Social Media & Branding

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van NIBAA Institute
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 NIBAA Institute heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
8 okt. 2020 tot 26 nov. 2020

Beschrijving

De ontwikkelingen op het gebied van social media staan niet stil. U wilt dat uw organisatie/ merk hierin mee kan en voordelen oplevert. U weet echter niet precies hoe u social media precies kunt gebruiken of waar u op moet inzetten. In deze leergang wordt u bijgepraat over de ontwikkelingen, welke tools en technieken u kunt inzetten en welke strategische keuzes u hierin kunt maken. In zes dagdelen krijgt u nieuwe inzichten, instrumenten en handvaten aangereikt om uw (online) merk verder te ontwikkelen. Tijdens de leergang staan de volgende vragen centraal:

  • Welke trends en ontwikkelingen op social media gebied zijn er?
  • Hoe kan social media beter ingebed worden in de merk- en bedrijfsstrat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Merkontwikkeling, Brand Management, Social Media, NIMA Marketing-B en Mediaplanning.

De ontwikkelingen op het gebied van social media staan niet stil. U wilt dat uw organisatie/ merk hierin mee kan en voordelen oplevert. U weet echter niet precies hoe u social media precies kunt gebruiken of waar u op moet inzetten. In deze leergang wordt u bijgepraat over de ontwikkelingen, welke tools en technieken u kunt inzetten en welke strategische keuzes u hierin kunt maken. In zes dagdelen krijgt u nieuwe inzichten, instrumenten en handvaten aangereikt om uw (online) merk verder te ontwikkelen. Tijdens de leergang staan de volgende vragen centraal:

  • Welke trends en ontwikkelingen op social media gebied zijn er?
  • Hoe kan social media beter ingebed worden in de merk- en bedrijfsstrategie?
  • Welke online tools en technieken kunnen er gebruikt worden om het merk verder uit te bouwen?
  • Welke online brandingprincipes kunnen hiervoor ingezet worden?
  • Display marketing, retargetting, branded-content integratie en performance based branding.

Learnings 

De leergang Social Media & Branding reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van (social media  en merkenbeleid.  Leert u hoe u uw social media plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien van een succesvolle implementatie.

Onderwerpen van de leergang

De leergang Social Media & Branding bestaat uit de volgende vier blokken. Strategie, Branding & Positionering (college 1 en 2) – Online marketing en social media, cases en opdrachten (college 3 en 4). - Social media strategie en online branding tools (college 5 en 6) – Bedrijfsbezoek (college 7). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor  nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier

Voor wie is deze leergang geschikt?

De leergang Social Media & Branding is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.

Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een (online) branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.

Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in brand management vraagstukken. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent.

Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Social Media & Branding’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, mei en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 extra college (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Social Media & Branding bedraagt € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIBAA Institute, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.