Verkopen, een vak apart

Niveau
Tijdsduur
Logo van Mofundus BV

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

De praktijkdagen zijn interactieve dagen waarbij geoefend wordt om de theoretische kennis in praktijksituaties en cases te kunnen toepassen. Er wordt zoveel als mogelijk gebruik gemaakt van de eigen cases van de deelnemers/ en of organisaties. Op basis van korte "one-minute" oefeningen krijgt iedereen meerdere keren de gelegenheid om het geleerde toe te passen.

De visie van Mofundus op opleiden, kenmerkt zich door het werken aan sterkten en punten ter verbetering van individuele deelnemers, waarbij groepselementen altijd een rol spelen. De individuele deelnemer werkt tenslotte in een omgeving met andere medewerkers, collega’s en leidinggevenden.

Verkopen; een vak apart

Verkopen is een proces van laten kopen… en uiteraard met alle mogelijke aspecten van wederzijdse persoonlijke beïnvloeding. Het gehele verkoopproces bestaat uit acties en het in beweging krijgen van mensen en hun denkbeelden. Naast goede producten en diensten, diverse marketinginstrumenten en Corporate Communication vormt u als verkoper het cement tussen de bouwstenen. U brengt de noodzakelijke kleur in het gehele verkoopproces op een wijze zoals u dat graag wenst. De klant is uiterst belangrijk en u wilt daarbij de verkoper zijn die juist dat weet te verkopen wat uw organisatie aanbiedt.

Aandachtspunten zijn het verkoopproces, omgaan met tegenwerpingen, productkenn…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Sales forecasting en Verkoopstrategie.

De praktijkdagen zijn interactieve dagen waarbij geoefend wordt om de theoretische kennis in praktijksituaties en cases te kunnen toepassen. Er wordt zoveel als mogelijk gebruik gemaakt van de eigen cases van de deelnemers/ en of organisaties. Op basis van korte "one-minute" oefeningen krijgt iedereen meerdere keren de gelegenheid om het geleerde toe te passen.

De visie van Mofundus op opleiden, kenmerkt zich door het werken aan sterkten en punten ter verbetering van individuele deelnemers, waarbij groepselementen altijd een rol spelen. De individuele deelnemer werkt tenslotte in een omgeving met andere medewerkers, collega’s en leidinggevenden.

Verkopen; een vak apart

Verkopen is een proces van laten kopen… en uiteraard met alle mogelijke aspecten van wederzijdse persoonlijke beïnvloeding. Het gehele verkoopproces bestaat uit acties en het in beweging krijgen van mensen en hun denkbeelden. Naast goede producten en diensten, diverse marketinginstrumenten en Corporate Communication vormt u als verkoper het cement tussen de bouwstenen. U brengt de noodzakelijke kleur in het gehele verkoopproces op een wijze zoals u dat graag wenst. De klant is uiterst belangrijk en u wilt daarbij de verkoper zijn die juist dat weet te verkopen wat uw organisatie aanbiedt.

Aandachtspunten zijn het verkoopproces, omgaan met tegenwerpingen, productkennis, voorbereiding, corporate imago, presentatietechnieken en onderhandelen.

In 3 separate dagen oefent u alle aspecten van het verkoopproces en kent uw eigen sterkten en punten ter verbetering. U staat in uw kracht als verkoper en heeft controle over het verkoopproces.

Tijdens de vierde bijeenkomst doet u praktijkexamen. 

De praktijkdagen zijn interactieve dagen waarbij geoefend wordt om de theoretische kennis in praktijksituaties en cases te kunnen toepassen. Er wordt zoveel als mogelijk gebruik gemaakt van de eigen cases van de deelnemers/ en of organisaties. Op basis van korte "one-minute" oefeningen krijgt iedereen meerdere keren de gelegenheid om het geleerde toe te passen.

Ervaringen delen met andere leergierigen wordt nog leuker als je dat kunt doen in een veilige omgeving, waarin ieders ervaringen als waardevol wordt gezien. De motivatie voor leren komt natuurlijk altijd vanuit het binnenste van de deelnemer. De trainer/coach heeft invloed op het stimulatieproces en daarom zijn al onze trainers/coaches gepassioneerde specialisten in de inhoud en in de vorm waarin de leerstof wordt geoefend.
 
De training wordt bij voorkeur gegeven op locatie waarin niet gestoord kan worden en de groep bestaat uit een grootte van 8 tot 12 deelnemers.
 
De trainingsbijeenkomsten worden gefaseerd gegeven en iedere deelnemer krijgt opdrachten mee om in de werksituatie toe te passen.
 
De visie van Mofundus op opleiden, kenmerkt zich door het werken aan sterkten en punten ter verbetering van individuele deelnemers, waarbij groepselementen altijd een rol spelen. De individuele deelnemer werkt tenslotte in een omgeving met andere medewerkers, collega’s en leidinggevenden.

Resultaat

U hebt inzicht in de verschillende onderdelen van het verkoopproces.
U hebt geleerd wensen van relaties te inventariseren en in overeenstemming te brengen met de eigenschappen van uw eigen product en/of dienst.
U weet u zelf te managen richting een betrouwbare gesprekspartner.
U kunt omgaan met tegenwerpingen en denkt in oplossingen. Presenteren is op uw lijf geschreven. 

Aanpak

De praktijkdagen worden gegeven in een conferentieoord of vergaderzaal in een hotel. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.