactief
  • Hoe blijf jij in vorm?

Resultaat – Meer dan ooit ben je er van doordrongen dat jouw gedrag het verschilt maakt in verkoopresultaten. Je bent je meer bewust van jouw eerste indruk op andere mensen en hebt geleerd om succesvol in te spelen op verschillende typen klanten.

BLOK 2: Afspraken maken & binnenkomen

‘Meer afspraken = meer business’

Zonder afspraken geen opdrachten. Elke opdracht begint immers met een eerste gesprek. We leren je om jouw agenda te vullen met meer kansrijke leads. Je krijgt o.a. antwoord op vragen als: Hoe start ik een koud telefoongesprek zonder over te komen als een callcenter? Hoe pitch ik kort en bondig mijn toegevoegde waarde zodat het triggert? En hoe kom ik tot een concrete afspraak zonder dat ik eerst informatie moet toesturen……. die vaak niet wordt gelezen?

  • Telefonische acquisitie
  • Wie ga je bellen en waarom?
  • Eerste indruk
  • Pitch: Kort en bondig triggeren
  • Anticiperen op tegenwerpingen
  • Doorpakken – Verkoop je afspraak!
  • Omgaan met secretaresses

Resultaat – Je bent in staat om mensen te triggeren en zelfstandig je agenda te vullen met kansrijke afspraken. Je communiceert je op een natuurlijke manier en maakt een professionele eerste indruk. Daarnaast heb je tools in handen om creatief weerstanden te weerleggen en hierop in te spelen.

BLOK 3: Het salesgesprek

‘Verkopen is verbinden en begrijpen’

Zit er structuur ik jouw verkoopgesprek? Stel je wel de juiste vragen? En weet je wel wat jouw klant écht belangrijk vindt? Door deze training ontdek je de diepste wensen van je klanten… verlangens die ze je misschien nog nooit hebben verteld. Je krijgt een praktische structuur aangereikt voor je verkoopgesprekken. Pas wanneer je écht weet wat jouw klant belangrijk vindt, ben je in staat om overtuigend je toegevoegde waarde te verkopen.

  • Structuur van een succesvol gesprek
  • Voorbereiden
  • Succesvol openen
  • Vraagtechnieken
  • Adviseren
  • Succesvol closen
  • Waarde creëren
  • Behoefte creëren
  • Toegevoegde waarde verkopen

Resultaat – Je bent in staat om deze verkoopprincipes praktisch te vertalen naar je eigen situatie. Je weet klanten en prospects positief te beïnvloeden als nooit te voren. Je impact op klanten is groter waardoor zij overtuigd voor jouw producten of diensten kiezen.

BLOK 4: Presenteren met impact

‘Waarom klanten je nooit meer vergeten’

Verkopers moeten in staat zijn om professioneel en duidelijk hun toegevoegde waarde te presenteren. Hoe zorg ik dat mijn klant de kern van mijn boodschap écht begrijpt zodat hij geen ‘appels met peren’ vergelijkt? In deze training krijg je praktische tools aangereikt zodat jouw boodschap impact heeft, begrepen wordt en ‘blijft hangen’.

  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Een presentatie die ‘blijft hangen’
  • Communiceren vanuit het referentiekader van de klant
  • Wat je wel en vooral niet moet zeggen
  • Wat wel en niet geloofwaardig is
  • De kracht van voorbeelden

Resultaat – Je bent in staat om een presentatie te geven die impact heeft op je doelgroep. Je weet hoe je moet communiceren vanuit het referentiekader van je klant zodat hij ook écht begrijpt wat jij zo graag tussen zijn oren wilt krijgen.

BLOK 5 : Onderhandelen & beïnvloeden

‘Als jij wint, win ik’

Allereerst krijg je middels een test inzicht in je eigen onderhandelingsgedrag. Vervolgens leer je de verschillende stijlen van het onderhandelen herkennen zodat je hier vervolgens succesvol op in kunt spelen. Je leert op praktische wijze hoe je in onderhandelingen tot een win-win situatie kunt komen. Tot slot ontraadselen we de geheimen van de psychologie van het beïnvloeden.

  • Wat voor onderhandelaar ben ik?
  • Inzicht in verschillende typen onderhandelaars
  • Voorbereiding van een onderhandeling
  • Een win-win situatie creëren
  • Onbewust beslissingsgedrag van mensen
  • De psychologie van het beïnvloeden

Resultaat – Je bent in staat om het beste resultaat uit een onderhandeling te halen zonder dat dit ten koste gaat van de relatie. Daarnaast heb je inzicht de psychologische geheimen van het beïnvloeden. Je weet waarom klanten wel of niet in een bepaalde situatie een beslissing nemen.

BLOK 6: Succesvol opvolgen & closen

‘ABC – allways be closing’

Hoe zorg je dat meer offertes resulteren in een opdracht? Wat zou het voor verschil maken als 25% van alle verloren offertes toch opdracht waren geworden? Door deze training krijg je meer grip op het beslissingstraject. Je ontdekt wat je in het verleden gemist hebt in de gedachtegang van je klanten. En vergroot je scoringskans in de toekomst. Tot slot leren we je om je om concreet, overtuigend en op een natuurlijke manier een overeenkomst te sluiten zonder opdringerig te zijn.

  • Een offerte die scoort
  • Een voorsprong op je concurrent creëren
  • Grip op het beslissingstraject
  • Waarop gaat je klant kiezen?
  • Focus op je doel
  • Principes om concreet af te sluiten

Resultaat – Je bent in staat om het best mogelijke voorstel uit te brengen en je scoringskans te vergroten. Je weet hoe je een beslissingstraject kunt versnellen en concreet een overeenkomst kunt sluiten.

6 dagdelen | € 1.995,- (all-in)

Locatie: ZAKENWIJZER te Papendrecht

De training staat gepland op onderstaande data. Je kunt op elke datum instromen.
Bijvoorbeeld: Start je de training in blok 4? Dan is blok 3 van de opeenvolgende training je laatste trainingsdag.

Deze training in-company.

Let op! U kunt tussentijds instromen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.