Strategische Marketing

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 3.570 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Strategische Marketing
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Gram
Senior Export Accountmanager
10
Strategische Marketing

"Zeer leerzame en informatieve cursus. Trainer Eddy heeft veel praktijk ervaring en kan daardoor snel één of meerdere oplossingen geven voor "jouw" specifieke branche/ bedrijfssituatie. De locatie in Utrecht waar de cursus gegeven werd was top." - 01-12-2018 17:56

"Zeer leerzame en informatieve cursus. Trainer Eddy heeft veel praktijk ervaring en kan daardoor snel één of meerdere oplossingen geven voor … alles lezen - 01-12-2018 17:56

Startdata en plaatsen

Amsterdam
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Den Bosch
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Den Haag
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Enschede
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Maastricht
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Rotterdam
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Utrecht
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Zwolle
12 nov. 2019 tot 10 dec. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 26 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 10 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Amsterdam
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Den Bosch
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Den Haag
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Enschede
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
6 mrt. 2020 tot 3 apr. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03

Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Tijdens de training Strategische Marketing verdiep je je in de waardepropositie van jouw organisatie. Je staat stil bij de klantwaarde die je wil en kunt creëren. En ook hoe je de merkbeleving bij klanten kunt regisseren.

Hoe betekenisvol is jouw organisatie voor je klanten? Is je huidige klant ook de klant van de toekomst? Met andere woorden: hoe kun je je blijvend onderscheiden in een concurrerende markt? Marketing heeft de antenne-functie die toetst of je organisatie met de juiste zaken bezig is. Dit helpt de organisatiestrategie vorm te geven. Tijdens de training Strategische Marketing verdiep je je in de waardepropositie van je organisatie. Je staat stil bij de klantwaarde die je wilt e…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Marketing en Sales, Neuromarketing, Online marketing en SEO.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Tijdens de training Strategische Marketing verdiep je je in de waardepropositie van jouw organisatie. Je staat stil bij de klantwaarde die je wil en kunt creëren. En ook hoe je de merkbeleving bij klanten kunt regisseren.

Hoe betekenisvol is jouw organisatie voor je klanten? Is je huidige klant ook de klant van de toekomst? Met andere woorden: hoe kun je je blijvend onderscheiden in een concurrerende markt? Marketing heeft de antenne-functie die toetst of je organisatie met de juiste zaken bezig is. Dit helpt de organisatiestrategie vorm te geven. Tijdens de training Strategische Marketing verdiep je je in de waardepropositie van je organisatie. Je staat stil bij de klantwaarde die je wilt en kunt creëren. En ook hoe je de merkbeleving bij klanten kunt regisseren. De opgedane kennis en inzichten breng je direct in de praktijk door het schrijven van een strategisch marketingplan.

Student profile

Deze training is bedoeld voor managers, adviseurs en professionals die op praktische wijze inzicht willen krijgen in de strategische elementen van marketing.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Objectives

  • Je kunt je markt doelgericht analyseren
  • Je hebt inzicht in de manier waarop je betekenisvol kunt zijn voor je (toekomstige) klanten
  • Je hebt een waardepropositie geïdentificeerd en geformuleerd voor je organisatie
  • Je weet welke vormen van marktbewerking relevant zijn voor je organisatie
  • Je past je actuele kennis over strategische marketing, klantwaarde en klanttevredenheid toe op je organisatie
  • Je hebt inzicht in de ervaringen en de belevingen van je klanten en het contact dat je organisatie met je klanten heeft
  • Je kunt het marketingproces intern optimaliseren
  • Je bouwt aan een effectieve marketingstrategie die aansluit op je organisatiedoelen

Curriculum

  • Begrippenkader van de marketeer
  • Transitie van marketing
  • Het marketingplanningsproces
  • Aansluiten van marktbehoeften- en wensen op de strategische ambitie
  • Inspelen op diverse klantgroepen en -behoeften: customer insights, customer journey, customer touchpoints
  • In kaart brengen van de klantbehoeften: Value Proposition
  • Canvas Waarde creëren voor de klant en de organisatie: businessdoel, klantwaarde creëren, sleutelproblemen identificeren
  • Regisseren van klantcontact: klantervaring, klantbeleving en klantcontactstrategie
  • Beter inzetten en laten aansluiten van marketingmiddelen
  • Marketing, organisatie en implementatie
  • Schrijven van een strategisch marketingplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden

Instruction modes

Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot de interactieve ICM-leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart, voor jezelf én voor de trainer. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Onder inspirerende leiding van een ervaren marketingdeskundige leg je tijdens de training de relatie tussen de theorie en je eigen werksituatie. De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen en waardevolle discussies te voeren.

Tussen de bijeenkomsten door verdiep je je verder in de materie door het lezen van interessante artikelen, het maken van opdrachten en het bekijken van kennisvideo’s op de online leeromgeving.

Je sluit de training af met het schrijven van een strategisch marketingplan voor je organisatie.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Deze training is tevens onderdeel van de opleiding Post-HBO Bedrijfskunde. Na het succesvol afronden van deze training kun je je verder ontwikkelen en krijg je vrijstelling voor 1 module binnen deze opleiding.

9,6
Gemiddeld cijfer voor Strategische Marketing
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar
Gram
Senior Export Accountmanager
10
Strategische Marketing

"Zeer leerzame en informatieve cursus. Trainer Eddy heeft veel praktijk ervaring en kan daardoor snel één of meerdere oplossingen geven voor "jouw" specifieke branche/ bedrijfssituatie. De locatie in Utrecht waar de cursus gegeven werd was top." - 01-12-2018 17:56

"Zeer leerzame en informatieve cursus. Trainer Eddy heeft veel praktijk ervaring en kan daardoor snel één of meerdere oplossingen geven voor … alles lezen - 01-12-2018 17:56

starstarstarstarstar
A van der Tuuk
Project Management Officer
10
Strategische Marketing

"Erg leuke en motiverende training. Veel ruimte voor persoonlijke situatie en plan. Lesstof weer inzichtelijk gemaakt door vermakelijke praktijkvoorbeelden. Veel ruimte voor interactie / het stellen van vragen. Oprecht veel opgestoken in een professionele, ontspannen en vriendelijke sfeer" - 30-11-2018 15:25

"Erg leuke en motiverende training. Veel ruimte voor persoonlijke situatie en plan. Lesstof weer inzichtelijk gemaakt door vermakelijke prakt… alles lezen - 30-11-2018 15:25

starstarstarstarstar
Uichen Oldenboom
10
Strategische Marketing

"Het waren zeer goed te volgen lessen voor een ieder; Anneleen is in staat het boeiend te houden door zich ook in ieder individu afzonderlijk te kunnen verplaatsen. Alles zeer goed en prettig! De leerattributen waren ook goed, met een samenvatting per les er extra bij. De locatie, het drinken, eten etc. waren subliem; eigenlijk is alles perfect in mijn ogen, als er dan nog dingen niet lukken zou het kunnen liggen aan de perceptie van een ieder zelf. TOP!

Hartelijk dank!
Uichen Oldenboom." - 06-06-2018 13:19

"Het waren zeer goed te volgen lessen voor een ieder; Anneleen is in staat het boeiend te houden door zich ook in ieder individu afzonderlijk… alles lezen - 06-06-2018 13:19

starstarstarstarstar_border
Anoniem
7,8
Strategische Marketing

"Er werd prettig les gegeven, we hebben hard gewerkt in een ontspannen sfeer, er was voldoende mogelijkheid om vragen te stellen. Maar het meest door mij gewaardeerd is nog de input die ik - nadat de training was afgerond - via de mail van Laura mocht ontvangen naar aanleiding van mijn marketing plan!" - 17-04-2012 10:10

"Er werd prettig les gegeven, we hebben hard gewerkt in een ontspannen sfeer, er was voldoende mogelijkheid om vragen te stellen. Maar het me… alles lezen - 17-04-2012 10:10

starstarstarstarstar
Linda Oostveen
10
Strategische Marketing

"Alle elementen om tot een uitgebreid marketingplan te komen worden in twee dagen grondig besproken. Door de kleine groep was het mogelijk om ieders zijn situatie te bespreken, waardoor je leert van elkaar en je eigen opties van verschillende kanten gaat bekijken. Mooie eye-opener! Daarnaast was duidelijk dat de trainer veel kennis en ervaring heeft! Heel erg leuke en leerzame training!! Bedankt ICM" - 16-02-2012 14:03

"Alle elementen om tot een uitgebreid marketingplan te komen worden in twee dagen grondig besproken. Door de kleine groep was het mogelijk om… alles lezen - 16-02-2012 14:03

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met ICM opleidingen & trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.