Consultative Selling

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 3.650 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Consultative Selling
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Herman Schröduer
starstarstarstar_halfstar_border
Herman Schröduer
7
Consultative Selling

"Goede training, mede door de ruime praktijk-ervaring van David. In het programma was (mede gezien de primeur) ruimte voor flexibiliteit en eigen inbreng en ervaring van andere cursisten. Ook de actieve en passieve onderdelen van de cursus waren goed in balans." - 30-07-2019 13:15

"Goede training, mede door de ruime praktijk-ervaring van David. In het programma was (mede gezien de primeur) ruimte voor flexibiliteit en e… alles lezen - 30-07-2019 13:15

Startdata en plaatsen

Amsterdam
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Rotterdam
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Utrecht
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Zwolle
4 feb. 2020 tot 3 mrt. 2020
Toon rooster
event 4 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 3 maart 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Amsterdam
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Rotterdam
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Utrecht
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Zwolle
3 apr. 2020 tot 8 mei. 2020
Toon rooster
event 3 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 17 april 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 8 mei 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Amsterdam
2 jun. 2020 tot 30 jun. 2020
Toon rooster
event 2 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 16 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 30 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
2 jun. 2020 tot 30 jun. 2020
Toon rooster
event 2 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 16 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 30 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
2 jun. 2020 tot 30 jun. 2020
Toon rooster
event 2 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 16 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 30 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
2 jun. 2020 tot 30 jun. 2020
Toon rooster
event 2 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 16 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 30 juni 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03

Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Tijdens de training Consultative Selling leer je op een positieve manier behoeftes en uitdagingen van klanten inzichtelijk te maken en hier oplossingen voor te bedenken.

Als salesprofessional wil je dat de klant voor jouw producten of diensten kiest. In een markt met veel aanbod is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Maar hoe doe je dit? Consultative selling is een krachtige verkoopmethode die inspeelt op de kernbehoefte van de klant. Je leert op een positieve manier behoeftes en uitdagingen van klanten inzichtelijk te maken en hier oplossingen voor te bedenken. Je maakt je sterk voor een gelijkwaardige, co-creërende relatie. Je leert al in het verkoopgesprek zelf waarde toe te voegen,…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Consultative Selling, Adviserend verkopen, Verkoopcursus, Sales Training en Telemarketing & telesales.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Tijdens de training Consultative Selling leer je op een positieve manier behoeftes en uitdagingen van klanten inzichtelijk te maken en hier oplossingen voor te bedenken.

Als salesprofessional wil je dat de klant voor jouw producten of diensten kiest. In een markt met veel aanbod is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Maar hoe doe je dit? Consultative selling is een krachtige verkoopmethode die inspeelt op de kernbehoefte van de klant. Je leert op een positieve manier behoeftes en uitdagingen van klanten inzichtelijk te maken en hier oplossingen voor te bedenken. Je maakt je sterk voor een gelijkwaardige, co-creërende relatie. Je leert al in het verkoopgesprek zelf waarde toe te voegen, waardoor je de concurrentie ver achter je laat.

Unieke voordelen
  • Begeleiding door een ervaren salesprofessional
  • Een online leeromgeving boordevol inspiratie en betekenisvol materiaal
  • Gefaciliteerde intervisiemomenten voor meer leerrendement

Student profile

Deze training is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn als accountmanager, commercieel binnendienst medewerker, sales manager, consultant of adviseur of een andere commerciële rol vervullen in een zakelijke en servicegerichte omgeving.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Objectives

  • Je onderscheidt je door jouw kwaliteiten als salesprofessional
  • Je gaat belemmeringen die je resultaten beïnvloeden niet uit de weg
  • Je analyseert effectief problemen en behoeften van de klant en geeft respectvolle feedback
  • Je bedenkt in co-creatie oplossingen voor de uitdagingen van de klant en voegt zo waarde toe
  • Je overtuigt klanten met een heldere boodschap en pakkende presentatie
  • Je zet de stap van ad-hoc verkoop naar het creëren van een gezamenlijke toekomstvisie

Curriculum

Dag 1: Wie ben ik?
  • Wie ben ik als salesprofessional? Wat zijn mijn kwaliteiten?
  • Wat is mijn communicatiestijl en voorkeursstijl van verkopen?
  • Waar zit mijn weerstand en wat zijn mijn (belemmerende) overtuigingen in het behalen van resultaten?
  • Aan de slag met een elevator pitch en persoonlijk actieplan
Dag 2: Consultative Selling gesprekken
  • Intentie, luisteren en gelijkwaardigheid
  • Herkennen van en het inspelen op het gedrag van de klant
  • De (kern)behoefte achter de vraag ontdekken: behoefte- en probleemanalyse
  • Respectvol feedback geven en ontvangen
  • Aan de slag met rollenspellen en klantcases
Dag 3: De opdracht binnenhalen
  • Oplossingen die werkelijke waarde creëren voor de klant
  • De oplossing overtuigend presenteren
  • Advies omzetten in een opdracht
  • Structureel relatiemanagement en gezamenlijke toekomstvisie
  • Aan de slag met je volgende stap en vergroot de impact met hulp van je omgeving

Instruction modes

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Intake | Voorafgaand aan de training vul je een online intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven.Bijeenkomsten | De bijeenkomsten zijn gericht op interactie met de docent en je medecursisten. Met afwisselende werkvormen doe je kennis en inzichten op en oefen je met vaardigheden. Er is veel ruimte voor de inbreng van eigen klantcases, praktijksituaties en -voorbeelden.Ervaren trainers | Een ervaren trainer begeleidt de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat. Je trainer is een expert, maar bovenal je persoonlijke coach.Online leeromgeving | Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.Je omgeving betrekken | We laten niets aan het toeval over. Wij geloven in observeerbare gedragsverandering. Je ontwikkelt je zichtbaar en vraagt hierop gericht feedback in je directe werkomgeving. Je collega’s zien jouw werk verbeteren en je merkt zelf op dat je werk meer effect heeft.Persoonlijk actieplan | Aan het einde van de training schrijf je een persoonlijk actieplan. Daarmee zorg je ervoor dat je doorgaat met leren, ook nadat het traject is afgerond.Intervisie | Na afloop van de training kun je ervaringen uitwisselen met je medecursisten en je leerrendement nog verder vergroten. ICM faciliteert deze intervisie met een locatie en geeft je handvatten voor een effectieve intervisiemethode.ICM-certificaat | Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.
8
Gemiddeld cijfer voor Consultative Selling
Gebaseerd op 2 ervaringen
Herman Schröduer
starstarstarstar_halfstar_border
Herman Schröduer
7
Consultative Selling

"Goede training, mede door de ruime praktijk-ervaring van David. In het programma was (mede gezien de primeur) ruimte voor flexibiliteit en eigen inbreng en ervaring van andere cursisten. Ook de actieve en passieve onderdelen van de cursus waren goed in balans." - 30-07-2019 13:15

"Goede training, mede door de ruime praktijk-ervaring van David. In het programma was (mede gezien de primeur) ruimte voor flexibiliteit en e… alles lezen - 30-07-2019 13:15

Max Pijnappel
starstarstarstarstar_half
Max Pijnappel
Sales Consultant
9
Consultative Selling

"Top training gehad met goede interactieve sessies. Naast theorie ook veel aandacht besteed aan praktijk voorbeelden. Verder heeft David veel ervaring in het geven van trainingen en past de sessies goed aan op de vraag van de deelnemers." - 29-07-2019 12:28

"Top training gehad met goede interactieve sessies. Naast theorie ook veel aandacht besteed aan praktijk voorbeelden. Verder heeft David veel… alles lezen - 29-07-2019 12:28

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met ICM opleidingen & trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.