ITIL® Operational Support and Analysis

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Pink Elephant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Pink Elephant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 1.075 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,7
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Operational Support and Analysis
Gebaseerd op 8 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Thijs Van der Galiën
starstarstarstarstar_half
Thijs Van der Galiën
IT Service Medewerker
9
ITIL® Operational Support and Analysis

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in begeleid zodat wij aan het einde van de training klaargestoomd waren voor het examen." - 12-12-2017 13:08

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in… alles lezen - 12-12-2017 13:08

Startdata en plaatsen

Nieuwegein
okt. 2019
Rotterdam
dec. 2019

Beschrijving

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

De training ITIL® Operational Support and Analysis is een praktijkgerichte module voor organisatie die volgens ITIL werken en IT Service Management toepassen. De nadruk ligt op operationele principes en processen binnen de gehele Lifecycle van services. Analyse van services en continuïteit van levering zijn essentieel. De training richtlijnen voor het ontwerp, de uitvoering en verbetering van de ITIL® processen Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfillment, Access Management en IT Operations.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dert…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Overzicht, Projectmanagement, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en ITIL Foundation.

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

De training ITIL® Operational Support and Analysis is een praktijkgerichte module voor organisatie die volgens ITIL werken en IT Service Management toepassen. De nadruk ligt op operationele principes en processen binnen de gehele Lifecycle van services. Analyse van services en continuïteit van levering zijn essentieel. De training richtlijnen voor het ontwerp, de uitvoering en verbetering van de ITIL® processen Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfillment, Access Management en IT Operations.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om het service niveau van uw IT organisatie naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast leert u hoe de afdeling IT Operations past binnen het groter ITIL Framework.

De Training
Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus gaat u aan de slag met de ‘Operational Support & Analysis’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om op operationeel niveau IT-diensten overeenkomstig gemaakte afspraken te leveren.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ITIL® Intermediate ‘Operational Support and Analysis’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.



De ITIL® Operational Support and Analysis training duurt vier dagen en vindt plaats op een van onze locaties in Naarden of Den Bosch. We beginnen altijd om 10:00 en zorgen voor een fijne ontvangst en een lekkere lunch.

Goed om te weten: Voor deze training geldt een toelatingseis. Je dient in het bezit te zijn van het Foundation certificaat. Om het bijbehorende examen succesvol af te kunnen ronden zullen naast de training dagen nog +/- 8 studie uren benodigd zijn.

Nadat je de inschrijving hebt voltooid, ontvang je van ons een bevestiging van inschrijving. Onze trainingen bieden wij in sommige gevallen op meerdere locaties aan. Het kan dan zo zijn dat er onvoldoende inschrijvingen zijn om deze op meerdere locaties te laten doorgaan. We voegen de groepen dan samen en maken er één klas van. Dit heeft soms tot gevolg dat de trainingslocatie wijzigt. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit uiterlijk twee weken vóór aanvang van de training gecommuniceerd.

Je ontvangt van ons dan ook de definitieve uitnodigingsbrief. In een aparte mail ontvang je je inloggegevens naar ons online leerplatform. Hier vind je alle lesmaterialen en kan je de stof vast bestuderen. Alle kosten voor de lesmaterialen zijn inbegrepen in de prijs. Indien er een lesboek aanwezig is bij je cursus, ontvang je deze op de eerste dag van de training.

Tevens wordt er op de eerste dag van de training klassikaal besproken welke examen opties er zijn. Je kunt dan aangeven of dat je een online voucher wilt ontvangen waarmee je het examen op je eigen laptop maakt wanneer jou dat uitkomt. Óf je kunt kiezen voor een paperbased examen tijdens de aangegeven examensessie. Wij organiseren iedere 1ste maandag van de maand om 10:00 een examensessie in Naarden en in Den Bosch.’

De kosten het examen zijn inbegrepen in de prijs.
Vragen over de examenprocedure? Bel gerust even: 088-2356600 en vraag naar de afdeling Education.

7,7
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Operational Support and Analysis
Gebaseerd op 8 ervaringen
Thijs Van der Galiën
starstarstarstarstar_half
Thijs Van der Galiën
IT Service Medewerker
9
ITIL® Operational Support and Analysis

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in begeleid zodat wij aan het einde van de training klaargestoomd waren voor het examen." - 12-12-2017 13:08

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in… alles lezen - 12-12-2017 13:08

starstarstarstarstar_border
Bert Keuter
8
ITIL® Operational Support and Analysis

"Na Foundation V3 te hebben gehaald zijn wij door gegaan naar ITIL OSA. Veel stof was gelukkig nog erg herkenbaar en voelde daardoor als een herhaling met meer diepgang op de operationele kant. De vragen daarentegen vergen meer logisch nadenken en een persoonlijke input. Dit maakt OSA vele malen uitdagender. " - 27-03-2017 00:00

"Na Foundation V3 te hebben gehaald zijn wij door gegaan naar ITIL OSA. Veel stof was gelukkig nog erg herkenbaar en voelde daardoor als een … alles lezen - 27-03-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Tim Hendriks
7
ITIL® Operational Support and Analysis

"Aantal onnodige uitstapjes buiten de theorie om. probeerde steeds voorbeelden die buiten de stof vallen, wat valt niet onder incident management etc. ipv uitleggen wat wel. En al de voorbeelden werden geimproviseerd.Aantal onnodige uitstapjes buiten de theorie om. probeerde steeds voorbeelden die buiten de stof vallen, wat valt niet onder incident management etc. ipv uitleggen wat wel. En al de voorbeelden werden geimproviseerd." - 26-05-2015 00:00

"Aantal onnodige uitstapjes buiten de theorie om. probeerde steeds voorbeelden die buiten de stof vallen, wat valt niet onder incident manage… alles lezen - 26-05-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ITIL® Operational Support and Analysis

"Het was een goede en duidelijke training en een enthousiaste trainer. Hij wist de groepsdynamiek goed op gang te houden en dat zorgde voor ontspannen cursusdagen" - 26-06-2014 00:00

"Het was een goede en duidelijke training en een enthousiaste trainer. Hij wist de groepsdynamiek goed op gang te houden en dat zorgde voor o… alles lezen - 26-06-2014 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Harry Lokhorst
6,8
ITIL® Operational Support and Analysis

"Goede bereikbaarheid. Inschrijfprocedure goed, zowel per mail als brief bevestigd. Goede verzorging van de slides, voldoende (lees)materiaal. Algemene verwachting was dat er nog boeken bij geleverd zouden zijn. " - 09-06-2011 12:20

"Goede bereikbaarheid. Inschrijfprocedure goed, zowel per mail als brief bevestigd. Goede verzorging van de slides, voldoende (lees)materiaal… alles lezen - 09-06-2011 12:20

starstarstarstar_borderstar_border
Age Visser
6,2
ITIL® Operational Support and Analysis

"Had graag de ITIL boeken erbij willen hebben.
Meer drive verwacht om de stof erin te stampen. Netto tijd kwam uiteindelijk net op 2 uur per avond ipv 3,5. " - 09-06-2011 12:11

"Had graag de ITIL boeken erbij willen hebben. Meer drive verwacht om de stof erin te stampen. Netto tijd kwam uiteindelijk net op 2 uur per … alles lezen - 09-06-2011 12:11

starstarstarstarstar_border
Denis Bierling
8,4
ITIL® Operational Support and Analysis

"Prima training. Volledig in lijn met het doel ervan. Niets veranderen. Wellicht om verwachtingen te managen duidelijk aangeven wat en hoe men krijgt." - 09-06-2011 12:01

"Prima training. Volledig in lijn met het doel ervan. Niets veranderen. Wellicht om verwachtingen te managen duidelijk aangeven wat en hoe me… alles lezen - 09-06-2011 12:01

starstarstarstarstar_border
Arjan Heuten
7,8
ITIL® Operational Support and Analysis

"Goede bereikbaarheid, iedere avond een heerlijke (warme) maaltijd. De trainer weet waar hij over praat en geeft ruimte voor (groeps)discussies. Goede verzorgde slide packs, meer dan voldoende (lees)materiaal.
Inschrijfprocedure goed, zowel per mail als brief bevestigd. " - 09-06-2011 11:57

"Goede bereikbaarheid, iedere avond een heerlijke (warme) maaltijd. De trainer weet waar hij over praat en geeft ruimte voor (groeps)discussi… alles lezen - 09-06-2011 11:57

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.