Klantgericht verkopen / Resultaatgericht beïnvloeden

Type product
Tijdsduur
Logo van Mpact

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Klantgericht verkopen / Resultaatgericht beïnvloeden

Door inzicht te krijgen in gedrag middels de DISC theorie, het gedrag van jezelf en van je klanten te herkennen én daar op een juiste manier mee om te gaan, krijg je nieuwe inzichten over hoe je effectief met anderen kan communiceren. Je kan sneller inschatten wat de ander belangrijk vindt in de benadering en het vertrouwen winnen omdat je kan afstemmen op de “golflengte” van de klant.

Niet alleen de overtuigingskracht zal verbeteren, het plezier in het werk zal ook toenemen omdat je meer inzicht krijgt in de fascinerende verschillen tussen mensen en hoe je daar handig mee om kunt gaan. Je merkt dat niet iedereen op dezelfde manier tegen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Resultaatgerichtheid, Sales management, Beïnvloeden, Effectief beïnvloeden en Klantgerichtheid.

Klantgericht verkopen / Resultaatgericht beïnvloeden

Door inzicht te krijgen in gedrag middels de DISC theorie, het gedrag van jezelf en van je klanten te herkennen én daar op een juiste manier mee om te gaan, krijg je nieuwe inzichten over hoe je effectief met anderen kan communiceren. Je kan sneller inschatten wat de ander belangrijk vindt in de benadering en het vertrouwen winnen omdat je kan afstemmen op de “golflengte” van de klant.

Niet alleen de overtuigingskracht zal verbeteren, het plezier in het werk zal ook toenemen omdat je meer inzicht krijgt in de fascinerende verschillen tussen mensen en hoe je daar handig mee om kunt gaan. Je merkt dat niet iedereen op dezelfde manier tegen zaken aankijkt en dat iedereen zo zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft.  Als je die kent zal je makkelijker met anderen kunnen communiceren en prettiger zaken doen.

De doelstellingen voor deze training zijn het verbeteren van de effectiviteit van  verkoopvaardigheden/beïnvloeding door inzicht te geven in verschillende gedragsstijlen. Hiermee krijgen de deelnemers inzicht in het eigen gedrag en dat van de (interne) klant en weten ze hoe ze het best met hun gedrag kunnen aansluiten bij de ander. Hierdoor wordt de kans op acceptatie van het voorstel verhoogd en daarmee de slagingskans bij interne en externe klanten  vergroot.

Resultaten na deze Kleurentraining gericht op Sales

  • Je hebt kennis van de DISC  gedragstheorie

  • Je kent je eigen voorkeursgedrag (beschreven in een persoonlijk kwalitatief rapport specifiek op DISC en Sales )

  • Je begrijpt waarom het met sommige zakenrelaties de samenwerking wat moeizamer verloopt

  • Je kan het gedrag van klanten inschatten en weet hoe je daar op moet inspelen 

  • Je kunt voortaan je communicatiestijl beter afstemmen 

  • Je bent in staat een snellere 'klik' te maken met anderen

  • Je kent je valkuilen en weet hoe je daar mee om kunt gaan

  • Je hebt de basis verkoopvaardigheden opgefrist en geoefend


    Programma

  • Kennismaking en perceptie

  • De DISC gedragstheorie: DISC en de kleuren

  • Klanten herkennen in DISC termen

  • Persoonlijk rapport en wat kan je ermee

  • Krachten en valkuilen per kleur

  • Kleurspecifiek verkopen

  • Oefenen praktijksituaties met een acteur

    Tijdsduur:

    3 dagen  (2 + 1 terugkomdag)

Mpact, specialist in trainingen op het vlak van: Samenwerking, Verkoop (Accountmanagement) , Salesmanagement (field sales management) 

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.