Google Analytics

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Opatel Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Opatel Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 457 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
23 sep. 2020 tot 30 sep. 2020
Toon rooster
event 23 september 2020, 10:00-16:30, Dag 1
event 30 september 2020, 10:00-16:30, Dag 2
placeRotterdam
28 sep. 2020 tot 5 okt. 2020
Toon rooster
event 28 september 2020, 10:00-16:30, Dag 1
event 5 oktober 2020, 10:00-16:30, Dag 2
placeAmsterdam
14 okt. 2020 tot 21 okt. 2020
Toon rooster
event 14 oktober 2020, 10:00-16:30, Dag 1
event 21 oktober 2020, 10:00-16:30, Dag 2
placeUtrecht
10 nov. 2020 tot 17 nov. 2020
Toon rooster
event 10 november 2020, 10:00-16:30, Dag 1
event 17 november 2020, 10:00-16:30, Dag 2
placeRotterdam
28 dec. 2020 tot 4 jan. 2021
Toon rooster
event 28 december 2020, 10:00-16:30, Dag 1
event 4 januari 2021, 10:00-16:30, Dag 2

Beschrijving

Al 40 jaar actief op het gebied van kwalitatieve cursussen, consultancy en maattrainingen!

Tot slot is Opatel gecertificeerd aanbieder van opleidingen (Adobe Authorized en Microsoft Partner, erkend Adobe - en  Microsoft Examencenter) en lid van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO).

Locaties:

  • Rotterdam: Piekstraat 23a
  • Utrecht: Kleinesingel 33 (naast het OV en Grifthoekgarage)
  • Amsterdam: Asterweg 19D5 (gratis parkeren)

Cursus Google Analytics

Leer in deze cursus Google Analytics effectief in te zetten als basis voor succesvolle websites, voor e-commerce en voor marketingcampagnes. Je leert hoe je met Analytics analyseert welke webpagina's het doel bereiken en welke niet. Ook leggen we de link met Google Ads, waarmee je je marketingbudgetten effectief beheert. De cursus Google Analytics verzorgen wij in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en als maatwerk.

Wat leer je in deze cursus?

Je maakt in deze tweedaagse cursus uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics. In dag 1 houden we ons bezig met de volledige inrichting van je Google Analytics account en bespreken we de maatregel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics, Online marketing, Conversie optimalisatie, SEO en Google Ads.

Al 40 jaar actief op het gebied van kwalitatieve cursussen, consultancy en maattrainingen!

Tot slot is Opatel gecertificeerd aanbieder van opleidingen (Adobe Authorized en Microsoft Partner, erkend Adobe - en  Microsoft Examencenter) en lid van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO).

Locaties:

  • Rotterdam: Piekstraat 23a
  • Utrecht: Kleinesingel 33 (naast het OV en Grifthoekgarage)
  • Amsterdam: Asterweg 19D5 (gratis parkeren)

Cursus Google Analytics

Leer in deze cursus Google Analytics effectief in te zetten als basis voor succesvolle websites, voor e-commerce en voor marketingcampagnes. Je leert hoe je met Analytics analyseert welke webpagina's het doel bereiken en welke niet. Ook leggen we de link met Google Ads, waarmee je je marketingbudgetten effectief beheert. De cursus Google Analytics verzorgen wij in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en als maatwerk.

Wat leer je in deze cursus?

Je maakt in deze tweedaagse cursus uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics. In dag 1 houden we ons bezig met de volledige inrichting van je Google Analytics account en bespreken we de maatregelen omtrent AVG en Google Analytics. Tevens doorlopen we de basis rapporten, waarmee je snelle quick-wins ter verbetering van je website kunt maken. In dag 2 gaan we alleen maar naar de rapporten kijken en deze analyseren: Je leert hoe je rapportages helder vormgeeft, waarbij je precies focust op de gegevens die voor jou van belang zijn. Vervolgens leer je de Analytics rapportages te gebruiken om slimme online marketingcampagnes, effectieve websites en succesvolle webshops op te zetten. Je leert hoe je Google Analytics inzet om te testen, te analyseren en te verbeteren. We maken diverse praktische uitzoek opdrachten in jouw Google Analytics account. Verder bespreken we de meest recente features van Analytics, zoals rapportages over diverse devices, multichannel tracking en Search Console. Ook de combinatie van Google Analytics en e-Commerce komt aan bod. Na de cursus kun je Google Analytics optimaal inzetten voor je eigen doelen en weet je hoe je je kennis van Google Analytics up-to-date houdt. Het is een training met een erg praktische insteek: je werkt dag 1 en 2 met je eigen Google Analytics account, of je krijgt van ons een werkend Google Analytics account met real-time data.

Welke voorkennis heb je nodig?

Om succesvol aan de cursus Google Analytics deel te nemen is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en gevoel voor marketing is voldoende.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus Google Analytics is bedoeld voor wie een helder beeld wil krijgen van het gedrag van bezoekers op een website, om die te optimaliseren, te analyseren en verbeteren.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Na deze cursus kun je je kennis uitbreiden met de cursus E-commerce en Online Marketing. In het verlengde van de cursus Google Analytics ligt de cursus Google Ads. Conversiegericht schrijven leer je in de cursus Webredactie.

Cursus onderwerpen

  • Google Analytics functionaliteiten
  • Privacywetgeving
  • Meetplan bepalen voor je website
  • Google Analytics Accountstructuur
  • Hoe wordt er gemeten?
  • Google Analytics instellen in 13 stappen
  • Basis Rapporten
  • Annotaties
  • Event tracking en doelen
  • Segmenten (remarketing)
  • Secundaire dimensies
  • Filters
  • Dashboards
  • Doormeten Social Media middels UTM
  • Aanpassen van Kanaalgroeperingen
  • Aangepaste rapporten
  • Rapporten mailen
  • Funnels en trechters
  • Overige items/rapporten

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.