Succesvol Merkpositioneren

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Laura Harbers
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 91 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Succesvol Merkpositioneren
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Sebastiaan Toorman
9
Succesvol Merkpositioneren

"Een zeer interessante masterclass, gegeven door een inspirerende spreker met brede ervaring. Hierdoor zijn er raakvlakken met veel verschillende branches. Hij geeft naast best practices ook relevante voorbeelden geeft uit eigen ervaring." - 06-03-2019 00:00

"Een zeer interessante masterclass, gegeven door een inspirerende spreker met brede ervaring. Hierdoor zijn er raakvlakken met veel verschill… alles lezen - 06-03-2019 00:00

Startdata en plaatsen

placeNBC Congrescentrum, Nieuwegein
26 nov. 2020
Toon rooster
event 26 november 2020, 09:30-16:30, NBC Congrescentrum, Nieuwegein, Masterclass: Succesvol Merkpositioneren

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

In de meeste branches, of het nu retail of zakelijke dienstverlening is, komen bedrijven in hun positionering niet verder dan een weinig inspirerend en inside-out rijtje diensten en producten. Dat levert vaak een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is en weinig effect sorteert. De kernvraag ‘welke centrale emotionele betekenis claimt het merk’ blijft meestal onbeantwoord.

Bijna wekelijks vallen er bedrijven om: retailers, dienstverleners, adviesbureaus, noem maar op. In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat een stuck in the middle-positie die zo vertrouwd en veilig leek, het einde van hun onderneming betekent. Scherp kiezen was blijkbaar niet hun ding……

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Brand Management, NIMA Marketing-B, Marketing management, NIMA Marketing-C en Marketingstrategie.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

In de meeste branches, of het nu retail of zakelijke dienstverlening is, komen bedrijven in hun positionering niet verder dan een weinig inspirerend en inside-out rijtje diensten en producten. Dat levert vaak een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is en weinig effect sorteert. De kernvraag ‘welke centrale emotionele betekenis claimt het merk’ blijft meestal onbeantwoord.

Bijna wekelijks vallen er bedrijven om: retailers, dienstverleners, adviesbureaus, noem maar op. In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat een stuck in the middle-positie die zo vertrouwd en veilig leek, het einde van hun onderneming betekent. Scherp kiezen was blijkbaar niet hun ding… Om te ontsnappen aan die neerwaartse spiraal concurreren merken veelal nog meer op prijs, maar dat is een doodlopende weg en geen duurzame oplossing. Er kan er immers maar één de goedkoopste zijn.

Daar waar producten en prijzen steeds meer op elkaar lijken en de aloude ‘P’ van Plaats in veel sectoren is overgenomen door online, resteren er nog drie knoppen waaraan bedrijven kunnen draaien: merkbeleving, productinnovatie en excellente dienstverlening.

Mooie woorden, maar hoe breng je dat in praktijk?

WAT LEVERT DE MASTERCLASS MIJ OP?

De masterclass heeft een maximaal aantal deelnemersplaatsen (10-12), omdat we vooral met elkaar in discussie en zelf aan de slag gaan. Interactie gegarandeerd.

Het laat je anders kijken naar je eigen merk, geeft je handvatten hoe je een merkstrategie in praktijk brengt en kent vier programma-onderdelen:

  • de basics van positioneren: de theorie helder uitgelegd
  • praktische positioneringsmodellen en de merkpiramide
  • inspirerende voorbeeldcases van succesvolle merken
  • zelf aan de slag met eigen positioneringscases

Inclusief een heerlijke lunch en het boek 'Powerbrands' van Oosterhout en Stut

9
Gemiddeld cijfer voor Succesvol Merkpositioneren
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Sebastiaan Toorman
9
Succesvol Merkpositioneren

"Een zeer interessante masterclass, gegeven door een inspirerende spreker met brede ervaring. Hierdoor zijn er raakvlakken met veel verschillende branches. Hij geeft naast best practices ook relevante voorbeelden geeft uit eigen ervaring." - 06-03-2019 00:00

"Een zeer interessante masterclass, gegeven door een inspirerende spreker met brede ervaring. Hierdoor zijn er raakvlakken met veel verschill… alles lezen - 06-03-2019 00:00

Laura Harbers - Event Coordinator at NIMA
Laura Harbers
Event Coordinator at NIMA

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.