Klant- en Servicegericht Telefoneren

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 3.570 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,0
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Servicegericht Telefoneren
Gebaseerd op 29 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Petra Ebbink
Administratief medewerkster bestedingen
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Trainster had veel kennis van zaken en ging specifiek in op de door de cursisten aangegeven leerdoelen. Dit heb ik als heel zinvol en prettig ervaren. Doordat we een klein groepje hadden was er veel ruimte voor het oefenen van de casussen die weer voortkwamen uit de leerdoelen. Ook mijn leerdoelen heb ik behaald. Ik heb deze cursus daarom als heel zinvol ervaren." - 08-10-2019 17:30

"Trainster had veel kennis van zaken en ging specifiek in op de door de cursisten aangegeven leerdoelen. Dit heb ik als heel zinvol en pretti… alles lezen - 08-10-2019 17:30

Startdata en plaatsen

Amsterdam
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Arnhem
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Breda
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Eindhoven
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Groningen
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Rotterdam
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Utrecht
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Zwolle
29 nov. 2019
Toon rooster
event 29 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Amsterdam
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Arnhem
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Breda
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Eindhoven
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Groningen
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Rotterdam
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Utrecht
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Zwolle
4 feb. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Amsterdam
24 apr. 2020
Toon rooster
event 24 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Arnhem
24 apr. 2020
Toon rooster
event 24 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Breda
24 apr. 2020
Toon rooster
event 24 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
Eindhoven
24 apr. 2020
Toon rooster
event 24 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01

Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Deze training is erop gericht om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Je brengt je klanttevredenheid naar een hoger niveau.

De wijze waarop het telefonisch contact met je klant verloopt, bepaalt grotendeels het beeld van een organisatie. Veelal is dit een belangrijk visitekaartje. Wil je weten hoe je professioneel en vriendelijk een telefoongesprek voert met je klanten? Hoe je structuur en duidelijkheid in je telefoongesprek aanbrengt? En hoe je effectief kunt omgaan met klachten en lastige klanten? Dan is deze training uitermate geschikt voor jou. De training is erop gericht om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Je brengt je klanttev…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Deze training is erop gericht om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Je brengt je klanttevredenheid naar een hoger niveau.

De wijze waarop het telefonisch contact met je klant verloopt, bepaalt grotendeels het beeld van een organisatie. Veelal is dit een belangrijk visitekaartje. Wil je weten hoe je professioneel en vriendelijk een telefoongesprek voert met je klanten? Hoe je structuur en duidelijkheid in je telefoongesprek aanbrengt? En hoe je effectief kunt omgaan met klachten en lastige klanten? Dan is deze training uitermate geschikt voor jou. De training is erop gericht om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Je brengt je klanttevredenheid naar een hoger niveau.

Student profile

De training is gericht op iedereen die in zijn of haar werk telefoongesprekken voert met interne en/of externe klanten.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Objectives

  • Je leert de regels van zakelijk en klantgericht telefoneren
  • Je leert op professionele en aangename wijze een telefoongesprek te voeren
  • Je weet wat klanten verwachten van een zakelijk telefoongesprek
  • Je verbetert je klantgerichtheid en klanttevredenheid
  • Je leert effectieve vraag- en luistertechnieken

Curriculum

  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Basistelefoonregels en -etiquette
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Rollenspellen en oefeningen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Instruction modes

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In de training wordt onder leiding van een deskundige trainer veel geoefend met cases en rollenspellen. Je krijgt waardevolle feedback en scherpt je telefoonvaardigheden verder aan. Je sluit de training af met een persoonlijk actieplan.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

9,0
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Servicegericht Telefoneren
Gebaseerd op 29 ervaringen
starstarstarstarstar
Petra Ebbink
Administratief medewerkster bestedingen
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Trainster had veel kennis van zaken en ging specifiek in op de door de cursisten aangegeven leerdoelen. Dit heb ik als heel zinvol en prettig ervaren. Doordat we een klein groepje hadden was er veel ruimte voor het oefenen van de casussen die weer voortkwamen uit de leerdoelen. Ook mijn leerdoelen heb ik behaald. Ik heb deze cursus daarom als heel zinvol ervaren." - 08-10-2019 17:30

"Trainster had veel kennis van zaken en ging specifiek in op de door de cursisten aangegeven leerdoelen. Dit heb ik als heel zinvol en pretti… alles lezen - 08-10-2019 17:30

starstarstarstarstar
Hans Oonincx
Relatiebeheerder Pensioenen
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Interactieve cursus waar persoonlijke inbreng zeker mogelijk is.
Goede tips en trucs om in de praktijk toe te passen. Cursus is zeker voor beginnende medewerker aan te bevelen. Cursusleider was ervaren en stond open voor vragen en verbeteringen. " - 07-10-2019 13:04

"Interactieve cursus waar persoonlijke inbreng zeker mogelijk is. Goede tips en trucs om in de praktijk toe te passen. Cursus is zeker voor … alles lezen - 07-10-2019 13:04

starstarstarstarstar
Anoniem Anoniem
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Goede en duidelijke training met veel praktische voorbeelden. Er wordt eerst naar je eigen (werk) situatie gekeken om vervolgens tips en trucs te geven zodat je op een betere manier je werk kan doen." - 03-10-2019 17:21

"Goede en duidelijke training met veel praktische voorbeelden. Er wordt eerst naar je eigen (werk) situatie gekeken om vervolgens tips en tru… alles lezen - 03-10-2019 17:21

starstarstarstarstar_border
Natasja Schwartz
Telefoniste/receptioniste
8
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Een leuke training die,
mede door de ervaringen van de medecursisten, erg leerzaam is. Ook werd de training gegeven door een enthousiaste en energieke vrouw die gelukkig oom de humor niet vergat :-)" - 06-12-2018 19:49

"Een leuke training die, mede door de ervaringen van de medecursisten, erg leerzaam is. Ook werd de training gegeven door een enthousiaste … alles lezen - 06-12-2018 19:49

starstarstarstarstar_half
Hans Harbers
medewerker beleidsuitvoering
9
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"De trainer was zeer gedreven en wist de informatie aan de hand van voorbeelden uit de praktijk goed over te brengen. Tijdens de training heb ik bruikbare handvaten gekregen om zakelijke telefoongesprekken goed te laten verlopen." - 17-10-2018 07:52

"De trainer was zeer gedreven en wist de informatie aan de hand van voorbeelden uit de praktijk goed over te brengen. Tijdens de training heb… alles lezen - 17-10-2018 07:52

starstarstarstarstar_border
Ineke Huwae
KCC Medewerker
8
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Het was een prima verfrissende cursus. Fijne trainer en we hebben leuke ervaringen met mede cursisten kunnen delen.
Ik doe dit werk al behoorlijk lang en het was fijn om weer eens de puntjes op de i te zetten." - 21-12-2016 09:15

"Het was een prima verfrissende cursus. Fijne trainer en we hebben leuke ervaringen met mede cursisten kunnen delen. Ik doe dit werk al beho… alles lezen - 21-12-2016 09:15

starstarstarstarstar
Maria Fetter
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Het leuke van de training was dat de cursisten uit verschillende soorten bedrijven/instellingen kwamen. Daardoor ontstond er een leuke dynamiek. De cursusleider en het programma waren voldoende flexibel en er werd goed ingespeeld op de wensen en vragen van de cursisten. Ook al werk ik al heel wat jaren, toch weer nieuwe gezichtspunten en tips meegekregen. Daaromheen was de verzorging prima." - 07-12-2016 16:33

"Het leuke van de training was dat de cursisten uit verschillende soorten bedrijven/instellingen kwamen. Daardoor ontstond er een leuke dynam… alles lezen - 07-12-2016 16:33

starstarstarstarstar
Mitchell Tsang
Senior Skilled Servicedesk
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Les locatie is makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer.

Coen van Boxel geeft een training op een zeer leuke, vriendelijke en komische manier dus geen saaie leerstof.

Met de tips en trucs kon ik mijn Klant- en Servicegericht cursus ervaring omzetten in het praktijk.
" - 29-11-2016 06:28

"Les locatie is makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer. Coen van Boxel geeft een training op een zeer leuke, vriendelijke en komische m… alles lezen - 29-11-2016 06:28

starstarstarstarstar
Veerle de Theije
Medewerker Klantsupport
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Je krijgt hele goede praktische tips om zakelijk telefoneren te verbeteren. De trainer is kundig, erg enthousiast en luistert goed naar ieders leerdoel. Naast theorie vooral oefenen in de praktijk. " - 25-11-2015 11:04

"Je krijgt hele goede praktische tips om zakelijk telefoneren te verbeteren. De trainer is kundig, erg enthousiast en luistert goed naar iede… alles lezen - 25-11-2015 11:04

starstarstarstarstar
Heitling
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Hele interessante training met leuke voorbeelden. Je wordt ook goed getraind dmv rollenspellen. Trainer is erg enthousiast en vertelt alles met veel humor waardoor het erg leuk is om deze stof te leren.
Er worden voorbeelden gegeven die je heel goed kan gebruiken." - 03-11-2015 08:20

"Hele interessante training met leuke voorbeelden. Je wordt ook goed getraind dmv rollenspellen. Trainer is erg enthousiast en vertelt alles … alles lezen - 03-11-2015 08:20

starstarstarstarstar
J. de Koning
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Ik heb tijdens de training een goed beeld gekregen van een klant- en servicegericht telefoongesprek. Dit door de goede begeleiding van onze trainer Coen. Aan het einde van de training kon ik zeker zeggen dat ik geleerd heb wat ik wilde leren!! " - 02-11-2015 07:17

"Ik heb tijdens de training een goed beeld gekregen van een klant- en servicegericht telefoongesprek. Dit door de goede begeleiding van onze … alles lezen - 02-11-2015 07:17

starstarstarstarstar
shanti Ghiraw
administratief medewerkster
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"ik heb een hele goede training gehad, dankzij de goede begeleiding en ondersteuning van mijn trainer.
je wordt goed getraind om de problemen die je tijdens je functie tegen komt op te lossen.
je krijt handige tips en ideeën die je in de praktijk kan toepassen.

" - 22-10-2015 10:19

"ik heb een hele goede training gehad, dankzij de goede begeleiding en ondersteuning van mijn trainer. je wordt goed getraind om de probleme… alles lezen - 22-10-2015 10:19

starstarstarstarstar_border
Carina van Bostelen
Frontoffice medewerker
8
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Emile is een zeer geschikte spontane kerel die de training leuk gebracht heeft. hij was duidelijk en kon zich goed inleven in onze problemen. hij verstond zijn taak heel goed, en kon heel goed uitleggen hoe wij onze mindere punten kunnen verbeteren! " - 21-10-2015 14:44

"Emile is een zeer geschikte spontane kerel die de training leuk gebracht heeft. hij was duidelijk en kon zich goed inleven in onze problemen… alles lezen - 21-10-2015 14:44

starstarstarstarstar_border
Veerle de Theije
Medewerker Klantsupport
8
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Deze training is ideaal voor mensen die graag willen oefenen met zakelijk telefoneren. De docent was zeer enthousiast en vakkundig. De (redelijk basic) stof die we behandelden werd meteen in de praktijk gebracht door middel van oefeningen. Wat ik er met name van heb geleerd is mijn mindset veranderen als het gaat om zakelijke telefonie, waarbij ik heb geleerd de klant servicegericht te helpen." - 02-06-2015 10:22

"Deze training is ideaal voor mensen die graag willen oefenen met zakelijk telefoneren. De docent was zeer enthousiast en vakkundig. De (rede… alles lezen - 02-06-2015 10:22

starstarstarstarstar_border
Wilma Gardenier
8

"Ik heb genoeg tips en trucs ontvangen en degene die de cursus gaf, is deskundig en brengt de stof goed over. Ook het in groepjes werken vind ik goed, omdat je van elkaar leert." - 21-10-2013 00:00

"Ik heb genoeg tips en trucs ontvangen en degene die de cursus gaf, is deskundig en brengt de stof goed over. Ook het in groepjes werken vind… alles lezen - 21-10-2013 00:00

starstarstarstarstar_half
Andre van Mierlo
9

"Je leert vooral veel van elkaar. Er was veel interactie met de andere cursisten. Dit was niet allen leerzaam, maar ook erg leuk." - 15-10-2013 00:00

"Je leert vooral veel van elkaar. Er was veel interactie met de andere cursisten. Dit was niet allen leerzaam, maar ook erg leuk. " - 15-10-2013 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Leerzame dag, vooral herkenning problemen bij mede-cursisten en oplossingen die trainster hiervoor heeft aangereikt waren verhelderend. " - 26-06-2013 17:24

"Leerzame dag, vooral herkenning problemen bij mede-cursisten en oplossingen die trainster hiervoor heeft aangereikt waren verhelderend. " - 26-06-2013 17:24

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Ik heb heel veel handige tips en trucs gekregen en breng het nu iedere werkdag in de praktijk. De cursus is voor mij heel erg nuttig geweest. " - 13-08-2012 10:25

"Ik heb heel veel handige tips en trucs gekregen en breng het nu iedere werkdag in de praktijk. De cursus is voor mij heel erg nuttig geweest… alles lezen - 13-08-2012 10:25

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Het was een zeer leuke training. De trainer/docent luisterde goed naar jouw en kon daardoor een goede inschatting maken van wat er besproken moest worden. Verder was alles goed geregeld, de ruimte waarin de cursus werd gegeven was netjes en de lunch was zeer goed verzorgd en uitgebreid. Het was een zeer leerzame dag. " - 06-08-2012 17:06

"Het was een zeer leuke training. De trainer/docent luisterde goed naar jouw en kon daardoor een goede inschatting maken van wat er besproken… alles lezen - 06-08-2012 17:06

starstarstarstarstar
Linda Verbraak
10
Klant- en Servicegericht Telefoneren

"Dit was een zeer leerzame en frisse cursus. Geen moment mijn aandacht verslapt door het enthousiasme en de duidelijke uitleg van de leraar. Er werd goed gekeken naar persoonlijke leerdoelen en hier werd mee aan de slag gegaan. Zeker een aanrader!" - 06-08-2012 16:44

"Dit was een zeer leerzame en frisse cursus. Geen moment mijn aandacht verslapt door het enthousiasme en de duidelijke uitleg van de leraar. … alles lezen - 06-08-2012 16:44

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.