Klantgericht e-mailen

Type product
Tijdsduur
Trainer
Carola Janssen
Logo van Kiezel Communicatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 Kiezel Communicatie heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 5 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Kan ons e-mailverkeer niet sneller?

E-mailen kost tijd. Het is niet anders. Maar vaak gaat veel tijd naar het structuren van een antwoord, het piekeren over hoe een klager tevreden te stellen is en nadenken over de juiste toon om de lezer aan te spreken. Het is natuurlijk veel efficiënter en effectiever als die tijd naar de inhoud gaat.

Als je dan ook nog per kerende ‘post’ drie nieuwe vragen krijgt, omdat de inhoud tot misverstanden heeft geleid, is je tijd inderdaad verspild. De narigheid is helemaal niet te overzien als kromme zinnen, ouderwets taalgebruik of d/t-fouten je geloofwaardigheid aantasten.

Kiezel leert je team beknopt, begrijpelijk en zakelijk e-mailenklantgericht en in h…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

Kan ons e-mailverkeer niet sneller?

E-mailen kost tijd. Het is niet anders. Maar vaak gaat veel tijd naar het structuren van een antwoord, het piekeren over hoe een klager tevreden te stellen is en nadenken over de juiste toon om de lezer aan te spreken. Het is natuurlijk veel efficiënter en effectiever als die tijd naar de inhoud gaat.

Als je dan ook nog per kerende ‘post’ drie nieuwe vragen krijgt, omdat de inhoud tot misverstanden heeft geleid, is je tijd inderdaad verspild. De narigheid is helemaal niet te overzien als kromme zinnen, ouderwets taalgebruik of d/t-fouten je geloofwaardigheid aantasten.

Kiezel leert je team beknopt, begrijpelijk en zakelijk e-mailenklantgericht en in hedendaags Nederlands formuleren en mails een heldere structuur geven. En vooral ook: meer tijd overhouden voor de inhoud van de mail.

Inhoud Klantgericht e-mailen

Na afloop kunnen de deelnemers (afhankelijk van het aantal dagdelen):

  • de boodschap bondig en klantgericht verwoorden
  • het doel kernachtig weergeven
  • tekst logisch opbouwen
  • in eigentijdse, zakelijke stijl formuleren
  • de ‘netiquette’ en de huisstijl van de organisatie hanteren
  • e-mails voorzien van een concreet onderwerp.

En hoe zat het ook weer met die vermaledijde werkwoordspelling? Dat hebben we snel uitgelegd. Kijk maar bij onze training Foutloos en fris Nederlands die je in combinatie met deze kunt boeken. Verder maken we graag een stijlboek voor de organisatie waarin alle afspraken vastgelegd zijn, met handige tips en voorbeelden uit de praktijk.

Voor wie is Klantgericht e-mailen?

Klantgericht e-mailen is voor iedereen die geregeld schriftelijk communiceert met klanten, abonnees, prospects, relaties, cliënten of patiënten en die vragen beantwoordt van websitebezoekers of andere geïnteresseerden. Voor een training is het handig als de deelnemers ongeveer dezelfde schrijfvaardigheid bezitten, voor een workshop mag de achtergrond diverser zijn.

Klantgericht e-mailen is te boeken als workshop (één dagdeel) en als maatwerktraining (meerdere dagdelen). 

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Carola Janssen - >> woorden met daden
Carola Janssen
>> woorden met daden
10

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.