HBO Hoger / Advanced management voor Zorg en Welzijn met erkend diploma

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Ogive Opleidingen en Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Ogive Opleidingen en Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 46 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor HBO Hoger / Advanced management voor Zorg en Welzijn met erkend diploma
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
vaart
10
HBO Hoger / Advanced management voor Zorg en Welzijn met erkend diploma

"Ik heb de opleiding alsmzeernwaardevol ervaren. De lesstof werd goed uitgelegd, en kon goed worden toegepast in mijn werk. Ik kon met al mn vragen over de les en opdrachten bij de docent terecht." - 15-08-2015 07:07

"Ik heb de opleiding alsmzeernwaardevol ervaren. De lesstof werd goed uitgelegd, en kon goed worden toegepast in mijn werk. Ik kon met al mn … alles lezen - 15-08-2015 07:07

Startdata en plaatsen

place Amsterdam
16 jun. 2020 tot 12 jan. 2021
place Utrecht
16 jun. 2020 tot 12 jan. 2021

Beschrijving

Ogive en ook de opleidingen zijn gecertificeerd door het Centrum voor Post-Initieel Onderwijs Nederland (Cpion) en geregistreerd in het CRKBO Centraal register Kort Beroeps Onderwijs. In het register worden alleen onderwijsinstellingen ingeschreven die voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstituten voor Kort Beroepsonderwijs.

HBO Hoger Advanced management voor Zorg en Welzijn

Deze opleiding Hoger Advanced management in Zorg en Welzijn op HBO niveau is speciaal ontwikkeld voor managers en medewerkers in Zorg en Welzijn die in de organisatie zijn betrokken bij of verantwoordelijk voor het leveren van dienstverlening aan clienten en patienten.
 

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding HBO Hoger Advanced management komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Module 1: Strategisch en tactisch management

  • Ontwikkelingen in de Zorg en Welzijn
  • Hoofdlijnenakkoord 2020
  • Programma Welzijn Nieuwe Stijl
  • Wet WMO
  • Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
  • Wet BIG
  • Wet zorg en dwang
  • Samenwerken in de keten

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Hoger management, Zorgmanagement, Zorg en Welzijn, Welzijn en Middle management.

Ogive en ook de opleidingen zijn gecertificeerd door het Centrum voor Post-Initieel Onderwijs Nederland (Cpion) en geregistreerd in het CRKBO Centraal register Kort Beroeps Onderwijs. In het register worden alleen onderwijsinstellingen ingeschreven die voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstituten voor Kort Beroepsonderwijs.

HBO Hoger Advanced management voor Zorg en Welzijn

Deze opleiding Hoger Advanced management in Zorg en Welzijn op HBO niveau is speciaal ontwikkeld voor managers en medewerkers in Zorg en Welzijn die in de organisatie zijn betrokken bij of verantwoordelijk voor het leveren van dienstverlening aan clienten en patienten.
 

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding HBO Hoger Advanced management komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Module 1: Strategisch en tactisch management

  • Ontwikkelingen in de Zorg en Welzijn
  • Hoofdlijnenakkoord 2020
  • Programma Welzijn Nieuwe Stijl
  • Wet WMO
  • Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
  • Wet BIG
  • Wet zorg en dwang
  • Samenwerken in de keten

Analyse externe omgeving

  • Hoe stemt u de organisatie af op de klant?
  • Business definitie: visie en missie, doelstellingen, waarden
  • Wat is het verband tussen visie, missie?
  • Welke groeistrategie is geschikt voor een organisatie?
  • Hoe stemt u de Sterkten en Zwakten van uw organisatie af op de Kansen en Bedreigingen in de zorg?
  • Hoe speelt u in op de vraag van de cliënt / patiënt?
  • Welke Producten kunt u combineren met de marktvraag?
  • Hoe kunt u maatschappelijk verantwoord ondernemen?

Analyse interne omgeving

  • Hoe stemt u de missie en strategie af met uw reden van succes en hoe kunt u dat borgen? (KPI)
  • Hoe gebruikt u de Balanced Scorecard
  • Hoe bepaalt u de organisatiestructuur en cultuur?
  • Hoe kunt u de staffuncties effectief inzetten? (Personeel, Informatie, Organisatie, Financiën, automatisering, Communicatie en Huisvesting, marketing en kwaliteit) • Hoe kunt u de organisatie besturen en de mensen aansturen?
  • Welke praktische management instrumenten kunt u inzetten om de organisatie te meten en te besturen?
  • Hoe zorgt u dat u de budgetten kunt beheersen?
  • Welke informatie is nodig om uw personeel effectief in te zetten?

Module 2: Afdelingen leiden, communiceren en veranderen

Afdelingen leiden

  • Welke eisen worden gesteld aan een zorgmanager?
  • Hoe kunt u de bedrijfsprocessen beheersen?
  • Hoe kunt u effectief organiseren, plannen en laten uitvoeren?
  • Hoe kunt u effectief communiceren?
  • Hoe laat u personeel instromen, ontwikkelen en uitstromen?
  • Welke rol heeft competentiemanagement?
  • Hoe rapporteert u aan het hoger management?

Afdelingen sturen

  • Hoe kunt u sturen op kengetallen (bijvoorbeeld KPI)
  • Hoe zet u kwaliteitsmanagement doelgericht in?
  • Hoe kunt u de organisatie laten leren?
  • Hoe kunt u de kwaliteitsmodellen inzetten voor een optimaal resultaat? (INK, Balanced scorecard, Deming, Feigenbaum, Servqual, Gronroos,)
  • Hoe maakt u de organisatie Lean, maar toch flexibel?

Leidinggeven en gedrag

  • Hoe motiveert u personeel?
  • Hoe analyseert u een cultuur?
  • Welke leiderschapsstijl werkt wel en welke niet?
  • Wat zijn de voor– en nadelen van zelfsturende Zorgteams?
  • Welke leiderschap theorieën zijn handig om te gebruiken?
  • U moet uw collega's aansturen. Wat nu?

Verandermanagement

  • Communicatieve vaardigheden die u nodig hebt als leidinggevende
  • Vaardigheden die nodig zijn om de organisatie aan te passen aan de veranderende eisen van de klant en verzekeraars.

Examenvoorbereiding

----

Doelgroep

managers en medewerkers in Zorg en Welzijn die in de organisatie zijn betrokken bij of verantwoordelijk voor het leveren van dienstverlening aan clienten en patienten.

Doel en opzet van de opleiding

Doel van de opleiding is de cursist uitgebreide kennis en vaardigheden bij te brengen over alle essentiële thema’s waarmee u in de praktijk als manager te maken krijgt wanneer u diensten gaat aanbieden of bestaande diensten gaat verbeteren.

Hiervoor plaatst u voortdurend de relevante management concepten en vaardigheden in de dagelijkse praktijk.
U gaat ook aan de slag met diverse nuttige praktijkopdrachten in uw eigen werksituatie. Bovendien wordt veel aandacht besteed aan uw persoonlijke scriptie en de gang van zaken rond het examen.

Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten voor deze opleiding  betekenen een studiebelasting van ca 4-6 uur per studiebijeenkomst.


Vooropleiding

Dit programma wordt op HBO werk en denk niveau verzorgd.


Methode
Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding individueel maatwerk te blijven leveren.  

Aanpak

Deze opleiding is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van de deelnemers.De opleiding vindt plaats in een veilige leeromgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt. 


Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal..

Voor de volledigheid...

Voor de volledigheid willen we aangeven dat deze zeer praktijkgerichte compacte opleiding op HBO niveau wordt verzorgd. De opleiding duurt 8 dagen.
De opleiding is daarmee vanzelfsprekend niet gelijk aan een 4 jarige voltijd HBO Bachelor opleiding. U kunt voor een toelichting contact opnemen met een van onze studieadviseurs via 079-3619201.

10
Gemiddeld cijfer voor HBO Hoger / Advanced management voor Zorg en Welzijn met erkend diploma
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar
vaart
10
HBO Hoger / Advanced management voor Zorg en Welzijn met erkend diploma

"Ik heb de opleiding alsmzeernwaardevol ervaren. De lesstof werd goed uitgelegd, en kon goed worden toegepast in mijn werk. Ik kon met al mn vragen over de les en opdrachten bij de docent terecht." - 15-08-2015 07:07

"Ik heb de opleiding alsmzeernwaardevol ervaren. De lesstof werd goed uitgelegd, en kon goed worden toegepast in mijn werk. Ik kon met al mn … alles lezen - 15-08-2015 07:07

starstarstarstarstar
Pamela
10
HBO Hoger / Advanced management voor Zorg en Welzijn met erkend diploma

"Ik heb een hele goede ervaring met de opleiding.
Ik ben als manager direct verantwoordelijk voor de resultaten van mijn afdeling, en zoek vaak naar manieren om het werk beter te doen.
Deze opleiding gaf mij de noodzakelijke kennis en ervaring.
Ook uitstekende ervaren docent." - 19-06-2013 14:23

"Ik heb een hele goede ervaring met de opleiding. Ik ben als manager direct verantwoordelijk voor de resultaten van mijn afdeling, en zoek … alles lezen - 19-06-2013 14:23

starstarstarstarstar
K.Groen
10
HBO Hoger / Advanced management voor Zorg en Welzijn met erkend diploma

"Uitstekend toepasbare opleiding voor mijn werk in de zorg.

ook de trainer was goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Groepsgrootte was precies goed.

Kortom: zo doorgaan!" - 16-11-2012 16:41

"Uitstekend toepasbare opleiding voor mijn werk in de zorg. ook de trainer was goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Groepsgroot… alles lezen - 16-11-2012 16:41

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.