ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van NEN Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 NEN Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 1.127 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Productie, techniek & bouw.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,8
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 38 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Prima training, maar iets minder interactiemogelijkheid door de vertraging op de lijn met mute aan/uit tijdens uitleg van een onderdeel, waardoor je je vraag dan vaak niet meer stelt. Tijdens de twee daagse training is 2x de verbinding verbroken. Mogelijk door mijn eigen internet, maar dit is wel een vervelende bijkomstigheid, daar je een deel mist en de docent niet altijd meteen in de gaten heeft dat dit het geval is. Verder miste ik de hand-out die vooraf toegestuurd kan worden, zodat je hier aantekeningen bij kunt maken en het later nog eens kunt inlezen." - 06-07-2020 00:00

"Prima training, maar iets minder interactiemogelijkheid door de vertraging op de lijn met mute aan/uit tijdens uitleg van een onderdeel, waa… alles lezen - 06-07-2020 00:00

Startdata en plaatsen

placeEindhoven
29 sep. 2020
Toon rooster
event 30 september 2020
computer Online: Zoom
3 nov. 2020 tot 4 nov. 2020
Toon rooster
event 4 november 2020
placeCapelle aan den IJssel
25 nov. 2020
Toon rooster
event 26 november 2020
placeDelft
3 feb. 2021 tot 4 feb. 2021
Toon rooster
event 4 februari 2021

Beschrijving

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw c…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ISO 9001, Kwaliteitsmanagement, ISO/ IEC 20000, Lean en HACCP.

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw collega’s enthousiast te maken en u kunt het management aangeven waarom maatregelen genomen (moeten) worden en wat dit betekent voor de organisatie.

Resultaat

  • U kunt de eisen uit ISO 9001:2015 vertalen naar de praktijk van uw organisatie
  • U kunt een beheersbaar en eenvoudig te onderhouden kwaliteitsmanagementsysteem opzetten
  • U weet hoe u een projectplanning opstelt voor het invoeren van het systeem
  • U weet waarmee u rekening moet houden bij interne audits en de directiebeoordeling
  • U weet hoe certificatie in zijn werk gaat
7,8
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 38 ervaringen
starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Prima training, maar iets minder interactiemogelijkheid door de vertraging op de lijn met mute aan/uit tijdens uitleg van een onderdeel, waardoor je je vraag dan vaak niet meer stelt. Tijdens de twee daagse training is 2x de verbinding verbroken. Mogelijk door mijn eigen internet, maar dit is wel een vervelende bijkomstigheid, daar je een deel mist en de docent niet altijd meteen in de gaten heeft dat dit het geval is. Verder miste ik de hand-out die vooraf toegestuurd kan worden, zodat je hier aantekeningen bij kunt maken en het later nog eens kunt inlezen." - 06-07-2020 00:00

"Prima training, maar iets minder interactiemogelijkheid door de vertraging op de lijn met mute aan/uit tijdens uitleg van een onderdeel, waa… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"inhoudelijk goed, expertise trainer zeer goed. de vorm was matig door de online training. we waren met een klein clubje, (5 personen) onderling was er geen interactie. met de trainer zeer geringe interactie, dat lag niet aan de trainer maar aan de vorm. je ondergaat de training veel minder omdat je in thuissituatie op een scherm de training volgt. zeven is gemiddelde van 9 voor inhoud en 5 voor opzet / vorm." - 06-07-2020 00:00

"inhoudelijk goed, expertise trainer zeer goed. de vorm was matig door de online training. we waren met een klein clubje, (5 personen) onderl… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Stolk, W.M.C.
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"dit werkte best wel goed. Groep was klein en er was voldoende interactie. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 06-07-2020 00:00

"dit werkte best wel goed. Groep was klein en er was voldoende interactie. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele p… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Mijn eerste volledig online training was prima verzorgd met zelfs enkele interactieve onderdelen. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 06-07-2020 00:00

"Mijn eerste volledig online training was prima verzorgd met zelfs enkele interactieve onderdelen. Ik geef de trainer van deze cursus een 8.… alles lezen - 06-07-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ik vond het leuk dat er een praktijkopdracht in zat. Het zou nog beter zijn als deze meer op de werkelijkheid aansluit. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De accommodatie krijgt van mij een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 14-02-2020 00:00

"Ik vond het leuk dat er een praktijkopdracht in zat. Het zou nog beter zijn als deze meer op de werkelijkheid aansluit. Ik geef de trainer v… alles lezen - 14-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen komen. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 14-02-2020 00:00

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen kome… alles lezen - 14-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training was heel praktijkgericht. Door het beantwoorden van vragen voor een fictief bedrijf kreeg je snel inzicht in waar het over moet gaan. Verder is het heel prettig om veel ervaringen van de docent te horen, waardoor je de praktijk wat meer kunt nuanceren. Wat wel een beetje jammer is aan een zelf bedacht fictief bedrijf, is dat niet alles van toepassing is of soms ver gezocht is. Wellicht kan hier nog wat meer invulling aan worden gegeven." - 11-02-2020 00:00

"De training was heel praktijkgericht. Door het beantwoorden van vragen voor een fictief bedrijf kreeg je snel inzicht in waar het over moet … alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Voldoende duidelijk en aandacht voor ieders vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 11-02-2020 00:00

"Voldoende duidelijk en aandacht voor ieders vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 9. De inhou… alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"A.d.h.v. de cursus "de norm verklaard" had ik verwacht dat het (nog) meer persoonlijke eigen praktijk zou zijn, dat vond ik in de eerste cursus juist zo goed naar voren komen. Ik vond deze invulling door een fictief bedrijf niet altijd even toepasselijk voor mijn eigen bedrijf. " - 11-02-2020 00:00

"A.d.h.v. de cursus "de norm verklaard" had ik verwacht dat het (nog) meer persoonlijke eigen praktijk zou zijn, dat vond ik in de eerste cur… alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Vleeming, C.A.
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Zoals de titel doet beloven is het inderdaad een cursus met een praktische invulling. Sterke punten zijn de vele praktische voorbeelden die de trainer aanreikt bij een vaak toch erg theoretische beschrijving in de norm." - 15-11-2019 00:00

"Zoals de titel doet beloven is het inderdaad een cursus met een praktische invulling. Sterke punten zijn de vele praktische voorbeelden die … alles lezen - 15-11-2019 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Eerder heeft een collega de training gevolgd in een kleine groep <5 deelnemers. Ze was erg enthousiast en er werd veel ingegaan op praktijkvoorbeelden en de toepasbaarheid van de norm in de praktijk. Ik zat in een groep van 15 deelnemers, voornamelijk totaal andere bedrijven dan waar ik in werk, waardoor ik vaak lastig de vertaalslag naar mijn bedrijf kon maken. Ik zou ervoor pleiten om groepen te maken o.b.v. soort bedrijf of iets dergelijks." - 14-11-2019 00:00

"Eerder heeft een collega de training gevolgd in een kleine groep <5 deelnemers. Ze was erg enthousiast en er werd veel ingegaan op praktijkv… alles lezen - 14-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Zeer compleet, er werd goed ge�llustreerd met praktijkvoorbeelden. Wellicht goed om een soort overzicht te geven van de te volgen stappen van het proces. Dit staat waarschijnlijk wel in het bijgeleverde boekje, maar dat krijg je natuurlijk pas bij de training." - 14-11-2019 00:00

"Zeer compleet, er werd goed ge�llustreerd met praktijkvoorbeelden. Wellicht goed om een soort overzicht te geven van de te volgen stappen va… alles lezen - 14-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Heel praktisch toepasbaar, alle lof voor de trainer Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 9." - 08-11-2019 00:00

"Heel praktisch toepasbaar, alle lof voor de trainer Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inh… alles lezen - 08-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Dhr. Grashof vond ik een hele fijne trainer heel erg duidelijk met begrijpelijke voorbeelden en betrok iedereen bij de training wat heel erg prettig was. Perfecte trainer ! De trainer geef ik een 10." - 08-11-2019 00:00

"Dhr. Grashof vond ik een hele fijne trainer heel erg duidelijk met begrijpelijke voorbeelden en betrok iedereen bij de training wat heel erg… alles lezen - 08-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training is mij bijzonder goed bevallen. Goede trainer, de presentatie en het boek maken de norm een stuk duidelijker. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De accommodatie krijgt van mij een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 07-11-2019 00:00

"De training is mij bijzonder goed bevallen. Goede trainer, de presentatie en het boek maken de norm een stuk duidelijker. Ik geef de traine… alles lezen - 07-11-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Bracht het onderwerp goed en het heeft me meer inzicht gegeven in ISO 9001. Persoonlijk had ik wat meer praktijkervaring terug willen zien in de training van de trainer. De trainer geef ik een 7." - 21-10-2019 00:00

"Bracht het onderwerp goed en het heeft me meer inzicht gegeven in ISO 9001. Persoonlijk had ik wat meer praktijkervaring terug willen zien i… alles lezen - 21-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Leerzaam, goede basisstof, niet altijd direct behapbaar. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 15-10-2019 00:00

"Leerzaam, goede basisstof, niet altijd direct behapbaar. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze… alles lezen - 15-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Neijs, E. de
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Er werd aan de verwachting voldaan. Het was een theoretische training. Wat dat betreft de geschetste verwachting kwam overeen. Ik denk dat er wel wat meer afwisseling in gebouwd had kunnen worden door aansprekende voorbeelden te gebruiken zoals bedrijven dit daadwerkelijk toepassen in de praktijk." - 11-10-2019 00:00

"Er werd aan de verwachting voldaan. Het was een theoretische training. Wat dat betreft de geschetste verwachting kwam overeen. Ik denk dat e… alles lezen - 11-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training zelf duurde lang en doordat het eigenlijk alleen luisteren was, verloor ik af en toe de focus. De trainer zelf heeft de training overigens wel op een leuke manier gegeven." - 10-10-2019 00:00

"De training zelf duurde lang en doordat het eigenlijk alleen luisteren was, verloor ik af en toe de focus. De trainer zelf heeft de training… alles lezen - 10-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De wat droge stof is goed en onderhoudelijk gepresenteerd. Er zou nog wat meer interactie kunnen plaatsvinden in de trant van praktijkvragen van een ISO auditor en onder welk hoofdstuk dat valt en gerelateerd is" - 09-10-2019 00:00

"De wat droge stof is goed en onderhoudelijk gepresenteerd. Er zou nog wat meer interactie kunnen plaatsvinden in de trant van praktijkvragen… alles lezen - 09-10-2019 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.