Klantgerichte beleidsteksten schrijven

Type product
Tijdsduur
Trainer
Carola Janssen
Logo van Kiezel Communicatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 Kiezel Communicatie heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 5 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

10
Gemiddeld cijfer voor Klantgerichte beleidsteksten schrijven
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Margo Pluijter
senior beleidsadviseur
10
Klantgerichte beleidsteksten schrijven

"Bij de training van Carola kloppen vorm en inhoud. Ze zorgde dat ze onze vragen kende en sloot daarbij aan. Haar feedback was praktisch en heel bruikbaar bij beleidsadviezen, mails, etc. Zowel voor beginnende adviseurs als gevorderden interessant." - 26-03-2018 12:43

"Bij de training van Carola kloppen vorm en inhoud. Ze zorgde dat ze onze vragen kende en sloot daarbij aan. Haar feedback was praktisch en h… alles lezen - 26-03-2018 12:43

Wat fijn om te horen, Margo! Ik vond het ook erg leuk om met jullie aan de slag te gaan!

- 26-03-2018 12:43

Beschrijving

De training Klantgericht beleidsadviezen schrijven laat je ontdekken hoe je als inhoudelijk expert efficient adviezen uitbrengt en beleidsteksten schrijft. Je gaat aan de slag met structureren volgens het piramideprincipe: een moderne en efficiënte manier van informatie ordenen.

Voor wie

Dit training is voor iedereen die

  • de eigen kennis en vaardigheden weer eens wil aanscherpen;
  • meer te weten wil komen over de hedendaagse praktijk van beleidsadviezen en rapporten schrijven;
  • behoefte heeft aan tools en tips bij de dagelijkse schrijfpraktijk;
  • wil oefenen en experimenteren met toon, stijl en taal.

Programma

De training beslaat in principe uit drie dagdelen. Tussen sessie 2 en 3 st…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Beleidsstukken, Klantgerichtheid, Schrijven, Accountmanagement en Contractmanagement.

De training Klantgericht beleidsadviezen schrijven laat je ontdekken hoe je als inhoudelijk expert efficient adviezen uitbrengt en beleidsteksten schrijft. Je gaat aan de slag met structureren volgens het piramideprincipe: een moderne en efficiënte manier van informatie ordenen.

Voor wie

Dit training is voor iedereen die

  • de eigen kennis en vaardigheden weer eens wil aanscherpen;
  • meer te weten wil komen over de hedendaagse praktijk van beleidsadviezen en rapporten schrijven;
  • behoefte heeft aan tools en tips bij de dagelijkse schrijfpraktijk;
  • wil oefenen en experimenteren met toon, stijl en taal.

Programma

De training beslaat in principe uit drie dagdelen. Tussen sessie 2 en 3 stuur je een tekst naar de trainer en krijg je schriftelijke feedback met tips om de tekst verder te verbeteren.

Dagdeel 1

  • Doel en doelgroep ontdekken: wat wil je bereiken? Wat heeft de lezer daarvoor nodig?
  • Structuur en rode draad in teksten ontdekken
  • Theorie en eerste oefeningen met piramidestructuur

Dagdeel 2

  • Doel en doelgroep en bijbehorende taal, toon en stijl bepalen
  • Oefeningen aantrekkelijk, leesbaar en lezersgericht schrijven
  • Herschrijven eigen teksten

Dagdeel 3

  • Inleidingen schrijven, tips en tricks
  • Piramidestructuur - verdieping
  • Feedback eigen werk
  • Persoonlijke checklist opstellen

Intake

Van tevoren vul je een online vragenlijst in en stuur je wat eigen werk in. De trainer verwerkt je input in de training en in de oefeningen.

10
Gemiddeld cijfer voor Klantgerichte beleidsteksten schrijven
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Margo Pluijter
senior beleidsadviseur
10
Klantgerichte beleidsteksten schrijven

"Bij de training van Carola kloppen vorm en inhoud. Ze zorgde dat ze onze vragen kende en sloot daarbij aan. Haar feedback was praktisch en heel bruikbaar bij beleidsadviezen, mails, etc. Zowel voor beginnende adviseurs als gevorderden interessant." - 26-03-2018 12:43

"Bij de training van Carola kloppen vorm en inhoud. Ze zorgde dat ze onze vragen kende en sloot daarbij aan. Haar feedback was praktisch en h… alles lezen - 26-03-2018 12:43

Wat fijn om te horen, Margo! Ik vond het ook erg leuk om met jullie aan de slag te gaan!

- 26-03-2018 12:43
Carola Janssen - >> woorden met daden
Carola Janssen
>> woorden met daden
10

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.