Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Kleinveld Okkerse Training en Coaching

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Veenendaal
30 mrt. 2020 tot 6 apr. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 30 maart 2020, 17:22-17:22
event 6 april 2020, 17:22-17:22
Veenendaal
11 jun. 2020 tot 18 jun. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 11 juni 2020, 17:22-17:22
event 18 juni 2020, 17:22-17:22
Veenendaal
21 aug. 2020 tot 28 aug. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 21 augustus 2020, 17:22-17:22
event 28 augustus 2020, 17:22-17:22
Veenendaal
10 dec. 2020 tot 17 dec. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 10 december 2020, 17:22-17:22
event 17 december 2020, 17:22-17:22

Beschrijving

Een waardevol instrument!

Bevoegdheden en verantwoordelijkheden liggen steeds lager in de organisatie. Daarmee verwachten we ook steeds meer van onze medewerkers. En zij van ons.

Functionerings- en beoordelingsgesprekken zijn waardevolle instrumenten voor iedere leidinggevende. Vaak worden ze echter als lastig ervaren en leveren ze veel spanning op. We zien dan over het hoofd hoeveel mogelijkheden deze gesprekken bieden om problemen op te lossen en medewerkers te stimuleren en motiveren. Tevens biedt het de mogelijkheid slecht functionerende medewerkers aan te spreken en concrete afspraken te maken.

Tijdens de praktische training ‘functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren' onderzoe…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een waardevol instrument!

Bevoegdheden en verantwoordelijkheden liggen steeds lager in de organisatie. Daarmee verwachten we ook steeds meer van onze medewerkers. En zij van ons.

Functionerings- en beoordelingsgesprekken zijn waardevolle instrumenten voor iedere leidinggevende. Vaak worden ze echter als lastig ervaren en leveren ze veel spanning op. We zien dan over het hoofd hoeveel mogelijkheden deze gesprekken bieden om problemen op te lossen en medewerkers te stimuleren en motiveren. Tevens biedt het de mogelijkheid slecht functionerende medewerkers aan te spreken en concrete afspraken te maken.

Tijdens de praktische training ‘functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren' onderzoeken we de mogelijkheden die deze gesprekken u bieden, waarvoor u ze kunt gebruiken, hoe ze ingericht zijn en wat het verschil is tussen deze twee gesprekken. Daarnaast oefenen we met de vaardigheden die u kunt inzetten om deze gesprekken met meer plezier en succes uit te voeren.

Resultaat van de training

  • Inzicht in uw eigen kwaliteiten en presentatie
  • Met meer plezier en meer succes functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
  • Meer betrokken medewerkers
  • Betere resultaten van medewerkers

Inhoud van de training

Het belang van de "Ik-BV', bewustwording huidige en gewenste

  • Presentatie en uitstraling als gesprekspartner
  • Kwaliteiten en vaardigheden

Persoonlijke effectiviteit

  • ‘Leiding’ geven aan u zelf
  • Het verschil tussen beoordelings- en functioneringsgesprekken

Het voeren van een functioneringsgesprek

  • Voorbereiden van het functioneringsgesprek
  • Opbouw van een functioneringsgesprek
  • Iedere medewerker een andere benadering: Leiderschapsstijlen
  • Feedback geven en ontvangen
  • Uitnodigende vragen stellen
  • Tegenwerpingen en hoe daar mee om te gaan
  • Het formuleren van doelstellingen
  • Het persoonlijk ontwikkeling plan (POP)
  • SMARTi afspraken maken

Het voeren van een beoordelingsgesprek

  • Opbouw van een beoordelingsgesprek
  • De leidinggevende aan het woord!
  • Beoordelingscriteria:
    kwantiteit en kwaliteit van het werk
  • Omgaan met lastige situaties
  • Goed nieuws gesprek
  • Slecht nieuws gesprek
  • Onderhandelen over salaris en arbeidsvoorwaarden?
  • Maken van afspraken

Wat motiveert mensen?

  • Omgaan met verschillende menstypen:
    iedere medewerker een andere benadering

Verslaglegging en dossiervorming

Programma van de training

Voor de training

  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
  • (Telefonisch) intakegesprek met de trainer

Tijdens de training

  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
  • Volledig verzorgde lunch
  • Simulatiegesprekken in onze TV-studio
  • Inzet van een trainingsacteur
  • Doelstellingen voor de toekomst

Na de training

  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
  • (Telefonisch) nazorg
  • Individuele resultatenmeting
  • Rapportage aan direct leidinggevende t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen

Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding onderscheid zich door haar écht persoonlijke benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de training.

Uniek in ons aanbod:
Het gebruik van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het resultaat van je eigen gedrag ziet. 

Trainingsmethode:
De trainingen hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en 'leren van elkaar' centraal staan

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Kleinveld Okkerse Training en Coaching, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.