Training Klantgericht Incasseren

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van IMK Opleidingen BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IMK Opleidingen BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 3.025 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Juridisch.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,2
Gemiddeld cijfer voor Training Klantgericht Incasseren
Gebaseerd op 72 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Mevrouw Jeanette Termorshuizen
8
Training Klantgericht Incasseren

"Zeer leerzaam. Praktijk gericht. Veel ruimte voor eigen inbreng. Praktijksituaties veelvuldig geoefend en besproken. Door veel aan de deelnemers te vragen maakte de trainer handig gebruik om ons passende situaties te koppelen aan theorie en ons juiste tools te overhandigen om mee verder te kunnen." - 03-04-2018 00:00

"Zeer leerzaam. Praktijk gericht. Veel ruimte voor eigen inbreng. Praktijksituaties veelvuldig geoefend en besproken. Door veel aan de deelne… alles lezen - 03-04-2018 00:00

Startdata en plaatsen

EINDHOVEN
13 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
UTRECHT
28 nov. 2019 tot 12 dec. 2019
check_circle Startgarantie
AMSTERDAM
10 feb. 2020 tot 24 feb. 2020
BREDA
3 mrt. 2020 tot 17 mrt. 2020
DRACHTEN
25 mrt. 2020 tot 8 apr. 2020
ALPHEN AAN DEN RIJN
9 apr. 2020 tot 23 apr. 2020
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL)
24 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
EINDHOVEN
11 mei. 2020 tot 25 mei. 2020
ZWOLLE
2 jun. 2020 tot 16 jun. 2020
UTRECHT
17 jun. 2020 tot 1 jul. 2020

Beschrijving

  • Ongelimiteerd herhalen: u mag elke training of opleiding zo vaak herhalen als wenselijk, zonder extra lesgeld.

Inleiding training Klantgericht Incasseren

Hoe moeilijk vindt u het om de klant te vragen naar geld waarop u recht heeft? U staat voor een lastig dilemma: u heeft recht op tijdige betaling, maar het behoud van de goede relatie is u ook veel waard. De betalingsmoraal is de afgelopen jaren verslechterd. Traag betaald krijgen heeft een negatieve invloed op de bedrijfsvoering. Het is bewezen dat telefonisch incasseren een zeer effectieve methode is om de klant structureel op tijd te laten betalen. Belangrijk uitgangspunt daarbij is het behoud van een tevreden klant. Tijdens deze training telefonisch incasseren wordt ingegaan op de verschillende methodes en technieken om de uitstaande saldi doelt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Incasso, Klantgerichtheid, Debiteurenbeheer, Faillissement en Accountmanagement.

  • Ongelimiteerd herhalen: u mag elke training of opleiding zo vaak herhalen als wenselijk, zonder extra lesgeld.

Inleiding training Klantgericht Incasseren

Hoe moeilijk vindt u het om de klant te vragen naar geld waarop u recht heeft? U staat voor een lastig dilemma: u heeft recht op tijdige betaling, maar het behoud van de goede relatie is u ook veel waard. De betalingsmoraal is de afgelopen jaren verslechterd. Traag betaald krijgen heeft een negatieve invloed op de bedrijfsvoering. Het is bewezen dat telefonisch incasseren een zeer effectieve methode is om de klant structureel op tijd te laten betalen. Belangrijk uitgangspunt daarbij is het behoud van een tevreden klant. Tijdens deze training telefonisch incasseren wordt ingegaan op de verschillende methodes en technieken om de uitstaande saldi doeltreffend telefonisch te incasseren. Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Voor wie is de training Klantgericht Incasseren?

Deze training Klantgericht Incasseren is bedoeld voor incassomedewerkers en medewerkers die operationeel debiteurenbeheer uitvoeren en de vaardigheden van telefonische incasso willen aanscherpen. Enige kennis en ervaring op het gebied van incasso is gewenst.

Wat ontwikkel ik?

In deze training debiteurenbeheer maakt u kennis met de verschillende (vraagstellings)technieken en hun toepassingen tijdens het telefonisch incasseren. U leert op een klantvriendelijke doch doeltreffende wijze uw klanten aan te zetten tot betalen.

Onze aanpak

De training bestaat uit 2 dagen met één week tussen de trainingsdagen in. De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt de koffie, thee en lunch voor u verzorgd. Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden u een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kunt u vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heeft u via Leren Online contact met uw medecursisten. Tot zes weken na de training kunt u bovendien gebruik maken van e-coaching met uw trainer, als u hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.

Programma

  • Waarom telefonisch incasseren?
  • Is er een incassobeleid?
  • Hoe herken ik verschillende debiteuren?
  • Het communicatieproces
  • Gespreksstructuur
  • Welke vraagstellingstechnieken zijn er?
  • Samenvattingstechnieken
  • Het eerste gesprek
  • Het maken van concrete afspraken
  • Hoe ga ik om met smoezen en reacties van debiteuren?
  • De afsluiting van het gesprek
  • De opvolging en agendering van de gesprekken
  • Behandeling van verschillende cases
  • Klantvriendelijk communiceren
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Wat zijn de verbeterpunten?
  • Rollenspelen, oefeningen en ervaringsuitwisseling
8,2
Gemiddeld cijfer voor Training Klantgericht Incasseren
Gebaseerd op 72 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Mevrouw Jeanette Termorshuizen
8
Training Klantgericht Incasseren

"Zeer leerzaam. Praktijk gericht. Veel ruimte voor eigen inbreng. Praktijksituaties veelvuldig geoefend en besproken. Door veel aan de deelnemers te vragen maakte de trainer handig gebruik om ons passende situaties te koppelen aan theorie en ons juiste tools te overhandigen om mee verder te kunnen." - 03-04-2018 00:00

"Zeer leerzaam. Praktijk gericht. Veel ruimte voor eigen inbreng. Praktijksituaties veelvuldig geoefend en besproken. Door veel aan de deelne… alles lezen - 03-04-2018 00:00

starstarstarstarstar
Mevrouw B.R.G.I. Ruijmbeek
10
Training Klantgericht Incasseren

"Heel leerzaam en praktijkgericht op een prachtige locatie. De trainer gaf ruimschoots aandacht aan alle persoonlijke praktijkvoorbeelden en zijn uitgebreid behandeld en geoefend met het rollenspel. Zeer aangename cursus die ik iedereen zou aanbevelen!" - 15-05-2017 00:00

"Heel leerzaam en praktijkgericht op een prachtige locatie. De trainer gaf ruimschoots aandacht aan alle persoonlijke praktijkvoorbeelden en … alles lezen - 15-05-2017 00:00

starstarstarstarstar
Mevrouw M.S. Groen-Isselt
10
Training Klantgericht Incasseren

"Heel leerzaam. Ik voelde me heel ontspannen en ik vond het fijn dat het een klein clubje was.
Veel behandeld maar vooral ook veel situaties behandeld die op ons werk voorkwamen.
Talita deed het met volle overtuiging en ze betrok iedereen bij het hele proces" - 12-05-2017 00:00

"Heel leerzaam. Ik voelde me heel ontspannen en ik vond het fijn dat het een klein clubje was. Veel behandeld maar vooral ook veel situaties… alles lezen - 12-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Mevrouw H. Appel-Linde
9
Training Klantgericht Incasseren

"heel goed en praktijkgericht je kon een case uit de praktijk oefenen, locatie was moeilijk te vinden" - 18-12-2016 00:00

"heel goed en praktijkgericht je kon een case uit de praktijk oefenen, locatie was moeilijk te vinden " - 18-12-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw J. Glas
8
Training Klantgericht Incasseren

"Het was een leuke training er werd veel omgegaan met het bellen van de klanten. Wat opviel is de houding van jezelf terwijl je belt." - 07-12-2016 00:00

"Het was een leuke training er werd veel omgegaan met het bellen van de klanten. Wat opviel is de houding van jezelf terwijl je belt. " - 07-12-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw N.J.L. Boudewijn-Hoornweg
administratief medewerkster
8
Training Klantgericht Incasseren

"beginnend in het debiteuren beheer. Veel gehad hoe te handelen bij telefonisch incasso. Goede tips en goede oefeningen gedaan met de groep. Hierna werd het een stuk makkelijker om te handelen bij het vragen naar de betalingen. " - 22-11-2016 08:42

"beginnend in het debiteuren beheer. Veel gehad hoe te handelen bij telefonisch incasso. Goede tips en goede oefeningen gedaan met de groep. … alles lezen - 22-11-2016 08:42

starstarstarstarstar
Mevrouw M.A.C. van der Wal
10
Training Klantgericht Incasseren

"heel nuttig, informatief, goede tips. veel geleerd in die 2 dagen. de trainer was ook fantastisch. de locatie was ook perfect, net zoals de zaal en het eten in de kantine. Het was gewoon helemaal top in orde." - 18-11-2016 00:00

"heel nuttig, informatief, goede tips. veel geleerd in die 2 dagen. de trainer was ook fantastisch. de locatie was ook perfect, net zoals de … alles lezen - 18-11-2016 00:00

starstarstarstarstar
Mevrouw A.J.B. van der Schoot
10
Training Klantgericht Incasseren

"Ik vond het een zeer prettige training en Jannie heeft ons veel informatie gegeven, ze geeft op een fijne manier les met een grapje tussendoor. Ik zou meerdere cursussen bij haar willen bijwonen." - 23-06-2016 00:00

"Ik vond het een zeer prettige training en Jannie heeft ons veel informatie gegeven, ze geeft op een fijne manier les met een grapje tussendo… alles lezen - 23-06-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
De heer S. Smal
9
Training Klantgericht Incasseren

"Ik vond de training erg leerzaam. De leraar wist iedereen goed te motiveren om het beste uit zichzelf te halen." - 20-05-2016 00:00

"Ik vond de training erg leerzaam. De leraar wist iedereen goed te motiveren om het beste uit zichzelf te halen. " - 20-05-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw J.T. Pullen-Baks
8
Training Klantgericht Incasseren

"Het is een zeer leerzame training geweest. De locatie was zeer goed bereikbaar met ruime parkeergelegenheid. De docent was zeer kundig en bood ons voldoende uitdaging om met de diverse praktijkvoorbeelden aan de slag te gaan." - 02-05-2016 00:00

"Het is een zeer leerzame training geweest. De locatie was zeer goed bereikbaar met ruime parkeergelegenheid. De docent was zeer kundig en bo… alles lezen - 02-05-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Amalia de Riet
8
Training Klantgericht Incasseren

"Erg interessante en pro-actieve cursus. De DISC test is ook erg leuk en goeie tips om je te ontwikkelen." - 02-05-2016 00:00

"Erg interessante en pro-actieve cursus. De DISC test is ook erg leuk en goeie tips om je te ontwikkelen. " - 02-05-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Mevrouw M.J. Sievers
9
Training Klantgericht Incasseren

"leerzaam, onderhoudend, afwisselend.
de instructeur wist op een leuke manier de aandacht vast te houden." - 27-04-2016 00:00

"leerzaam, onderhoudend, afwisselend. de instructeur wist op een leuke manier de aandacht vast te houden. " - 27-04-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw S. Tempelaars
8
Training Klantgericht Incasseren

"Ik vond het erg leuk en leerzaam. Patrick heeft alles heel goed uitgelegd en het goed gebracht. Ik ben tevreden." - 25-04-2016 00:00

"Ik vond het erg leuk en leerzaam. Patrick heeft alles heel goed uitgelegd en het goed gebracht. Ik ben tevreden. " - 25-04-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw E. Berkhof
8
Training Klantgericht Incasseren

"Ik vond het leerzame cursus, veel tips gekregen waar je wat aan hebt. Ook veel ervaringen gehoord van mede cursisten." - 19-04-2016 00:00

"Ik vond het leerzame cursus, veel tips gekregen waar je wat aan hebt. Ook veel ervaringen gehoord van mede cursisten. " - 19-04-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
De heer E. Hilgerink
8
Training Klantgericht Incasseren

"Ik vond het een goede training. De korte cursus van 2 dagen is voldoende om de meeste aspecten de revue te laten passeren en het was ook fijn dat er deelnemers waren uit verschillende branches. Zodat je ook tips van het debiteurenbeheer van anderen meekrijgt. Tevens was de lunch uitstekend moet ik zeggen, voor elk wat wils." - 11-04-2016 00:00

"Ik vond het een goede training. De korte cursus van 2 dagen is voldoende om de meeste aspecten de revue te laten passeren en het was ook fij… alles lezen - 11-04-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw D. Hoeve
8
Training Klantgericht Incasseren

"de eerste dag vond ik erg leuk de 2de dag vond ik sommige onderwerpen iets te lang duren waardoor ik er soms niet helemaal meer bij was met mijn hoofd. wel heb ik veel geleerd van deze training en ga ik dit zeker gebruiken" - 07-04-2016 00:00

"de eerste dag vond ik erg leuk de 2de dag vond ik sommige onderwerpen iets te lang duren waardoor ik er soms niet helemaal meer bij was met … alles lezen - 07-04-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw E.M. Siepel-Holierhoek
8
Training Klantgericht Incasseren

"Ik vond het een interessante cursus die op een vrolijk en vooral begrijpelijke manier werd gegeven." - 06-04-2016 00:00

"Ik vond het een interessante cursus die op een vrolijk en vooral begrijpelijke manier werd gegeven. " - 06-04-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
De heer H.H.P.M.G. Quinten
Finance assistent
8
Training Klantgericht Incasseren

"De training was compleet en doordacht. Belangerijke zaken zoals het voeren van een gesprek zijn voldoende besproken." - 16-12-2015 00:00

"De training was compleet en doordacht. Belangerijke zaken zoals het voeren van een gesprek zijn voldoende besproken. " - 16-12-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Danielle Geleijns
Medewerker Debiteurenbeheer
9
Training Klantgericht Incasseren

"Mijnheer Douglas kon met overtuiging, tips en praktijk voorbeelden prima in beeld brengen hoe een goed incasso gesprek kan verlopen. In de middag werd actief getraind in de vorm van rollenspel. Ook daarbij kwamen alle vragen en valkuilen waar alle cursisten tegen aan lopen aan bod. " - 30-11-2015 07:41

"Mijnheer Douglas kon met overtuiging, tips en praktijk voorbeelden prima in beeld brengen hoe een goed incasso gesprek kan verlopen. In de m… alles lezen - 30-11-2015 07:41

starstarstarstarstar
Mevrouw M. Jocker
10
Training Klantgericht Incasseren

"Heel leerzaam en interessant. Kan de informatie goed in de praktijk toepassen.
De 2 dagen vlogen voorbij." - 29-11-2015 00:00

"Heel leerzaam en interessant. Kan de informatie goed in de praktijk toepassen. De 2 dagen vlogen voorbij. " - 29-11-2015 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met IMK Opleidingen BV, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.