De Technicus als ambassadeur

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Peter DekkersHan
Startdatum en plaats
Logo van IPV Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 IPV Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 107 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor De Technicus als ambassadeur
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
willem hazenberg
Project manager
10
De Technicus als ambassadeur

"Prima training, door de kleine groep was het meer coaching met het cursusmateriaal als achtergrond materiaal. Han Vossen staat als ervaren sales manager ver boven de stof en kan deze dan ook goed met voorbeelden onderbouwen. Vooral zaken als proces, fase 1 social en lichaamstaal waren eye openers voor mij. Deze cursus is zeker aan te bevelen." - 30-10-2015 13:44

"Prima training, door de kleine groep was het meer coaching met het cursusmateriaal als achtergrond materiaal. Han Vossen staat als ervaren s… alles lezen - 30-10-2015 13:44

Startdata en plaatsen

's-Hertogenbosch
12 nov. 2019 tot 26 nov. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-16:30, DTA19-4 dag 1
event 26 november 2019, 09:30-16:30, DTA19-4 dag 2
Amsterdam
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020, 09:30-16:30, DTA20-1 dag 1
event 25 maart 2020, 09:30-16:30, DTA20-1 dag 2
Rotterdam
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020, 09:30-16:30, DTA20-11 dag 1
event 25 maart 2020, 09:30-16:30, DTA20-11 dag 2
's-Hertogenbosch
18 mrt. 2020 tot 1 apr. 2020
Toon rooster
event 18 maart 2020, 09:30-16:30, DTA20-2 dag 1
event 1 april 2020, 09:30-16:30, DTA20-2 dag 2
Amsterdam
17 sep. 2020 tot 1 okt. 2020
Toon rooster
event 17 september 2020, 09:30-16:30, DTA20-3 dag 1
event 1 oktober 2020, 09:30-16:30, DTA20-3 dag 2
Rotterdam
17 sep. 2020 tot 1 okt. 2020
Toon rooster
event 17 september 2020, 09:30-16:30, DTA20-31 dag 1
event 1 oktober 2020, 09:30-16:30, DTA20-31 dag 2
's-Hertogenbosch
24 sep. 2020 tot 8 okt. 2020
Toon rooster
event 24 september 2020, 09:30-16:30, DTA20-4 dag 1
event 8 oktober 2020, 09:30-16:30, DTA20-4 dag 2

Beschrijving

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

Omschrijving

In de training De technicus als ambassadeur draait alles om de klant en de manier waarop hij jullie service ervaart. Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je niet meer. Professionele service, kwaliteit en klantgerichtheid worden steeds belangrijkere keuze-criteria voor klanten. De mate waarin jij als technicus klantgericht bent, speelt dus een essentiële rol.

In de training De technicus als ambassadeur leer je hoe je echt kantgericht handelt en hoe je de beste service en kwaliteit levert waardoor je een ambassadeur van j…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Monteur, Commerciële vaardigheden, Installatietechniek, Flensmonteur en Fietsenmaker.

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

Omschrijving

In de training De technicus als ambassadeur draait alles om de klant en de manier waarop hij jullie service ervaart. Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je niet meer. Professionele service, kwaliteit en klantgerichtheid worden steeds belangrijkere keuze-criteria voor klanten. De mate waarin jij als technicus klantgericht bent, speelt dus een essentiële rol.

In de training De technicus als ambassadeur leer je hoe je echt kantgericht handelt en hoe je de beste service en kwaliteit levert waardoor je een ambassadeur van je bedrijf wordt.

Voor wie

Je bent werkzaam als (service) technicus. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/HBO; er is geen specifieke voorvoorkennis of ervaring nodig.

Resultaat

De resultaten na het volgen van de training De technicus als ambassadeur:

  • Je hebt inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Je weet wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Je bent in staat om het bedrijf waar je werkt in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Je voert je ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit
  • Je kent de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Je kunt in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Je kunt klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en contact

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur.

Dag 2: Service en communicatie

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

Werkwijze

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat De technicus als ambassadeur als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken
10
Gemiddeld cijfer voor De Technicus als ambassadeur
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
willem hazenberg
Project manager
10
De Technicus als ambassadeur

"Prima training, door de kleine groep was het meer coaching met het cursusmateriaal als achtergrond materiaal. Han Vossen staat als ervaren sales manager ver boven de stof en kan deze dan ook goed met voorbeelden onderbouwen. Vooral zaken als proces, fase 1 social en lichaamstaal waren eye openers voor mij. Deze cursus is zeker aan te bevelen." - 30-10-2015 13:44

"Prima training, door de kleine groep was het meer coaching met het cursusmateriaal als achtergrond materiaal. Han Vossen staat als ervaren s… alles lezen - 30-10-2015 13:44

starstarstarstarstar
brian baggen
Service Engeneer
10
De Technicus als ambassadeur

"Veel geleerd, goede voorbeelden.
Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen.
Alles heel duidelijk. Deze training zal ik bij iedereen aanprijzen. Alles goed te gebruiken in de praktijk. " - 07-10-2015 14:35

"Veel geleerd, goede voorbeelden. Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen. Alles heel duidelijk.… alles lezen - 07-10-2015 14:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met IPV Training & Advies, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.