Professioneel schriftelijk communiceren

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Management Support Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Management Support Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 68 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Meeting Plaza Utrecht
3 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 3 maart 2020, Lesdag 1
event 10 maart 2020, Lesdag 2
Meeting plaza Utrecht
22 sep. 2020 tot 29 sep. 2020
Toon rooster
event 22 september 2020, Lesdag 1
event 29 september 2020, Lesdag 2

Beschrijving

Omschrijving 

Als secretaresse, managementassistent of officemanager maakt correspondentie deel uit van je werkzaamheden. Je verstuurt e-mails en brieven, stelt uitnodigingen op en redigeert brieven van anderen en moet andere teksten schrijven. Daarmee vertegenwoordig je jouw organisatie en dus is het belangrijk dat je dit optimaal doet.

In deze tweedaagse training leer je hoe je de juiste keuzes in schriftelijke communicatie maakt en wat professioneel en klantgericht schrijven inhoudt. Ook krijg je handvatten om originele, creatieve en/of commerciële teksten te kunnen schrijven.

Wat leer je?  

  • Snelle maar correcte correspondentie

  • Regels over mailverkeer

  • Aantrekkelijk formu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schriftelijke communicatie, Communiceren, Klantgericht schrijven, Creatief schrijven en Offertes schrijven.

Omschrijving 

Als secretaresse, managementassistent of officemanager maakt correspondentie deel uit van je werkzaamheden. Je verstuurt e-mails en brieven, stelt uitnodigingen op en redigeert brieven van anderen en moet andere teksten schrijven. Daarmee vertegenwoordig je jouw organisatie en dus is het belangrijk dat je dit optimaal doet.

In deze tweedaagse training leer je hoe je de juiste keuzes in schriftelijke communicatie maakt en wat professioneel en klantgericht schrijven inhoudt. Ook krijg je handvatten om originele, creatieve en/of commerciële teksten te kunnen schrijven.

Wat leer je?  

  • Snelle maar correcte correspondentie

  • Regels over mailverkeer

  • Aantrekkelijk formuleren: pakkende koppen, korte alinea’s, heldere zinnen

  • Werken met bouwplannen voor teksten

  • Leuke uitnodigingen schrijven

  • Wervend en commercieel schrijven

Na deze training: 

  • Stel je snel en correct een mail op, zowel qua structuur als formulering.
  • Formuleer je op een aantrekkelijke wijze pakkende koppen, korte alinea’s en heldere zinnen.
  • Zet je ambtelijke taal om in modern Nederlands.
  • Schrijf je commerciële en klantgerichte brieven en mails door positief te formuleren en te benadrukken wat wel kan.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Management Support Opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.