Klantgericht Leiderschap

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Martine Kamphuis
Logo van People Performance

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Met klantgericht leiderschap werk je aan het verhogen van het klantbewustzijn en de klantbeleving binnen jouw organisatie. Je maakt de vertaalslag van customer naar employee experience (en vice versa). In deze training maak je de start met kennis, achtergronden en maak jezelf een plan van aanpak.

Klantgericht leiderschap zet je in als je:

  • de klant- en resultaatgerichtheid wil verhogen;
  • het eigenaarschap over werk wil verbeteren;
  • het versnellen van de samenwerking binnen teams of een organisatie.

Dag 1: Klantfocus

In organisaties wordt vaak gesproken over de klant in het algemeen of welk probleem je voor een eindklant wilt oplossen. Maar wie mensen als hun klant zien, kan enorm vers…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Leiderschap, Accountmanagement, Contractmanagement en Klantvriendelijkheid.

Met klantgericht leiderschap werk je aan het verhogen van het klantbewustzijn en de klantbeleving binnen jouw organisatie. Je maakt de vertaalslag van customer naar employee experience (en vice versa). In deze training maak je de start met kennis, achtergronden en maak jezelf een plan van aanpak.

Klantgericht leiderschap zet je in als je:

  • de klant- en resultaatgerichtheid wil verhogen;
  • het eigenaarschap over werk wil verbeteren;
  • het versnellen van de samenwerking binnen teams of een organisatie.

Dag 1: Klantfocus

In organisaties wordt vaak gesproken over de klant in het algemeen of welk probleem je voor een eindklant wilt oplossen. Maar wie mensen als hun klant zien, kan enorm verschillen. Dit kan een collega, een leidinggevende, een eindklant of een opdrachtgever zijn. En die interpretatie kan verschil in beleving, werkwijze en output opleveren. 

In deze module onderzoek je in eerste instantie wat jouw (eind)klanten zingeving, plezier en resultaat oplevert. Je leert hoe je uniforme klantbeloften opstelt en hoe deze de klantloyaliteit versterken. Vanuit de customer journey maken we vervolgens de stap naar de employee journey. Welke klantbelofte geeft teams richting en zet aan tot actie? Wat is het lonkend perspectief dat je aan klanten en aan medewerkers meegeeft? Belangrijk, want het plezier en het effect dat het werk oplevert voor medewerkers, wil je in lijn laten lopen met de manier waarop werk gedaan wordt en voor wie de output bestemd is: jouw klant.

Kortom, je leert te kijken vanuit de doelen, intenties en beleving van de mensen, die jouw product ontwikkelen, vernieuwen of verkopen. En je kijkt door de ogen van je klanten naar de kwaliteit van je dienstverlening. Deze integrale aanpak maakt klantgericht verbeteren en vernieuwen lichter, leuker en energieker. 

Dag 2: Werkeffect

Het effect zien van werk geeft een enorme boost aan het werkplezier van mensen. Mooie dingen doen is een grote drijfveer voor mensen. Toch is de weg naar resultaat niet altijd gemakkelijk. Want: waarom levert mijn collega of business partner eigenlijk niet wat wel de afspraak is? En hoe komt het dat ik een onbevredigend gevoel aan het gesprek met mijn opdrachtgever of manager overhoud? In deze module werken we aan dit soort vraagstukken.

Zelf de regie houden is mogelijk, ook als je te maken hebt met deadlines en veel afhankelijkheden. In plaats van een mening te geven of een probleem te deponeren, leer je krachtige vragen te stellen. Aan je manager: wat wil jij uit ‘project a’ halen? Waar wil jij heen? Wat is belangrijk voor jou? Aan je collega’s: waar wil jij nu aan werken? Wat werkt wel en wat werkt niet? Wat moeten we veranderen om de relatie productiever te maken? 

Ik help je om te relativeren op de druk die je voelt om altijd maar in het ‘nu’ te presteren. Want zoals Johan Cruijff al zei: “voetbal is simpel, wat moeilijk is, is simpel voetballen”. Werkeffect gaat over samen slimmer werken. 

Dag 3: Werkplezier

Waar werk je aan om gelukkige medewerkers en blije klanten te krijgen? Wat maakt jullie organisatie bijzonder? Wat is de droom en het hoogst haalbare? En wanneer zijn jullie klanten superblij en wat doe je dan precies?

Een voorbeeld om het werkplezier te verbeteren, is door te kijken naar het teamverlangen én de veerkracht van teams. Beide elementen zijn erg belangrijk om goede prestaties neer te zetten. Het bespreken, luisteren naar én het vastleggen van het gedeelde teamverlangen, helpt bij het aanbrengen van focus, plezierig samenwerken, commitment en rust voor de mensen in jouw team. 

Werken aan het teamverlangen vraagt ook om lef. Welke verwachtingen, emoties en dromen hebben mensen? Besef dat dit niet voor iedereen gelijk is. Weet wel, dat als jij het goede voorbeeld geeft, je ook positieve respons en volgers krijgt. Zo werk je op je eigen manier, heel bewust aan de veerkracht van jouw team. 

Het gaat in deze module om dialoog én doen. Co-creatie met de leidinggevenden van jouw organisatie staat centraal. Je leert te bevestigen wat je hoort en hoe je escalatie op veranderingen voorkomt. Doorvragen op het werkelijke probleem en samen bespreekbare stukjes maken. Zo maak je de stap naar de leerwens die bij het teamverlangen hoort. 

Staan voor klantbeleving

Wil je prestaties voor klanten en het werkplezier voor medewerkers verhogen? Kun jij hulp gebruiken bij het in praktijk brengen van meer werkeffect en klantfocus? Investeer in leiderschap en bouw succesvolle teams met deze compacte training. Zorg voor focus en ga het echt doen.

People Performance staat voor betekenisvol werkplezier. Wij zijn een bureau dat zich exclusief richt op de employee experience voor organisaties. Specialist in het stimuleren van betekenisvol werkplezier voor mensen in organisaties.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Martine Kamphuis - HR- en communicatiekundige | Werkplezier Consultant
Martine Kamphuis
HR- en communicatiekundige | Werkplezier Consultant

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.