Klantgericht werken aan zelfredzaamheid (shv module 1)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Uitgeverij-Studiecentrum Kerckebosch
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Uitgeverij-Studiecentrum Kerckebosch heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 3 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeHotel Breukelen, Breukelen
22 sep. 2020
Toon rooster
event 22 september 2020, 12:00-17:00

Beschrijving

Accreditatie / PE punten

  • Wsnp 4 punten
  • VeWeVe (in aanvraag)
  • NBPB (in aanvraag)
  • Kiwa NEN 6 punten
  • BPBI 4 punten
  • Registerplein (op aanvraag)

Wat levert klantgericht werken ú op? In deze cursus leren we dat niet alleen uw klant/cliënt daarvan profiteert, maar u als professional net zo veel!

Leer hoe klantgericht werken kan bijdragen aan het versterken van de autonomie en zelfredzaamheid van uw klant.

Gedragsverandering, gesprekstechnieken en motivatie
Klantgericht werken betekent door middel van kennis over en vaardigheden op het gebied van gedragsverandering, gesprekstechnieken en motivatie, werken aan het versterken van de autonomie van de klant. Door beter zicht te krijgen op uw k…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Accreditatie / PE punten

  • Wsnp 4 punten
  • VeWeVe (in aanvraag)
  • NBPB (in aanvraag)
  • Kiwa NEN 6 punten
  • BPBI 4 punten
  • Registerplein (op aanvraag)

Wat levert klantgericht werken ú op? In deze cursus leren we dat niet alleen uw klant/cliënt daarvan profiteert, maar u als professional net zo veel!

Leer hoe klantgericht werken kan bijdragen aan het versterken van de autonomie en zelfredzaamheid van uw klant.

Gedragsverandering, gesprekstechnieken en motivatie
Klantgericht werken betekent door middel van kennis over en vaardigheden op het gebied van gedragsverandering, gesprekstechnieken en motivatie, werken aan het versterken van de autonomie van de klant. Door beter zicht te krijgen op uw klant en wat hem/haar beweegt, kunt u uw klant beter begeleiden naar een wenselijke situatie en helpt u uw klant keuzes te maken op weg naar die situatie, Motiveren in plaats van repareren, eigenaarschap in plaats van slachtoffergedrag.

Wat weet en kunt u na afloop van deze cursusmodule?

  • U leert hoe klantgericht werken kan bijdragen aan het versterken van de autonomie en zelfredzaamheid van uw klant/cliënt
  • U leert klantgerichtheid vertalen naar uw dagelijkse werkzaamheden
  • U krijgt inzicht in uw persoonlijke stijl van klantgericht werken
  • U leert op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie met uw klant/cliënt gewaarborgd blijft

Verdiepingscursus Schuldhulpverlening
Deze module is onderdeel van de Verdiepingscursus Schuldhulpverlening. Een praktische cursus met handvatten voor alledaagse problemen in de schuldhulpverlening. Voor uw persoonlijke effectiviteit als professional werkzaam in de schuldhulpverlening of betrokken bij financiële hulpverlening, is het belangrijk uw kennis en vaardigheden te onderhouden, aan te scherpen en te vergroten. Om te voorzien in uw behoefte aan praktische informatie organiseert Studiecentrum Kerckebosch een uitdagende verdiepingscursus. De cursus bestaat uit twaalf modules, die u zowel afzonderlijk als in combinatie kunt volgen. Bekijk alle modules

Programma

dinsdag 22 september 2020

12:00 - 12:30
Ontvangst met koffie en broodjes, registratie deelnemers
12:30 - 14:00
Blok I: Inhoud van klantgericht werken en gesprekstechniek
  • Kenmerken van klantgericht werken
  • Van klantvriendelijk naar klantgericht
  • Klantgericht werken en coachen
  • Aan de slag met verschillende klanttypen
  • Basis Motiverende Gespreksvoering
  • Klantgericht in gesprek, houding en uitstraling naar uw klanten
14:00 - 14:15
Pauze
14:15 - 15:45
Blok II: Klantgerichtheid en gedragsverandering
  • Klantwensen en klantbehoeften
  • Psychologische basisbehoeften versus gedrag
  • De valkuilen van goede bedoelingen
  • Onze hersenen en de impact van schulden
  • Meer van wat werkt, minder wat niet werkt
15:45 - 16:00
Pauze
16:00 - 17:00
Blok III: Klantgerichtheid en motivatie
  • Kenmerken van motivatie
  • Omgaan met weerstanden en emoties
  • Hoe twijfel de boel op slot zet
  • Kleine veranderingen, groot verschil
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
17:00
Sluiting en napraten

Sprekers

  • Anna Schotanus
    Trainer en Organisatie-Adviseur
    SchuldendeBaas

Bestemd voor

Bestemd voor

Speciaal ontwikkeld voor (medewerkers van):

  • Schuldhulpverlening bij gemeenten
  • Bureaus Schuldhulpverlening
  • Beschermingsbewindvoerders (m.u.v. module 5)
  • Bureaus voor inkomensbeheer
  • Kredietbanken
  • Wsnp-bewindvoerders (modules 4 en 7)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Uitgeverij-Studiecentrum Kerckebosch, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.