Masterclass Servicemonitoring

Niveau
Tijdsduur
Logo van IT Management Group BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 530 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Servicemonitoring
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
R. Bergevoet
8
Masterclass Servicemonitoring

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group sluit goed aan bij mijn verwachtingen, al is het tempo soms snel. Ik waardeer de Masterclass en de trainer met een acht! " - 07-04-2014 18:37

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group sluit goed aan bij mijn verwachtingen, al is het tempo soms snel. Ik waardeer de… alles lezen - 07-04-2014 18:37

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

TRAININGEN

Wij verzorgen deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

Masterclass Servicemonitoring

Centraal in deze masterclass staat het meten van uw IT organisatie op basis van uw bedrijfs- en beheerprocessen.

Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u inzicht in de wijze waarop u uw dienstverlening kan monitoren en vervolgens kan bijsturen. U heeft uw bedrijfs- en beheerprocessen ingericht en afspraken gemaakt met uw leveranciers en klanten over deze dienstverlening. De dienstverlening zijn vervolgens vastgelegd in Service Level Agreements.

Het afspreken van de serviceverlening in SLA’s en contracten vereist het definiëren van ICT-services. Deze ICT-services moeten vervolgens meetbaar gemaakt worden. Dat blijkt in de praktijk geen eenvoudige aangel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Overzicht, Projectmanagement, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en ITIL Foundation.

TRAININGEN

Wij verzorgen deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

Masterclass Servicemonitoring

Centraal in deze masterclass staat het meten van uw IT organisatie op basis van uw bedrijfs- en beheerprocessen.

Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u inzicht in de wijze waarop u uw dienstverlening kan monitoren en vervolgens kan bijsturen. U heeft uw bedrijfs- en beheerprocessen ingericht en afspraken gemaakt met uw leveranciers en klanten over deze dienstverlening. De dienstverlening zijn vervolgens vastgelegd in Service Level Agreements.

Het afspreken van de serviceverlening in SLA’s en contracten vereist het definiëren van ICT-services. Deze ICT-services moeten vervolgens meetbaar gemaakt worden. Dat blijkt in de praktijk geen eenvoudige aangelegenheid. Veel ICT-services zijn erg complex en lastig objectief te monitoren. Daarnaast is alleen het meten van de ICT-services niet goed genoeg. Van de ICT-services moet tevens vastgesteld worden uit welke componenten deze bestaan om de locatie van een verstoring inzichtelijk te kunnen maken.

Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u een stappenplan aangereikt waarmee het mogelijk is om in uw eigen IT organisatie een servicemonitoring systeem vorm te geven dat zowel uw servicemanagement, projectmanagement als human resource management prestaties meetbaar maakt. Hierbij wordt de balanced scorecard ingezet als overkoepelend instrument zodat de prestaties gericht zijn en blijven op uw bedrijfsdoelen. Hierdoor bent u niet alleen in staat om uw SLA’s meetbaar te maken, maar kunt u ook achteraf aangeven wat de behaalde kwaliteit is van de ICT-serviceverlening en waar deze verbeterd kan worden.

Uw profiel
Functionarissen die betrokken zijn bij en sturing geven aan de bedrijfs- en beheerprocessen.

Professioneel en praktijkgericht
In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:
– Hoe maak ik mijn IT organisatie meetbaar?
– Wat is monitoring?
– Wat zijn prestatie indicatoren en kritieke succes factoren?
– Hoe kan ik de balanced scorecard inzetten om mijn IT organisatie meetbaar te maken?
– Welke prestatie-afspraken over producten, processen en services komen in de SLA?
– Hoe laat ik mijn prestatie indicatoren aansluiten op het bedrijfsdoel?
– Hoe weet ik dat mijn SLA een complete vertaling is van de behoefte van de business?
– Wat betekenen benchmarking en outsourcing voor mijn meetsysteem?
– Wat betekent ketenmanagement voor mijn meetsysteem?
– Hoe monitor ik ICT-componenten, ICT-services en ICT-ketens?

Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Trainingsduur en kosten
De Masterclass Servicemonitoring duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

Materiaal
Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. Bent u niet in het bezit van een eigen device (iPad, tablet of laptop)? Dan kunt u bij deze masterclass een device meebestellen. Neemt u in dat geval contact met ons op voor de mogelijkheden!

Docent en locatie
Deze Masterclass wordt gegeven door Bart de Best. Drs. Ing. Bart de Best RI is vanaf 1985 werkzaam in de ICT. Hij heeft voornamelijk bij de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid gewerkt. Ruim twaalf jaar vervulde hij functies in alle fasen van de systeemontwikkeling, inclusief exploitatie en beheer. De laatste 15 jaar heeft hij zich toegelegd op het vakgebied van servicemanagement en vervult hij alle aspecten van de kennislevenscyclus van servicemanagement, zoals het schrijven en geven van trainingen, het adviseren van beheerorganisaties bij de inrichting, het verbeteren of uitbesteden van het beheer, het examineren van servicemanagers en het reviewen en auditen van beheerorganisaties. Hij is op zowel HTS niveau als op universitair niveau afgestudeerd op het beheervakgebied.
Deze Masterclass wordt gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Utrecht en Den Haag. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

8,3
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Servicemonitoring
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar_border
R. Bergevoet
8
Masterclass Servicemonitoring

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group sluit goed aan bij mijn verwachtingen, al is het tempo soms snel. Ik waardeer de Masterclass en de trainer met een acht! " - 07-04-2014 18:37

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group sluit goed aan bij mijn verwachtingen, al is het tempo soms snel. Ik waardeer de… alles lezen - 07-04-2014 18:37

starstarstarstarstar_half
H. Heida
9
Masterclass Servicemonitoring

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group is een uitstekende training, in een lekker tempo. Er wordt veel stof behandeld, maar het is goed te doen als je voldoende achtergrond hebt." - 07-04-2014 18:26

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group is een uitstekende training, in een lekker tempo. Er wordt veel stof behandeld, … alles lezen - 07-04-2014 18:26

starstarstarstarstar_border
J. Rinkel
8
Masterclass Servicemonitoring

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group is informatief en praktijkgericht. Ik waardeer de trainer met een 9!" - 24-11-2013 10:24

"De Masterclass Servicemonitoring van de IT Management Group is informatief en praktijkgericht. Ik waardeer de trainer met een 9! " - 24-11-2013 10:24

starstarstarstarstar_border
F. Pietjouw
8
Masterclass Servicemonitoring

"De Masterclass Servicemonitoring is een training met veel herkenbare zaken waarbij praktische zaken handvaten leveren. Deze Masterclass is een meerwaarde voor mijn kennis en ervaring." - 24-11-2013 09:52

"De Masterclass Servicemonitoring is een training met veel herkenbare zaken waarbij praktische zaken handvaten leveren. Deze Masterclass is e… alles lezen - 24-11-2013 09:52

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.