HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma

Niveau
Tijdsduur
Logo van Ogive Opleidingen en Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Ogive Opleidingen en Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 45 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,3
Gemiddeld cijfer voor HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Nelleke Bouma
8
HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma

"De opleiding was prima; geen klagen. Een vakdocent die veel kennis en ervaring heeft en dit ook goed kan overbrengen. Je wordt gestimuleerd tot nadenken. De locatie in Utrecht is goed bereikbaar en uiterst prettig. " - 10-07-2014 20:06

"De opleiding was prima; geen klagen. Een vakdocent die veel kennis en ervaring heeft en dit ook goed kan overbrengen. Je wordt gestimuleerd … alles lezen - 10-07-2014 20:06

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Ogive Opleidingen en Trainingen biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Assen, Brugge, Brussel, Den Haag, Deventer, Gent, Groningen, Leeuwarden, Luik, Rotterdam, Utrecht

Beschrijving

Ogive en ook de opleidingen zijn gecertificeerd door het Centrum voor Post-Initieel Onderwijs Nederland (Cpion) en geregistreerd in het CRKBO Centraal register Kort Beroeps Onderwijs. In het register worden alleen onderwijsinstellingen ingeschreven die voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstituten voor Kort Beroepsonderwijs.

HBO opleiding Kwaliteitsmanagement

De HBO opleiding Kwaliteitsmanagement is een zeer praktijkgerichte opleiding die u opleidt tot het in korte tijd behalen van het landelijk erkende diploma HBO Kwaliteitsmanagement..
De zeer praktische invalshoek zorgt tevens voor een optimale aansluiting van de theorie op de dagelijkse kwaliteit praktijk. Aan bod komt o.a. kwaliteitsmanagement, procesmanagement, integrale kwaliteit, KAM management. Daarbij komt ook de moderne dienstverlening uitgebreid aan bod.

Doelgroep
Managers, adviseurs en medewerkers die een gedegen en direct toepasbare kennis op het gebied van kwaliteitsmanagement willen ontwikkelen en die ook binnen korte tijd een landelijk erkend HBO…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

Ogive en ook de opleidingen zijn gecertificeerd door het Centrum voor Post-Initieel Onderwijs Nederland (Cpion) en geregistreerd in het CRKBO Centraal register Kort Beroeps Onderwijs. In het register worden alleen onderwijsinstellingen ingeschreven die voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstituten voor Kort Beroepsonderwijs.

HBO opleiding Kwaliteitsmanagement

De HBO opleiding Kwaliteitsmanagement is een zeer praktijkgerichte opleiding die u opleidt tot het in korte tijd behalen van het landelijk erkende diploma HBO Kwaliteitsmanagement..
De zeer praktische invalshoek zorgt tevens voor een optimale aansluiting van de theorie op de dagelijkse kwaliteit praktijk. Aan bod komt o.a. kwaliteitsmanagement, procesmanagement, integrale kwaliteit, KAM management. Daarbij komt ook de moderne dienstverlening uitgebreid aan bod.

Doelgroep
Managers, adviseurs en medewerkers die een gedegen en direct toepasbare kennis op het gebied van kwaliteitsmanagement willen ontwikkelen en die ook binnen korte tijd een landelijk erkend HBO diploma Kwaliteitsmanagement willen behalen.

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Module 1 Kwaliteitsmanagement (6 bijeenkomsten)

Positiebepaling kwaliteitszorg

  • Wat is kwaliteit
  • Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg
  • De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu
  • De kwaliteitsafdeling
  • Rol van de kwaliteitsfunctionaris.


Kwaliteitsmodellen

  • Toepassen van de nieuwste INK, ISO9001, IIP, Gouden, Zilveren, Bronzen Keurmerk, nieuwe HKZ, INK-EFQM model, Balanced Scorecard, TQM, six sigma, kwaliteitshandvesten, RUMBA, MANS
  • Lean management
  • Deming
  • Servqual model
  • Benchmarking: leren van anderen
  • Invloed van wetgeving, milieu, ARBO, WIA
  • Diverse andere modellen voor dienstverlening


Kwaliteit als prestatiecriterium

  • Kwaliteitsbeleid
  • Bedrijfskenmerken en hun besturing
  • Van missie en visie naar het werken met prestatieindicatoren (KPI’s)
  • Strategisch kwaliteitsmanagement
  • Ontwerp-, proces- en productkwaliteit
  • Methoden en technieken, 7 tools
  • Verbeterinstrumenten
  • Kwaliteit van diensten
  • Productiviteitsverbetering
  • Procesbeheersing
  • Integrale kwaliteit
  • Excellente organisatie
  • Invloed van kwaliteit op kosten en baten
  • Kwaliteitsinstrumenten
  • Lean, six sigma.


Module 2 Verbeteren en borgen van bedrijfsprocessen (6 bijeenkomsten)

Leiderschap en cultuur

  • Leiderschap en kwaliteitsmanagement
  • Diverse vormen van leiderschap
  • Leiderschap en verandering
  • Cultuur en kwaliteitsmanagement
  • Voor en achterkant van de organisatie
  • Invoering van verbeteringen
  • Management van perceptie
  • Persoonlijke stijl kwaliteitsmanager
  • Tegenwerkende organisatie en onbegrip
  • Managen zonder machtsinstrumenten


Management van bedrijfsprocessen

  • Kwaliteitsmanagement en ICT-, marketing- en personeelsmanagement
  • Processen als waardeketens
  • Procesmanagement
  • Procesbewaking
  • Proces- en ketenbeheersing
  • Stappenplan voor procesanalyse
  • Business process management
  • Business process re-engineering
  • KAM management
  • Virtuele organisaties


Module 3 Kwaliteitsverbetering en -borging binnen dienstverlenende organisaties
(6 bijeenkomsten)

Dienstverlenende organisaties

  • Kwaliteit binnen dienstverlenende organisaties
  • Back office, front office
  • Klachtenregistratie
  • Strategische en operationele aspecten van serviceverlening
  • Hulpmiddelen voor kwaliteitsbepaling
  • Instrumenten en technieken toepassen
  • Grönroos en Zeithaml
  • Normen, medewerkers, interne/externe rapportage
  • Enquête, interview, gesprekstechnieken
  • Mysteryman, shopping lady
  • Professionalisme, houding en gedrag en andere criteria

Certificering en accreditatie

  • Interne en externe audits
  • Certificerings- en accreditatieproces
  • Rol binnen de verbetercyclus
  • Prestatieaudits


Examentraining
2 bijeenkomsten met daarin examenoefeningen en kwaliteitsmanagement cases

Vooropleiding
Deze opleiding sluit aan bij de opleiding Basisopleiding Kwaliteitsmanagement.
Uw vooropleiding dient verder minimaal op MBO niveau te liggen.
Studenten die eerder Basis Kwaliteitsmanagement of Procesmanagement hebben gedaan kunnen een aantal vrijstellingen krijgen bij voldoende studieresultaten.

Aanpak
Deze opleiding is zeer actief en praktisch, maar volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en –managers en het behalen van het HBO diploma.
De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.
Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding individueel maatwerk te blijven leveren.

Studiemateriaal
Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.

Examen en Diploma
De opleiding HBO Kwaliteitsmanagement wordt afgesloten met een landelijk erkend HBO examen. Bij voldoende resultaat ontvangt u het landelijk erkende diploma HBO Kwaliteitsmanagement. Examens in juni of januari.

Opleidingsduur
De dagopleiding duurt 6 - 10 maanden en omvat 9 dagbijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur op vrijdag in Amsterdam / Rotterdam / Utrecht / Zoetermeer.

7,3
Gemiddeld cijfer voor HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Nelleke Bouma
8
HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma

"De opleiding was prima; geen klagen. Een vakdocent die veel kennis en ervaring heeft en dit ook goed kan overbrengen. Je wordt gestimuleerd tot nadenken. De locatie in Utrecht is goed bereikbaar en uiterst prettig. " - 10-07-2014 20:06

"De opleiding was prima; geen klagen. Een vakdocent die veel kennis en ervaring heeft en dit ook goed kan overbrengen. Je wordt gestimuleerd … alles lezen - 10-07-2014 20:06

starstarstarstar_halfstar_border
R. G.
Bijvoorbeeld: Senior Accountmanager
7
HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma

"Van september 2013 tot juni 2014 de opleiding kwaliteitsmanagement gevolgd via ogive met een positief resultaat.

Inhoud goed in de praktijk bruikbaar.
Nadeel is dat het examen bij een ander instituut wordt afgenomen.
Op sommige vragen tijdens het examen werd inhoudelijk dieper in gegaan dan tijdens de les bijeenkomsten.

Verder prima ervaring met inschrijven. In eerste instantie zouden de lessen niet op locatie naar voorkeur gegeven kunnen worden. Na contact kon dit wel.
Kleine samenstelling van een groep.

Het examenbureau maakte wel een fout door de verkeerde uitslag te e-mailen.
In vervolg zou ik opleiding kiezen waarbij het examen bij de opleider afgenomen wordt.

" - 10-07-2014 11:48

"Van september 2013 tot juni 2014 de opleiding kwaliteitsmanagement gevolgd via ogive met een positief resultaat. Inhoud goed in de prakti… alles lezen - 10-07-2014 11:48

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Emile de Jel
Strategisch servicemanager
2
HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma

"Ik heb menig studie bij een erkend opleidingsinstituut gevolgd, maar niet eerder zó slecht.

1) Materiaal: sheets zijn van slechte kwaliteit (kopie van kopie, met 2 sheets per A4) en konden niet digitaal verspreid worden.
Vooral op iPad leren, was voor de docent geen reden tot verspreiding. Extra stof omtrent Six Sigma was onvolledig en mistte essentiële hoofdstukken. Net voor het examen werd dit wel nog toegestuurd, maar té laat om het alsnog te leren.

2) Begeleiding was erg afwachtend en het meeste van de begeleiding haalde ik uit de medestudenten die eveneens zoekende waren in bijvoorbeeld aanpak, scriptie en oefenexamens. Er zijn zelfs leerlingen gezakt op de scriptie, iets waar een begeleider toch advies over moet geven (als je als docent het gevoel hebt dat het mogelijk kantje boord is, dan geef je dit eerlijk aan).

3) Communicatie vanuit Ogive was drama: tot drie keer toe gevraagd naar de digitale versie van de studiewijzer... geen antwoord. Ook afspraken over de lesdatum wordt niet goed gelezen dan wel niet beantwoord. Evaluatieformulier van deze cursus heb ik nooit ontvangen, maar haalt ook niets uit omdat de directeur zelf de opleider is...

4) Kosten voor de opleiding. Tijdens mijn opleiding stond op de Ogive-site niet aangegeven dat het cursusgeld exclusief(!) examenkosten betreft. Bij het plannen van het examen werd ik geconfronteerd met de examenkosten, waarna ik bij de docent heb aangegeven dat dit toch in het cursusgeld zit. Een dag later (na klagen bij Ogive) stond ineens het zinnetje 'exclusief examenkosten' erbij. Inmiddels (zie wederom de site) is dit zinnetje weer verwijderd waardoor je denkt dat examenkosten bij het cursusgeld inzit. Let op: misleiding dus!

5) Plaats van de cursus. 1e keus voor mij en nog wat anderen was Amsterdam, echter volgens docent waren hier te weinig (minimaal 3) aanmelders voor. Gestart in Utrecht en daar bleek ongeveer 5 cursisten zich ook voor Amsterdam te hebben ingeschreven. Na twee cursusdagen alsnog in Amsterdam de opleiding voortgezet.

Eindoordeel: in het land zijn veel betere opleidingsinstituten te vinden. Gelukkig ben ik van de groep niet de enige die bovenstaande ervaring heeft. Ohja, docent gaf meerdere malen aan dat hij een 100% slagingspercentage steeds haalt... Het percentage slagende in mijn groep was 3 gezakt van de 11, waarvan er 1 ook bij de herexamen is gezakt." - 05-07-2014 08:17

"Ik heb menig studie bij een erkend opleidingsinstituut gevolgd, maar niet eerder zó slecht. 1) Materiaal: sheets zijn van slechte kwalite… alles lezen - 05-07-2014 08:17

starstarstarstarstar
Kees Hansen
10
HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma

"Ik heb erg goede ervaringen opgedaan met dit bureau. De docent heeft veel kennis en ervaring en kan de stof helder uitleggen.
De opleiding heeft mijn beeld van kwaliteitszorg (positief) volledig op de kop gezet. Leuk, leerzaam, leuke groep en uitdaging.
Aa" - 06-05-2013 14:51

"Ik heb erg goede ervaringen opgedaan met dit bureau. De docent heeft veel kennis en ervaring en kan de stof helder uitleggen. De opleiding … alles lezen - 06-05-2013 14:51

starstarstarstarstar_half
Els
9,4
HBO Kwaliteitsmanagement met erkend diploma

"De opleiding HBO Kwaliteitsmanagement heb ik gekozen vanwege de prima aansluiting op mijn huidige werk.
De opleiding is mij uitstekend bevallen. Het is goed te doen.
Het is een gedegen opleiding.
De lessen waren inspirerend en overzichtelijk. De soms wat complexe materie werd uitstekend en helder uitgelegd. De sfeer was uitstekend.
We hadden een leuke groep waarmee fijn werd samengewerkt. Inmiddels ben ik geslaagd en heb daarmee mijn erkende diploma op zak.
Ik kan deze opleiding zeker aanbevelen." - 28-02-2012 16:45

"De opleiding HBO Kwaliteitsmanagement heb ik gekozen vanwege de prima aansluiting op mijn huidige werk.De opleiding is mij uitstekend bevall… alles lezen - 28-02-2012 16:45

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.