Klantgericht en helder schrijven - in B1 taalniveau

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Pastoor bv
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Pastoor bv heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht en helder schrijven - in B1 taalniveau
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
A. Gaasbeek
vertaalster
9
Klantgericht en helder schrijven - in B1 taalniveau

"Deze training was echt een eyeopener voor me en heeft mijn blik op mijn manier van communiceren (via e-mail) veranderd. Ik heb geleerd om veel meer te kijken naar de ontvanger en mijn vraag of mededeling doelgerichter te formuleren. Daardoor is de communicatie helderder en heb ik zelf ook veel meer plezier in het opstellen van mails!" - 02-10-2015 13:16

"Deze training was echt een eyeopener voor me en heeft mijn blik op mijn manier van communiceren (via e-mail) veranderd. Ik heb geleerd om ve… alles lezen - 02-10-2015 13:16

Startdata en plaatsen

Nijmegen
8 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020, 09:30-16:00
Nijmegen
26 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020, 09:30-16:00
Nijmegen
15 apr. 2020
Toon rooster
event 15 april 2020, 09:30-16:00
Nijmegen
3 jun. 2020
Toon rooster
event 3 juni 2020, 09:30-16:00

Beschrijving

Pastoor bv geeft communicatieadvies, traint, schrijft, leidt op en maakt medewerkers en teams professioneler. We trainen én we schrijven. In onze trainingen kunnen we daardoor reële alternatieven laten zien en ons inleven in de schrijvers. 

Hoe schrijf je overtuigende brieven en e-mails?

Natuurlijk wil je graag heldere en begrijpelijke taal in je brieven en e-mails. Misschien zelfs wel in B1-taalniveau. Maar een begrijpelijke tekst gaat verder dan taal alleen. Je wil ook aandacht voor je lezer, motiveren en aanzetten tot actie. Tijdens de training klantgericht schrijven leer je hoe je duidelijker, lezersgerichter en effectiever schrijft.

Voor wie?

Deze training is voor iedereen die regelmatig externe brieven of e-mails verstuurt. En is daarom geschikt voor receptiemedewerkers, beleidsontwikkelaars en alles wat daartussen zit. Wil je dat jouw brieven correct, aansprekend en klantgericht zijn? En dat de onderscheidende waarde…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Schrijven, Accountmanagement, Contractmanagement en Klantvriendelijkheid.

Pastoor bv geeft communicatieadvies, traint, schrijft, leidt op en maakt medewerkers en teams professioneler. We trainen én we schrijven. In onze trainingen kunnen we daardoor reële alternatieven laten zien en ons inleven in de schrijvers. 

Hoe schrijf je overtuigende brieven en e-mails?

Natuurlijk wil je graag heldere en begrijpelijke taal in je brieven en e-mails. Misschien zelfs wel in B1-taalniveau. Maar een begrijpelijke tekst gaat verder dan taal alleen. Je wil ook aandacht voor je lezer, motiveren en aanzetten tot actie. Tijdens de training klantgericht schrijven leer je hoe je duidelijker, lezersgerichter en effectiever schrijft.

Voor wie?

Deze training is voor iedereen die regelmatig externe brieven of e-mails verstuurt. En is daarom geschikt voor receptiemedewerkers, beleidsontwikkelaars en alles wat daartussen zit. Wil je dat jouw brieven correct, aansprekend en klantgericht zijn? En dat de onderscheidende waarden van de organisatie weerspiegeld zijn in deze brieven en e-mails? Dan is deze training geschikt voor jou en je collega’s!

Programma

We sluiten altijd aan bij de behoefte van de groep of jouw organisatie. Onze trainingen zijn maximaal maatwerk. En daarom openen we de training brieven en e-mails schrijven altijd met de vraag: ‘Wanneer vind jij een brief of e-mail een goed visitekaartje voor de organisatie?’

Het trainingsprogramma bestaat onder andere uit…

  • het nut en belang van taalniveau B1.
  • het bepalen van de hoofdlijn van je tekst
  • schrijven in taalniveau B1: schijnbaar simpele vuistregels voor eenvoudig taalgebruik
  • opbouw en structuur: overzichtelijk, lezersgericht, structuursignalen
  • benadering: positief schrijven, persoonlijk mixen met zakelijk, meedenken en -doen.
  • houding: hoe klantgericht wil je zijn in jouw e-mails en situaties?
  • persoonlijke leervragen en eigen teksten

Heb jij iets anders in gedachten? Een maatwerkvraag, vraagt om een maatwerkoplossing!

Resultaat

Na afloop van deze training…

  • weet je hoe je in je brief of e-mail je boodschap optimaal overbrengt. In begrijpelijke taal
  • pas je in jouw correspondentie de vuistregels van B1 goed en consequent toe
  • kun je de lezer positief verrassen. Door zakelijk, maar ook persoonlijk te zijn
  • schrijf je kernachtig, maar ook volledig
  • weet je hoe je op een positieve en klantvriendelijke manier het gedrag van je lezer kan beïnvloeden
  • zijn je externe e-mails en brieven correct en klantgericht

Werkwijze

Een maatwerk training. Interactief, persoonlijk en met plezier. Het accent in de training ligt op doen: zelf schrijven en uitproberen. Je gaat meteen aan de slag met praktische tips. Jouw eigen e-mails of brieven vormen de basis voor de training. Daarnaast krijgt iedere deelnemer toegang tot de online-leeromgeving MijnPastoor.

Deze training geven we graag in de vorm van een open training of als individuele coaching, bij ons op kantoor of op locatie. Maar we geven de training ook incompany. Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel ons direct op 024 324 49 59 of mail naar info@pastoorbv.nl

9
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht en helder schrijven - in B1 taalniveau
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
A. Gaasbeek
vertaalster
9
Klantgericht en helder schrijven - in B1 taalniveau

"Deze training was echt een eyeopener voor me en heeft mijn blik op mijn manier van communiceren (via e-mail) veranderd. Ik heb geleerd om veel meer te kijken naar de ontvanger en mijn vraag of mededeling doelgerichter te formuleren. Daardoor is de communicatie helderder en heb ik zelf ook veel meer plezier in het opstellen van mails!" - 02-10-2015 13:16

"Deze training was echt een eyeopener voor me en heeft mijn blik op mijn manier van communiceren (via e-mail) veranderd. Ik heb geleerd om ve… alles lezen - 02-10-2015 13:16

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.