Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Input Support BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Input Support BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 100 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,6
Gemiddeld cijfer voor Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer
Gebaseerd op 12 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Wim Bögels
Financieel administratief medewerker
9
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Frank bedankt voor het 1 op 1 sparren met elkaar. Ik heb de 2 dagen cursus bij jullie in Nootdorp als zeer leerzaam, duidelijk en prettig ervaren. Al met al een echte aanrader. " - 08-11-2019 13:50

"Frank bedankt voor het 1 op 1 sparren met elkaar. Ik heb de 2 dagen cursus bij jullie in Nootdorp als zeer leerzaam, duidelijk en prettig er… alles lezen - 08-11-2019 13:50

Wim dankjewel, waren superleuke dage. Succes met alles!Groet Frank

- 08-11-2019 13:50

Startdata en plaatsen

Amsterdam
15 nov. 2019
Amsterdam
20 nov. 2019
Nootdorp
21 nov. 2019
Eindhoven
22 nov. 2019
Eindhoven
27 nov. 2019
Amsterdam
28 nov. 2019
Utrecht
29 nov. 2019
Utrecht
4 dec. 2019
Nootdorp
5 dec. 2019
check_circle Startgarantie
Nootdorp
6 dec. 2019
Nootdorp
11 dec. 2019
Utrecht
12 dec. 2019
Amsterdam
13 dec. 2019
Amsterdam
18 dec. 2019
Nootdorp
19 dec. 2019
Eindhoven
20 dec. 2019
Nootdorp
2 jan. 2020
Utrecht
3 jan. 2020
Eindhoven
8 jan. 2020
Amsterdam
9 jan. 2020

Beschrijving

Voordelen van Input Support

> Doorgaans kleine groepen: 1 tot 3 deelnemers
> Een praktische en praktijkgerichte aanpak
> Trainer(s) met veel vakkennis en jarenlange ervaring
> Hoge waardering door cursisten op Springest.nl

Telefonisch incasseren / Incasso

In de praktijk wordt vastgesteld dat het telefonisch aanmanen van debiteuren zes keer effectiever is dan het sturen van betaalherinneringen. Debiteuren dienen aan de telefoon immers een verklaring te geven voor het uitblijven van de betaling. Hun creativiteit in het vinden van uitvluchten om niet te hoeven betalen is onbegrensd. Bij het telefonisch incasseren van vorderingen is het dan ook belangrijk dat de beller communicatief sterk in zijn/haar schoenen staat en de uitvluchten assertief weet te pareren.

Na de training

De deelnemers aan de training telefonisch incasseren leren om op een stringente doch vriendelijke manier de klant aan te zetten tot betali…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Incasso, Debiteurenbeheer, Faillissement, Budgetmanagement en Bedrijfseconomie.

Voordelen van Input Support

> Doorgaans kleine groepen: 1 tot 3 deelnemers
> Een praktische en praktijkgerichte aanpak
> Trainer(s) met veel vakkennis en jarenlange ervaring
> Hoge waardering door cursisten op Springest.nl

Telefonisch incasseren / Incasso

In de praktijk wordt vastgesteld dat het telefonisch aanmanen van debiteuren zes keer effectiever is dan het sturen van betaalherinneringen. Debiteuren dienen aan de telefoon immers een verklaring te geven voor het uitblijven van de betaling. Hun creativiteit in het vinden van uitvluchten om niet te hoeven betalen is onbegrensd. Bij het telefonisch incasseren van vorderingen is het dan ook belangrijk dat de beller communicatief sterk in zijn/haar schoenen staat en de uitvluchten assertief weet te pareren.

Na de training

De deelnemers aan de training telefonisch incasseren leren om op een stringente doch vriendelijke manier de klant aan te zetten tot betaling en reduceren hiermee het uitstaande debiteurensaldo. Hierdoor ontstaat een verbeterde liquiditeitspositie.

Onderwerpen

• Het belang van telefonisch incasseren
• Structuur van het incassogesprek
• Het bedenken en formuleren van vragen
• Soorten vragen en het belang van het verschil tussen de diverse soorten vragen
• Gespreksopbouw & vraagstellingtechnieken
• Het omgaan met klachten, smoezen en tegenwerpingen
• De smoezen top 10 en hoe daarmee om te gaan
• Vriendelijk doch stringent (aan)manen
• Liquiditeitsproblemen tijdig signaleren en op anticiperen
• Het omgaan met verschillende houdingen van debiteuren
• Het verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen doorgronden
• Betalingsafspraken maken en controleren
• Aansturen op toezeggingen en toezeggingen vastleggen
• Het omgaan met twijfel, bezwaren en desinteresse
• Resumeren van gemaakte afspraken en afsluiten

Inclusief

• Trainingsmaterialen en syllabus.
• Cursisten ontvangen na afloop een ingelijst certificaat.
• Voor trainingen in Nootdorp: lunch, koffie/thee/water en gratis parkeren voor de deur.

Exclusief

• Het tarief is exclusief BTW en reiskosten a € 0,19 per gereden kilometer.

8,6
Gemiddeld cijfer voor Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer
Gebaseerd op 12 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Wim Bögels
Financieel administratief medewerker
9
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Frank bedankt voor het 1 op 1 sparren met elkaar. Ik heb de 2 dagen cursus bij jullie in Nootdorp als zeer leerzaam, duidelijk en prettig ervaren. Al met al een echte aanrader. " - 08-11-2019 13:50

"Frank bedankt voor het 1 op 1 sparren met elkaar. Ik heb de 2 dagen cursus bij jullie in Nootdorp als zeer leerzaam, duidelijk en prettig er… alles lezen - 08-11-2019 13:50

Wim dankjewel, waren superleuke dage. Succes met alles!Groet Frank

- 08-11-2019 13:50
starstarstarstarstar
Roy van der Weijden
Financieel administratief medewerker
10
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Goede training gehad. veel geleerd over de manieren hoe je een debiteur kan overtuigen toch die ene factuur vandaag nog te betalen. Individuele training beviel mij prima. ik deed het in nootdorp zelf alles was erg goed geregeld!" - 20-09-2018 10:21

"Goede training gehad. veel geleerd over de manieren hoe je een debiteur kan overtuigen toch die ene factuur vandaag nog te betalen. Individu… alles lezen - 20-09-2018 10:21

starstarstarstarstar_border
C. Duncker
medewerker debiteurenbeheer
8
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"De flexibiliteit heb ik als zeer prettig ervaren. Op verzoek kon ik op zeer korte termijn terecht en had 1 op 1 cursus in 1 dag ipv 2. Intensief en praktijkgericht." - 30-01-2017 15:14

"De flexibiliteit heb ik als zeer prettig ervaren. Op verzoek kon ik op zeer korte termijn terecht en had 1 op 1 cursus in 1 dag ipv 2. Inten… alles lezen - 30-01-2017 15:14

starstarstarstarstar_border
Cindy Eijben
8,2
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"De training heeft aan mijn verwachtingen voldaan en ik heb geleerd om een andere aanpak te gebruiken in mijn gesprekken met klanten." - 17-10-2011 14:11

"De training heeft aan mijn verwachtingen voldaan en ik heb geleerd om een andere aanpak te gebruiken in mijn gesprekken met klanten. " - 17-10-2011 14:11

starstarstarstarstar_border
M. Bakelaar
8
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Goede tips! Training met praktijkvoorbeelden en theorie, vooral deze combinatie is zeer nuttig. Ik heb geleerd dat in de praktijk meer tact gebruiken nuttig is." - 17-10-2011 14:05

"Goede tips! Training met praktijkvoorbeelden en theorie, vooral deze combinatie is zeer nuttig. Ik heb geleerd dat in de praktijk meer tact … alles lezen - 17-10-2011 14:05

starstarstarstarstar_border
S. den Boer
8,2
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Nuttige tips en trucs maar ik vond bepaalde dingen wat te algemeen. In de praktijk zijn bepaalde dingen toch wat ingewikkelder.

In de praktijk zijn de gegeven tips in de training zeker de moeite waard om uit te proberen." - 17-10-2011 14:03

"Nuttige tips en trucs maar ik vond bepaalde dingen wat te algemeen. In de praktijk zijn bepaalde dingen toch wat ingewikkelder.In de praktij… alles lezen - 17-10-2011 14:03

starstarstarstarstar_half
Maria Perez
9,2
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Overzichtelijke stof en is goed en duidelijk behandeld. Ik heb geleerd dat ik klanten eerder moet benaderen m.b.t. de uitstaande vordering." - 17-10-2011 14:00

"Overzichtelijke stof en is goed en duidelijk behandeld. Ik heb geleerd dat ik klanten eerder moet benaderen m.b.t. de uitstaande vordering. " - 17-10-2011 14:00

starstarstarstarstar_half
Dirk Spek
9,2
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Leuke open en informele training. Genoeg praktijkvoorbeelden en raakvlakken met ons bedrijf. Het lijstje met de 10 tips zijn in de praktijk zeer goed bruikbaar." - 17-10-2011 13:59

"Leuke open en informele training. Genoeg praktijkvoorbeelden en raakvlakken met ons bedrijf. Het lijstje met de 10 tips zijn in de praktijk … alles lezen - 17-10-2011 13:59

starstarstarstarstar_border
M. Coppen
7,6
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Verhelderend, herkenbaar, duidelijk en overzichtelijk. Locatie bij ons op kantoor was minder. Ik heb geleerd dat ik mij in de toekomst minder gemakkelijk laat afschepen." - 17-10-2011 13:57

"Verhelderend, herkenbaar, duidelijk en overzichtelijk. Locatie bij ons op kantoor was minder. Ik heb geleerd dat ik mij in de toekomst minde… alles lezen - 17-10-2011 13:57

starstarstarstarstar_border
Charles Wubben
8,2
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Een bevestiging van dingen die je eigenlijk al jaren doet op de automatische piloot. Ik zal wel in de praktijk gaan brengen dat gesprekken met debiteuren goed moeten worden afgerond." - 17-10-2011 11:46

"Een bevestiging van dingen die je eigenlijk al jaren doet op de automatische piloot. Ik zal wel in de praktijk gaan brengen dat gesprekken m… alles lezen - 17-10-2011 11:46

starstarstarstarstar
Marjolein
10
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Zeer nuttige en praktijkgerichte training. Als zelfstandig kunstenaar had ik in het verleden nog wel eens het probleem dat een betaling wat langer bleef openstaan. Door deze training ben ik veel slimmer gaan nabellen en komt mijn geld ook veel eerder binnen. Een echte aanrader!!" - 06-06-2011 13:48

"Zeer nuttige en praktijkgerichte training. Als zelfstandig kunstenaar had ik in het verleden nog wel eens het probleem dat een betaling wat … alles lezen - 06-06-2011 13:48

starstarstarstarstar_border
Ralf
8
Telefonisch incasseren / debiteurenbeheer

"Leuke en goede training met handige tips en rollenspelen in een klein groepje, zodat iedereen voldoende aan bod komt. " - 03-05-2010 23:30

"Leuke en goede training met handige tips en rollenspelen in een klein groepje, zodat iedereen voldoende aan bod komt. " - 03-05-2010 23:30

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Input Support BV, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.