Training klantgericht schriftelijk communiceren: leer hoe je klantvriendelijke e-mails en brieven schrijft (met 100% tevredenheidsgarantie)

Tijdsduur
Trainer
Jeffrey Rijkhoff
Logo van ISCV Schrijftrainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 ISCV Schrijftrainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 14 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

ISCV Schrijftrainingen biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

ISCV is specialist in schrijftrainingen. We verzorgen praktijkgerichte trainingen voor wervend en overtuigend schrijven die zijn gebaseerd op veelbeproefde methoden van experts. Geen saaie grammatica, wél direct toepasbare tips voor beter leesbare teksten die meer verkopen.

Tijdens deze training leer je hoe je vlotte en prettig leesbare e-mails, brieven en andere informatieve teksten schrijft. Het kan daarbij gaan om brieven over een verandering van je product of in je bedrijf. Maar het kan ook gaan om interne communicatie op je intranetsite. Of om brieven en e-mails waarin je bijvoorbeeld bedankt voor een aankoop, een vraag beantwoordt of een klacht afhandelt. Jouw tekst bepaalt of de lezer je boodschap snapt en of hij zich gewaardeerd voelt. Je kunt dus maar beter de nodige aandacht aan je zakelijke correspondentie besteden!

Wat leer je tijdens de training?

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat de manier waarop je communiceert, bepaalt hoe de lezer denkt …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schriftelijke communicatie, Klantgerichtheid, Communiceren, Klantgericht schrijven en Creatief schrijven.

ISCV is specialist in schrijftrainingen. We verzorgen praktijkgerichte trainingen voor wervend en overtuigend schrijven die zijn gebaseerd op veelbeproefde methoden van experts. Geen saaie grammatica, wél direct toepasbare tips voor beter leesbare teksten die meer verkopen.

Tijdens deze training leer je hoe je vlotte en prettig leesbare e-mails, brieven en andere informatieve teksten schrijft. Het kan daarbij gaan om brieven over een verandering van je product of in je bedrijf. Maar het kan ook gaan om interne communicatie op je intranetsite. Of om brieven en e-mails waarin je bijvoorbeeld bedankt voor een aankoop, een vraag beantwoordt of een klacht afhandelt. Jouw tekst bepaalt of de lezer je boodschap snapt en of hij zich gewaardeerd voelt. Je kunt dus maar beter de nodige aandacht aan je zakelijke correspondentie besteden!

Wat leer je tijdens de training?

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat de manier waarop je communiceert, bepaalt hoe de lezer denkt over jouw bedrijf en product? Alleen al communiceren in de u-vorm of in de je-vorm zorgt voor een wereld van verschil. Tijdens de training klantgericht schriftelijk communiceren leer je anders tegen zakelijke correspondentie aan te kijken en ontdek je hoe belangrijk het is helder te communiceren. Je leert hoe je met een goede tekst de klanttevredenheid verhoogt en bijvoorbeeld het aantal vragen of klachten bij de klantenservice verlaagt. Als je ons een voorbeeld van je eigen e-mail, brief of andere zakelijke tekst stuurt, bespreekt de trainer deze en krijg je meteen concrete tips. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere:

  • Tips voor goede openingszinnen
  • Klantvriendelijk antwoord geven op klachten
  • Kijk- en leesgedrag 
  • Geschikte lettertypes en -formaten
  • De lengte van zinnen en woorden
  • Woorden die wel en niet werken
  • Tips om je tekst persoonlijk te maken
  • De lay-out van je tekst
  • Het nut van tussenkopjes
  • Tekst schrappen 
  • Tekst scheiden in ‘nice to know’ en ‘need to know’

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je kunt je boodschap kort en bondig verwoorden
  • Je schrijft meer vanuit het perspectief van de lezer
  • Je voorkomt onnodige vragen of klachten van klanten
  • Je communiceert helder en duidelijk, waardoor de lezer je boodschap begrijpt
  • Je kunt je tekst een klantvriendelijke lay-out geven
  • Je schrijft vlotter en makkelijker
  • Je gebruikt minder vakjargon en clichétaal
  • Je hebt een actielijst met concrete verbeterpunten
  • Je hebt een handige checklist

Voor wie is deze training bedoeld?

De training klantgericht schriftelijk communiceren is bedoeld voor iedereen die zakelijke brieven en e-mails verstuurt of bijvoorbeeld informatieve teksten plaatst of intranet- en extranetsites.  Dat kunnen zelfstandig ondernemers zijn, maar ook medewerkers van een afdeling klantenservice, marketing, verkoop of communicatie. 

Praktijkdag om je teksten verder te verbeteren

Bij voldoende belangstelling kun je drie weken na de training deelnemen aan een praktijkdag. Tijdens deze dag herhalen we de belangrijkste punten nog eens kort en kun je de vragen stellen die nog bij je zijn opgekomen. Daarnaast bespreken we de teksten die de deelnemers zelf hebben geschreven. Je krijgt dus tips en verbeterpunten van de trainer én van mede-deelnemers. Doordat je meedenkt over de teksten van anderen, krijg je bovendien verfrissende nieuwe ideeën voor je eigen teksten. Na inschrijving voor deze training ontvang je meer informatie over de praktijkdag.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jeffrey Rijkhoff - Trainer ISCV Schrijftrainingen
Jeffrey Rijkhoff
Trainer ISCV Schrijftrainingen
8,3

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.