Opleiding service management

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van IPV Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 IPV Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 111 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Opleiding service management
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Patrick Eijpe
Operations Manager B
8
Opleiding service management

"Ik heb de training niet afgemaakt, wegens prive redenen heb ik deze moeten staken. maar algemeen gezien en super interessante training die in mensen in de service zeker wil aanbevelen." - 18-01-2019 06:26

"Ik heb de training niet afgemaakt, wegens prive redenen heb ik deze moeten staken. maar algemeen gezien en super interessante training die i… alles lezen - 18-01-2019 06:26

Startdata en plaatsen

place's Hertogenbosch
8 okt. 2020 tot 8 apr. 2021
Toon rooster
event 8 oktober 2020, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 1
event 29 oktober 2020, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 2
event 12 november 2020, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 3
event 3 december 2020, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 4
event 7 januari 2021, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 5
event 28 januari 2021, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 6
event 11 februari 2021, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 7
event 4 maart 2021, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 8
event 18 maart 2021, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 9
event 8 april 2021, 09:30-16:30, LSM20-2 dag 10

Beschrijving

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

De 10-daagse opleiding service management is speciaal ontwikkeld om succesvol leiding te geven aan serviceteams binnen de technische branche. Meld je aan!

De 10-daagse opleiding service management is speciaal ontwikkeld om succesvol leiding te geven aan serviceteams binnen de technische branche. Meld je aan!

Bij succesvolle technische bedrijven is de afdeling B&O / het serviceteam een profit centre. Ze weten als geen ander hoe ze geld kunnen verdienen met hun service aan in- of externe klanten. Sterker nog, de service is business en ze investeren er voortdurend in! Onder andere door er solide service management op in te zetten. Ben jij zo'n manager? Schrijf je dan in voor de opleiding servic…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

De 10-daagse opleiding service management is speciaal ontwikkeld om succesvol leiding te geven aan serviceteams binnen de technische branche. Meld je aan!

De 10-daagse opleiding service management is speciaal ontwikkeld om succesvol leiding te geven aan serviceteams binnen de technische branche. Meld je aan!

Bij succesvolle technische bedrijven is de afdeling B&O / het serviceteam een profit centre. Ze weten als geen ander hoe ze geld kunnen verdienen met hun service aan in- of externe klanten. Sterker nog, de service is business en ze investeren er voortdurend in! Onder andere door er solide service management op in te zetten. Ben jij zo'n manager? Schrijf je dan in voor de opleiding service management en leer hoe je jouw afdeling en medewerkers verder kunt ontwikkelen.ResultatenNa het volgen van de opleiding service managementBeschik je over de kennis en handvatten die nodig zijn om strategische doelstellingen en uitdagingen te benoemen en te vertalen naar je teamHeb je meer financiële en juridische kennis op het gebied van service managementHeb je in staat om je medewerkers te betrekken en te begeleiden in hun professionaliseringsprocesBeschik je over het instrumentarium en de tools om je service dashboard in te richten en service prestaties te managenVoor wieDe opleiding service management is voor managers, leidinggevenden en coördinatoren van afdelingen B&O / serviceteams. Zij hebben gemeen dat zij verantwoordelijk zijn om de servicedienstverlening verder te ontwikkelen en daar hun medewerkers in mee te nemen. Het niveau van de opleiding is HBO.Over de opleiding service managementDe 10-daagse training is speciaal ontwikkeld om succesvol leiding te geven aan serviceteams binnen de technische branche. Hoe vertaal je de strategie van je bedrijf in werkbare doelen voor je afdeling? Hoe zorg je dat je rol zich ontwikkelt van "aannemer van werk" naar "businesspartner"? Hoe breng je de servicedienstverlening naar een hoger niveau? Wat zijn de knoppen om aan te draaien om meer marge te realiseren? Hoe kun je de samenwerking tussen medewerkers verbeteren? Dit zijn typische vragen die aan bod komen in de opleiding service management. Onze trainers zijn zelf actief (geweest) in de beroepspraktijk en kunnen je tijdens sessies en workshops dus perfect instrueren.Wat deze opleiding uniek maakt is dat je zowel aan je persoonlijke ontwikkeling werkt als aan een verbeterplan voor je organisatie.

De resultaten na het volgen van de training Service management (leergang) Je beschikt over de kennis en handvatten die nodig zijn om strategische doelstellingen en uitdagingen te benoemen en te vertalen naar je team Je hebt meer financiële en juridische kennis op het gebied van service management Je bent in staat om je medewerkers te betrekken en te begeleiden in hun professionaliseringsproces Je beschikt over het instrumentarium en de tools om je service dashboard in te richten en service prestaties te managen.

Masterclass Service en BedrijfNa de masterclass heb je een helder begrip van de strategische doelstellingen en de uitdagingen binnen je eigen service praktijk.Onderwerpen die aan bod komen:Kenmerken van service strategieënVertaling van de strategie in operationele doelstellingenStandaarden voor serviceorganisaties (Best practices)Service operatie als drijfveer voor onderscheidende klantbeleving (Operational excellence).Sessie 1: Service en prestatieNa sessie 1 kun je prestaties transparant maken en het gedrag van je team hierop afstemmen.Onderwerpen die aan bod komen:Prestatie dashboardsExtern benchmarkenBelangrijke verbetermogelijkheden verkennen (root cause analysis)Beïnvloeding trends op de service organisatie (o.a. Big data en Internet of Things).Sessie 2: Service en financiënNa sessie 2 ben je in staat om invloed uit te oefenen op de financiële parameters (en dus op het resultaat) van jouw afdeling.Onderwerpen die aan bod komen:Consequenties van kosten, verspillingen en vermijdbare faalkostenPersoonlijke invloed op het financieel resultaatRealistisch budgetterenResultaatgerichte acties uit cijfers afleiden.Sessie 3: Service en juridische aspectenIn sessie 3 leer je hoe je met goed contractbeheer de basis legt voor efficiënte werkprocessen.Onderwerpen die aan bod komen:Juridische risico’sRechten en plichtenContract, algemene voorwaarden en SLA’sBeoordelen van contracten.Sessie 4: Service en leiderschapNa sessie 4 kun je klantgericht gedrag centraal zetten op jouw afdeling.Onderwerpen die aan bod komen:Leidinggeven aan veranderingOntwikkeling en coachingLeidinggeven op afstandKennismanagement.Sessie 5: Service en samenwerkenNa sessie 5 ben je in staat om op teamniveau het gezamenlijke resultaat positief te beïnvloeden.Onderwerpen die aan bod komen:Gemeenschappelijke doelen en draagvlakSfeer en motivatieVerbondenheidSynergie in een team.Integratie en afsluitingTijdens de 10-daagse cursus service management werk je aan het versterken van je persoonlijke competenties. Daarnaast maak je kennis met verschillende theoretische modellen en leer je van de praktijksituaties van je medestudenten. In de afsluitende opdracht - het presenteren van je persoonlijke performanceplan en je service verbeterplan - komt dit allemaal samen.De interne opdrachtgevers (meestal de leidinggevende) en eventueel andere belangrijke stakeholders uit de bedrijven van de deelnemers worden voor deze afsluitende bijeenkomst uitgenodigd.Onderwerpen die aan bod komen:Presentatie service verbeterplannenReflectie op de persoonlijke ontwikkeling.CompetentiesDoor de opleiding service management versterk je de volgende competenties:OordeelsvormingOmgevingsbewustzijnLeiderschapSamenwerkenBeïnvloeden.CertificaatBen je alle opleidingsdagen aanwezig, heb je alle werkopdrachten afgerond en je eindopdracht gepresenteerd, dan ontvang je het IPV-certificaat Opleiding Service Management.

De masterclass is de kick-off van de training Service management. Aan de hand van de strategische doelstellingen van je bedrijf en je eigen doelstellingen voor performance en persoonlijke ontwikkeling, maak je een service verbeterplan en een persoonlijk performanceplan. In de vijf leersessies en twee intervisiebijeenkomsten die hierop volgen, vergroot je de kennis, inzichten en managementvaardigheden die je nodig hebt om het service verbeterplan daadwerkelijk in de organisatie uit te rollen. Het programma bestaat uit een mix van leer- en werkvormen. De digitale leeromgeving biedt ondersteuning en structuur om het leren te borgen. In de afzonderlijke leersessies worden korte inleidingen opgevolgd door inzicht- en persoonlijke vaardigheidsoefeningen. Je werkt aan praktijkopdrachten, reflectieverslagen en het opstellen van een service verbeterplan. Dit plan presenteer je bij de afsluiting van de leergang. Tussentijds zijn er intervisiebijeenkomsten om op een persoonlijke wijze praktijkervaringen te delen en van elkaar te leren. De leergang Service management staat onder leiding van een inspirerende adviseur/coach met bijzondere expertise op het gebied van service verlening en organisatieontwikkeling. De sessies met specifieke kennisonderwerpen worden gegeven door specialisten. Voor de sessies 4 en 5 werken we samen met een trainer/coach die expert is op het gebied van leiderschap en organisatieontwikkeling.Rol van de leidinggevende De leidinggevende/het management is actief betrokken bij jouw leertraject. Voorafgaand aan de training voer je een leerdoelgesprek met je leidinggevende.Hij begeleidt je tijdens de training bij het maken van de praktijkopdrachten. Als afsluiting van de leergang presenteer je je service verbeterplan en je persoonlijk ontwikkelplan aan je leidinggevende en committeert hij zich aan deze plannen. Zo creëer je draagvlak en commitment om je verbeterplan daadwerkelijk in te kunnen voeren in je bedrijf. Studiebelasting De masterclass en de vijf leersessies duren ieder één dag, de intervisie- en integratiebijeenkomsten telkens een halve dag. De studiebelasting van de thuiswerk- en praktijkopdrachten bedraagt circa 3 uur per bijeenkomst.

8
Gemiddeld cijfer voor Opleiding service management
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Patrick Eijpe
Operations Manager B
8
Opleiding service management

"Ik heb de training niet afgemaakt, wegens prive redenen heb ik deze moeten staken. maar algemeen gezien en super interessante training die in mensen in de service zeker wil aanbevelen." - 18-01-2019 06:26

"Ik heb de training niet afgemaakt, wegens prive redenen heb ik deze moeten staken. maar algemeen gezien en super interessante training die i… alles lezen - 18-01-2019 06:26

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met IPV Training & Advies, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.