Training Klantgericht verkopen

Tijdsduur
Logo van OVD Opleidingen

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

OVD Opleidingen biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Ede, Tilburg, Venlo

Beschrijving

In veel branches wordt de concurrentie steeds heviger. Bovendien worden de klanten steeds mondiger en kritischer. Op de prijs van de artikelen valt vaak niet meer zo veel eer te behalen. Het unieke voordeel verplaatst zich naar andere aspecten van het bedrijf, zoals de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid van de medewerkers. Het gedrag van medewerkers is van grote invloed op het koopgedrag van de klant. In deze ééndaagse training leert u te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Vanzelfsprekend staat de klant hierbij centraal.

Doelgroep

De training is bestemd voor verkoopmedewerkers die zich (verder) willen ontwikkelen in commercieel e…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, Klantgerichtheid, NIMA A Sales, NIMA B Sales en Sales forecasting.

In veel branches wordt de concurrentie steeds heviger. Bovendien worden de klanten steeds mondiger en kritischer. Op de prijs van de artikelen valt vaak niet meer zo veel eer te behalen. Het unieke voordeel verplaatst zich naar andere aspecten van het bedrijf, zoals de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid van de medewerkers. Het gedrag van medewerkers is van grote invloed op het koopgedrag van de klant. In deze ééndaagse training leert u te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Vanzelfsprekend staat de klant hierbij centraal.

Doelgroep

De training is bestemd voor verkoopmedewerkers die zich (verder) willen ontwikkelen in commercieel en klantgericht optreden in de winkel.

Inhoud

De volgende vragen worden beantwoord tijdens de training:

  • Hoe bouw ik een verkoopgesprek op en rond ik dit succesvol af?
  • Hoe bepalend is mijn gedrag voor dat van de klant?
  • Hoe speel ik efficiënt in op het gedrag van de klant?
  • Hoe bepaal ik de behoeften van de klant en hoe speel ik hierop in?
  • Hoe pas ik verschillende verkoopstijlen toe?
  • Hoe overwin ik bezwaren?

Resultaat

Aan het einde van deze training kunt u uw klanten (nog) beter van dienst zijn. U kunt een goed advies- en verkoopgesprek voeren, omgaan met verschillende typen klanten en omgaan met weerstanden, lastige vragen en bezwaren van klanten. Deze vaardigheden helpen u bij het behalen van optimale verkoopresultaten.

Aanpak

Voorafgaand aan de training krijgt u het verzoek een korte vragenlijst in te vullen. Deze biedt u de gelegenheid uw individuele leerwensen en een praktijkvraag te formuleren. Op basis hiervan spitst de trainer het programma toe op de specifieke vragen en leerwensen van de deelnemersgroep. Ter voorbereiding op de training krijgt u een opdracht toegestuurd. Tijdens de training ligt de nadruk op het voeren van verkoopadviesgesprekken. De verhouding tussen theorie en praktijk is ongeveer 20% / 80%. Er wordt gewerkt met een professionele trainingsacteur, die zich verplaatst in de rol van de klant. Hierdoor wordt u geconfronteerd met verschillende klantentypen én met uw eigen handelswijze. U krijgt direct gerichte feedback op uw gedrag. Door oefening ontwikkelt u het gewenste gedrag. Ter afsluiting van de training stelt u een persoonlijk actieplan op, dat u ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Deze training zal definitief plaatsvinden in Ede op 28 januari 2019. Om u in te schrijven kunt u naar onze website gaan en het inschrijfformulier downloaden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met OVD Opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.