Effectief verkopen van diensten

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 3.596 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,4
Gemiddeld cijfer voor Effectief verkopen van diensten
Gebaseerd op 15 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Ellen Horneman
Coördinator Bedrijfsbureau
8
Effectief verkopen van diensten

"Ik heb de training als erg positief ervaren. De mix van theorie en casuïstiek was goed. John is een inspirerende cursusleider met oog voor ieders kwaliteiten en ontwikkelpunten. In deze training krijg je theorie mee en oefen je aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het geleerde kun je direct in de praktijk toepassen. " - 16-11-2018 09:08

"Ik heb de training als erg positief ervaren. De mix van theorie en casuïstiek was goed. John is een inspirerende cursusleider met oog voor i… alles lezen - 16-11-2018 09:08

Startdata en plaatsen

Amsterdam
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Rotterdam
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Utrecht
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Zwolle
31 jan. 2020 tot 14 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 7 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 14 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Amsterdam
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Rotterdam
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Utrecht
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Zwolle
1 apr. 2020 tot 15 apr. 2020
Toon rooster
event 1 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 8 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 15 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Amsterdam
4 jun. 2020 tot 18 jun. 2020
Toon rooster
event 4 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 18 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
4 jun. 2020 tot 18 jun. 2020
Toon rooster
event 4 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 18 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
4 jun. 2020 tot 18 jun. 2020
Toon rooster
event 4 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 18 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
4 jun. 2020 tot 18 jun. 2020
Toon rooster
event 4 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 18 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03

Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

In deze training ontwikkel je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening.

Voor het verkopen van diensten en adviesopdrachten zijn inhoudelijke kennis en specifieke kwaliteiten nodig. Tegenwoordig moet je je onderscheiden van andere verkopers om je klant te overtuigen van je diensten. In deze training ontwikkel je je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening. Die stellen je in staat om gerichter en flexibeler met je diensten op de vraag van je klanten in te spelen. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van een positieve relatie met je klanten zodat ze je vertrouwen. Op deze manier verbeter j…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Sales forecasting en Verkoopstrategie.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

In deze training ontwikkel je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening.

Voor het verkopen van diensten en adviesopdrachten zijn inhoudelijke kennis en specifieke kwaliteiten nodig. Tegenwoordig moet je je onderscheiden van andere verkopers om je klant te overtuigen van je diensten. In deze training ontwikkel je je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening. Die stellen je in staat om gerichter en flexibeler met je diensten op de vraag van je klanten in te spelen. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van een positieve relatie met je klanten zodat ze je vertrouwen. Op deze manier verbeter je je verkoopkwaliteiten en bereik je meer resultaat.

Student profile

Deze training is geschikt voor verkopers die actief zijn binnen de verkoop van diensten of adviesopdrachten en die hun verkoopkwaliteiten willen verbeteren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Objectives

  • Je brengt je verkoopkwaliteiten naar een hoger niveau
  • Je leert de behoeften van de klant te analyseren en hierop in te spelen
  • Je leert verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening toe te passen
  • Je leert beslissers en beïnvloeders op een natuurlijke wijze te overtuigen
  • Je ontwikkelt een positieve relatie met je gesprekspartners
  • Je gaat effectiever om met weerstand en tegenwerpingen
  • Je leert psychologische processen toe te passen in de verkoop van adviesopdrachten en -diensten

Curriculum

  • Visie op verkoop
  • Verkoopproces bij diensten en adviesopdrachten
  • Verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening
  • Signaleren van kansen en hierop inspelen
  • Klantbehoeften achterhalen
  • Principes voor effectief klantencontact
  • Gericht luisteren en aansluiten bij de klant
  • Constructief omgaan met tegenwerpingen en weerstand
  • Doelgericht gebruiken van je netwerk
  • Emotionele en rationele overwegingen binnen het verkoopproces
  • Psychologie in verkoop
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Instruction modes

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart. Onder leiding van een ervaren trainer wordt veel geoefend. Ook leer je veel van andere deelnemers. Naast het leggen van een theoretische basis, werk je actief aan het verbeteren van je commerciële vaardigheden door praktijkgerichte oefeningen en rollenspellen. Je krijgt feedback op je gedrag. Als afsluiting stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

8,4
Gemiddeld cijfer voor Effectief verkopen van diensten
Gebaseerd op 15 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Ellen Horneman
Coördinator Bedrijfsbureau
8
Effectief verkopen van diensten

"Ik heb de training als erg positief ervaren. De mix van theorie en casuïstiek was goed. John is een inspirerende cursusleider met oog voor ieders kwaliteiten en ontwikkelpunten. In deze training krijg je theorie mee en oefen je aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het geleerde kun je direct in de praktijk toepassen. " - 16-11-2018 09:08

"Ik heb de training als erg positief ervaren. De mix van theorie en casuïstiek was goed. John is een inspirerende cursusleider met oog voor i… alles lezen - 16-11-2018 09:08

starstarstarstarstar_half
van der Wilk
9
Effectief verkopen van diensten

"Goed, hoog niveau cursus welke afgestemd werd op de wensen van de groep door een zeer professionele trainer John van Strien. De lunch in het La Vie Meeting Center Utrecht was geweldig." - 15-11-2018 15:47

"Goed, hoog niveau cursus welke afgestemd werd op de wensen van de groep door een zeer professionele trainer John van Strien. De lunch in het… alles lezen - 15-11-2018 15:47

Lieneke Knuyt
starstarstarstarstar_half
Lieneke Knuyt
Energy Advisor & Business Development at Climate Neutral Group
9
Effectief verkopen van diensten

"Ik heb de training als zeer effectief ervaren, vooral vanwege de rollenspellen. In de praktijk leer je het meeste, en Michiel zat er naast als 'bijstuurder'. Met zijn inspiratie, ervaring en positieve energie zorgde hij er continu voor dat er nieuwe inzichten werd gecreëerd. Ik heb concrete handvaten gekregen om in een gesprek breder de klantbehoefte te achterhalen, zodat hier verschillende diensten op kunnen aansluiten. Uiteindelijk is empathie de belangrijkste sleutel in een constructief gesprek... Zeer effectieve training!!" - 15-11-2018 14:05

"Ik heb de training als zeer effectief ervaren, vooral vanwege de rollenspellen. In de praktijk leer je het meeste, en Michiel zat er naast a… alles lezen - 15-11-2018 14:05

Lieneke Knuyt
starstarstarstarstar_half
Lieneke Knuyt
Energy Advisor & Business Development at Climate Neutral Group
9
Effectief verkopen van diensten

"Inhoudelijk sterke training met veel oefening en interactie. Je leert het meeste door het gewoon te doen, en daar was veel ruimte voor. Ik heb o.a. geleerd om gesprekken breder te houden ipv direct naar de oplossing te gaan. Toptraining! " - 29-08-2018 15:39

"Inhoudelijk sterke training met veel oefening en interactie. Je leert het meeste door het gewoon te doen, en daar was veel ruimte voor. Ik h… alles lezen - 29-08-2018 15:39

starstarstarstarstar_half
Haselhorst
9
Effectief verkopen van diensten

"De cursus was erg goed en sloot bovenverwachting aan op mijn behoeftes. Werden goed begeleid in en er was veel ruimte voor interactie. De trainer was gepassioneerd in het vak en wou ons zoveel mogelijk leren in de 3 dagen." - 20-10-2017 12:15

"De cursus was erg goed en sloot bovenverwachting aan op mijn behoeftes. Werden goed begeleid in en er was veel ruimte voor interactie. De tr… alles lezen - 20-10-2017 12:15

Lydia de Jong
starstarstarstarstar_half
Lydia de Jong
Communication & External Relations Officer at the University of Groningen
9
Effectief verkopen van diensten

"Hele nuttige training met veel praktijkvoorbeelden en de trainer had erg veel persoonlijke ervaringen en kennis die hij kon delen! Er was een goede balans tussen theorie en oefeningen en het is ook erg leerzaam om te zien hoe je kunt inspelen op de verschillende stijlen van klanten." - 16-02-2017 16:41

"Hele nuttige training met veel praktijkvoorbeelden en de trainer had erg veel persoonlijke ervaringen en kennis die hij kon delen! Er was ee… alles lezen - 16-02-2017 16:41

star_halfstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Tom van Nunen
Directeur
1
Effectief verkopen van diensten

"ICM heeft de training geannuleerd zonder tijdige kennisgeving en kon geen alternatief bieden waarbij we zekerheid kregen dat de opleiding wel geboden zou worden. We moesten zelf bellen naar de status van de training. Erg teleurstellende ervaring met deze opleider." - 07-09-2016 14:50

"ICM heeft de training geannuleerd zonder tijdige kennisgeving en kon geen alternatief bieden waarbij we zekerheid kregen dat de opleiding we… alles lezen - 07-09-2016 14:50

starstarstarstarstar
Welmoed Siebesma
10
Effectief verkopen van diensten

"Het fijne was dat er veel mogelijkheid was tot persoonlijke invulling, er werd niet strak vastgehouden aan het schema, maar juist werd besproken wat wij als cursisten juist wilden leren en oefenen. Daardoor had de cursus zeker meerwaarde." - 03-11-2015 10:42

"Het fijne was dat er veel mogelijkheid was tot persoonlijke invulling, er werd niet strak vastgehouden aan het schema, maar juist werd bespr… alles lezen - 03-11-2015 10:42

Karin Oosterveld
starstarstarstarstar_half
Karin Oosterveld
Jurist | Coach | Arbeidsrecht | Helpdesk Reorganisaties | De Unie
9
Effectief verkopen van diensten

"Alle lof voor de trainer! De opleiding is praktijk gericht. Alle deelnemers kwamen goed aan bod. Voor iedereen was persoonlijke aandacht. Heel prettig. In drie dagen tijd heb ik heel wat opgestoken. Ik heb er meer aan gehad dan ik van te voren had verwacht. " - 02-11-2015 16:24

"Alle lof voor de trainer! De opleiding is praktijk gericht. Alle deelnemers kwamen goed aan bod. Voor iedereen was persoonlijke aandacht. He… alles lezen - 02-11-2015 16:24

Nicky Blondé
starstarstarstarstar_half
Nicky Blondé
Account Manager at Pubmarket!
9
Effectief verkopen van diensten

"Ben normaal gezien altijd wat wantrouwig ten opzichte van een training. Theorie en praktijk liggen vaak wel uiteen. Maar deze training wist me toch aangenaam te verrassen. Met concrete oefening, voorbeelden en tips kon ik al vanaf dag 1 aan de slag en boekte ik ook degelijk resultaat. De training was heel hands-on en we hadden het voordeel slechts een kleine groep te zijn (4 pers.). Zeker een aanrader voor iedereen die een extra boost kan gebruiken!" - 20-07-2015 07:24

"Ben normaal gezien altijd wat wantrouwig ten opzichte van een training. Theorie en praktijk liggen vaak wel uiteen. Maar deze training wist … alles lezen - 20-07-2015 07:24

starstarstarstarstar_half
Anne de Bart
Account manager
9
Effectief verkopen van diensten

"Door de kleine klassen is er voldoende individuele aandacht. De docent wist d.m.v. leuke voorbeelden en diverse pratijkopdrachten, de lessen leerzaam, boeiend en uitdagend te houden. Ik heb met veel plezier deelgenomen aan deze cursus en zal een eventueel vervolg hierop zeker weer via ICM volgen." - 09-10-2012 11:22

"Door de kleine klassen is er voldoende individuele aandacht. De docent wist d.m.v. leuke voorbeelden en diverse pratijkopdrachten, de lessen… alles lezen - 09-10-2012 11:22

starstarstarstarstar_border
Imke
8
Effectief verkopen van diensten

"Onze trainer Michiel was enthousiast, motiverend en heel ervaren. Hij gaf goede en duidelijke antwoorden op vragen van deelnemers en veel nuttige tips, inclusief voorbeelden uit de praktijk. Verder waren de feedback en ervaringen van andere deelnemers heel waardevol. Mijn aantekeningen en het cursusmateriaal zijn ook als naslagwerk heel nuttig. " - 22-03-2012 14:02

"Onze trainer Michiel was enthousiast, motiverend en heel ervaren. Hij gaf goede en duidelijke antwoorden op vragen van deelnemers en veel nu… alles lezen - 22-03-2012 14:02

starstarstarstarstar_half
Stef
8,8
Effectief verkopen van diensten

"De kleine groep van zes personen zorgde ervoor dat mijn persoonlijk leerdoelen goed naar voren kwamen. Daarnaast was het niveau van de groep hoog, waardoor we soortgelijke ervaringen met elkaar konden delen en er goede discussies ontstonden. De trainer speelde hier erg goed op in, had oog voor ieders leerdoelen en had veel praktijk voorbeelden achter de hand.

" - 31-05-2010 09:56

"De kleine groep van zes personen zorgde ervoor dat mijn persoonlijk leerdoelen goed naar voren kwamen. Daarnaast was het niveau van de groep… alles lezen - 31-05-2010 09:56

starstarstarstarstar_border
Phillip Wessels
8,4
Effectief verkopen van diensten

"Ik heb de training als prettig en compleet ervaren.

Het was voornamelijk de trainer die het verschil heeft maakte. Hij nam voor iedere deelnemer de tijd en probeerde de stof zo goed mogelijk toe te passen op een ieder zijn vakgebied." - 19-05-2010 13:25

"Ik heb de training als prettig en compleet ervaren.Het was voornamelijk de trainer die het verschil heeft maakte. Hij nam voor iedere deelne… alles lezen - 19-05-2010 13:25

starstarstarstarstar
Danielle
10
Effectief verkopen van diensten

"De opleiding bracht precies wat ik ervan verwachtte. Veel aandacht voor diverse praktijkvoorbeelden, maar vooral ook met goede oplossingen. Het realiteitsgehalte lag wat mij betreft erg hoog.
Door kleine groep ook heel veel interactie.

" - 09-03-2010 12:31

"De opleiding bracht precies wat ik ervan verwachtte. Veel aandacht voor diverse praktijkvoorbeelden, maar vooral ook met goede oplossingen. … alles lezen - 09-03-2010 12:31

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met ICM opleidingen & trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.