Lastige medewerkers

Type product
Logo van New Heroes

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Met New Heroes volg je niet alleen deze training, maar heb je onbeperkt toegang tot alle 130 andere trainingen, voor €149,99 per jaar. 

Ik wil het medicijn.

Leidinggeven en omgaan met lastige mensen. Lekkere combinatie. Het medicijn om de last weg te nemen? Heldere communicatie waarmee je die lastige medewerker positief beïnvloedt en natuurlijk jouw eigen leiderschapsstijl. Vooral wanneer het om lastige medewerkers gaat, is het belangrijk dat je stijl van leidinggeven past bij wat je medewerkers nodig hebben. Dit vraagt om discipline en beheersing van de juiste gesprekstechnieken. Ook communiceren en goede feedback geven in een gesprek zijn van cruciaal belang. Dat stelt je in staat op de juiste wijze leiding te geven en het gedrag van die lastige medewerker te veranderen.

Wat ga ik leren?
In deze cursus omgaan met personee…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Leidinggeven, Leiderschap, Coachend Leidinggeven, Persoonlijk Leiderschap en Leidinggeven aan professionals.

Met New Heroes volg je niet alleen deze training, maar heb je onbeperkt toegang tot alle 130 andere trainingen, voor €149,99 per jaar. 

Ik wil het medicijn.

Leidinggeven en omgaan met lastige mensen. Lekkere combinatie. Het medicijn om de last weg te nemen? Heldere communicatie waarmee je die lastige medewerker positief beïnvloedt en natuurlijk jouw eigen leiderschapsstijl. Vooral wanneer het om lastige medewerkers gaat, is het belangrijk dat je stijl van leidinggeven past bij wat je medewerkers nodig hebben. Dit vraagt om discipline en beheersing van de juiste gesprekstechnieken. Ook communiceren en goede feedback geven in een gesprek zijn van cruciaal belang. Dat stelt je in staat op de juiste wijze leiding te geven en het gedrag van die lastige medewerker te veranderen.

Wat ga ik leren?
In deze cursus omgaan met personeel leer je als leidinggevende om te gaan met lastige medewerkers. Je leert met welk type medewerker jij de meeste moeite hebt en krijgt inzicht in de verschillende types die irritatie bij je op kunnen roepen: een medewerker in ontwikkeling, een medewerker in carrièrecrisis, een medewerker in teamverband en een medewerker met een eigenzinnig karakter. Je krijgt gereedschappen tot je beschikking die je kunt inzetten om op een juiste manier leiding te geven aan deze lastige medewerkers. Je verbetert je communicatieve vaardigheden door te trainen op gesprekstechnieken, feedback geven en vragen stellen.

Wat ga ik doen?
Allereerst ga je heel bewust nadenken over wat voor jou een medewerker tot een lastige medewerker maakt. Dat is al een enorme stap voorwaarts in je relatie met hem of haar. Vervolgens ga je aan de slag met diverse manieren om met die verschillende lastige types om te gaan. Met welke lastige medewerker je ook te maken hebt, er is altijd één ding dat je absoluut nodig hebt: het vermogen om goed te communiceren. Dit begint met uitstekende luistervaardigheden. Dat is je eerste ‘gereedschap’ dat je inzet bij het omgaan met een lastige medewerker. Als je goed luistert en onderzoekt wat er speelt, dan ga je merken dat de actie die je onderneemt ook veel meer resultaat oplevert. Goed luisteren zorgt voor erkenning, krediet en openheid en stelt je in staat om zaken samen te vatten en goede feedback te geven en te vragen. Daarbij ga je tevens oefenen in het verbeteren van gespreksvaardigheden en het stellen van open vragen waardoor je veel meer inzicht in je medewerker krijgt. Daarnaast scherp je verdere handige vaardigheden aan zoals: grenzen stellen, schakelen met anderen en jezelf kwetsbaar opstellen.



- Certificaat bij afronden- 3 maanden doorlooptijd- Interactief leren met video en audio- Mogelijkheid om te leren met supporters

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.