Senior Accountmanager Sales

Niveau
Tijdsduur
Logo van HAN - Faculteit Economie en Management
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 HAN - Faculteit Economie en Management heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 52 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Senior Accountmanager Sales
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Rogier Engelbertink
Account Manager
9
Senior Accountmanager Sales

"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "controle" en zicht heb op mijn inspanning en het resultaat. Ook het onderdeel Pitch en onderhandelen waren voor mij erg interessant en bruikbaar. " - 02-09-2016 11:57

"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "contr… alles lezen - 02-09-2016 11:57

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

HAN - Faculteit Economie en Management biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Arnhem

Beschrijving

De meest succesvolle accountmanagers weten zich positief te onderscheiden van hun concurrenten. Wil je jouw persoonlijk onderscheidend vermogen vergroten? Volg de opleiding Senior Accountmanagement.

Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) leer je op verschillende manieren waarde te creëren voor jouw klant. En je leert hoe je dit op creatieve wijze kunt overbrengen. Daarmee maximaliseer je de kans dat de klant voor jou kiest.

Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) verdiep je jouw bestaande saleskennis. Én leer je nieuwe technieken aan waarmee je jouw onderscheidend vermogen aan tafel bij de klant vergroot. Op deze manier maximaliseer je jouw kansen op succes!

Module 1.  Sa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanager, Accountmanagement, Sales Training, Klantgerichte Sales en NIMA A Sales.

De meest succesvolle accountmanagers weten zich positief te onderscheiden van hun concurrenten. Wil je jouw persoonlijk onderscheidend vermogen vergroten? Volg de opleiding Senior Accountmanagement.

Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) leer je op verschillende manieren waarde te creëren voor jouw klant. En je leert hoe je dit op creatieve wijze kunt overbrengen. Daarmee maximaliseer je de kans dat de klant voor jou kiest.

Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) verdiep je jouw bestaande saleskennis. Én leer je nieuwe technieken aan waarmee je jouw onderscheidend vermogen aan tafel bij de klant vergroot. Op deze manier maximaliseer je jouw kansen op succes!

Module 1.  Sales Proces management

Goede bedrijfsresultaten beginnen met heldere doelen en een goed georganiseerd sales proces. Je gaat aan de slag met analyseren, inrichten en innoveren van het sales proces binnen jouw eigen organisatie. Hierbij besteedt je ruime aandacht aan onderwerpen als financiële analyse, klantportfolio management, forecasting en performance & control. Daarnaast analyseer je in deze module de relaties met de diverse interne en externe stakeholders. En krijg je handvatten voor het optimaliseren van deze relaties. Want klanten binnenkrijgen en binnenhouden is een taak van de hele organisatie en niet alleen van het sales team.
 
Module 2. Social Selling             

‘Social media’ is een inmiddels niet meer weg te denken term in de bedrijfsvoering van nagenoeg iedere onderneming. Ook in het sales proces kan een juiste inzet van “social’ een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van de gestelde commerciële doelen. Maar hoe zet je social media nu succesvol in tijdens het commerciële proces? Op die vraag zijn vele antwoorden mogelijk. In dit deel van de opleiding wordt daarom dieper ingegaan op de manieren waarop social media binnen jouw organisatie kunnen worden ingezet. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij de diverse valkuilen die komen kijken bij de inzet van social media in het commerciële proces.

Module 3. Creatieve technieken

“Doordat  de mens verbeelding heeft, kan zij creatief zijn”.  De module creatief denken binnen de opleiding bestaat uit het aanleren van een aantal vaardigheden en technieken die je mogelijkheden bieden om samen met jouw sales team nieuwe oplossingen te bedenken en nieuwe kansen te ontdekken. In dit onderdeel ga je door het proces van creatief denken; van probleemstelling tot aan de uitvoering van ideeën. Je leert tevens hoe je deze technieken effectief in kunt zetten binnen jouw eigen organisatie.
 
Module 4. Storytelling

Storytelling kan wel het verschil maken tussen een klant informeren en hem/haar inspireren. Het verschil tussen een mooi verhaal en een “echt” verhaal. Het verschil tussen argumenteren en aan het denken zetten. Het verschil tussen iemand iets vertellen en iemand boeien, betrekken en inspireren.  Door storytelling te gebruiken in de zakelijke omgeving creëer je bovenal vertrouwen. (Persoonlijke) Verhalen maken namelijk het verschil tussen dit zeg ik en dit ben ik. In dit onderdeel leer je hoe je complexe boodschappen op nieuwe manieren over kunt brengen. Na afloop heb je de beschikking over meerdere persoonlijke, onderscheidende, relevante verhalen. Deze kun je ook meteen inzetten in het verder uitbouwen van de relaties met jouw klanten. 
 
Module 5. Onderhandelen

Onderhandelen begint bij het eerste gesprek met een (potentiële) klant. Een goede beheersing van de diverse onderhandelingstechnieken is dan ook een must voor elke senior account manager. Tijdens dit onderdeel, dat in totaal 6 dagdelen in beslag neemt, worden zowel het onderhandelingsproces als de verschillende onderhandelingstechnieken behandeld. Hierbij ligt een belangrijke focus op het onderhandelen met een complexe DMU. Ook krijg je in dit onderdeel zicht op de tactische en strategische implicaties van een deal voor jouw eigen organisatie. 
 
Module 6. Zelfmanagement

Een van de belangrijkste actoren in een sales proces bent je zelf. Ieder mens heeft een eigen stijl en eigen voorkeuren. Soms bewust, vaak onbewust. Omdat sales voor een belangrijk deel bestaat uit de interactie tussen mensen is zelfkennis en -inzicht belangrijk. In de opleiding wordt daarom aandacht besteed aan het verkrijgen van inzicht in jouw eigen sterke en minder sterke kanten. Bovendien krijg je op een praktische manier handvatten aangereikt waarmee je tijdens en na afloop van de opleiding in staat bent om jouw persoonlijke leerproces verder vorm te geven. 
 
Module 7. Finance voor non financials 

Finance legt van oudsher de nadruk op het in de hand houden van financiële risico’s, terwijl Sales vooral gebaat is bij het opbouwen van een klantrelatie en het binnenhalen van zoveel mogelijk omzet en provisie. Inzicht in de financiën van de organisatie is ook voor sales professionals erg belangrijk. Als sales professional ben je immers (mede)verantwoordelijk voor het verbeteren van het bedrijfsresultaat. Een betere kennis van financieel management zorgt ervoor dat beslissingen op ratio worden gefundeerd en volwaardig gesprekspartner wordt voor de financiële specialist.  
 

9
Gemiddeld cijfer voor Senior Accountmanager Sales
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Rogier Engelbertink
Account Manager
9
Senior Accountmanager Sales

"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "controle" en zicht heb op mijn inspanning en het resultaat. Ook het onderdeel Pitch en onderhandelen waren voor mij erg interessant en bruikbaar. " - 02-09-2016 11:57

"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "contr… alles lezen - 02-09-2016 11:57

ing. Arsène te Beek, SCPS
starstarstarstarstar_half
ing. Arsène te Beek, SCPS
Helpt bij inspecties, energie-audits (EED), validatie en certificering | TIC
9
Senior Accountmanager Sales

"Na 9 maanden engineering ben ik in Sales gerold en heb ik technische oplossingen verkocht over de hele wereld. Na 7 jaar ervaring en successen wilde ik begrijpen waarom ik in veel gevallen wel de deal rond kreeg maar vooral waarom niet.

Ik heb gekozen voor de post-hbo opleiding Senior Accountmanager aan de HAN door de oprechte en enthousiaste manier waarop Ben Mastboom, hoofddocent aan de HAN University of Applied Science, mij wist te overtuigen van de waarde van deze opleiding en natuurlijk de register titel waaruit blijkt dat ik een echte professional ben.

Op de HAN heb ik de “Arsène’s Way of Selling” geleerd. Vanaf het eerste college krijg je handvatten en tools die je volgende dag kunt toepassen.

“Get the facts before they get you!” en “The true business of every company is to get, keep and develop more customers” zijn nu (ook) mijn drivers. Ik heb geleerd dat ik naast mijn overtuigende en enthousiaste manier van presenteren en verkopen, de feiten moet weten en goed voorbereid een klant gesprek in moet gaan.

Structuur heb ik gekregen doordat deze opleiding je helpt bij zelfmanagement. Ik weet nu mijn sterke punten en mijn ontwikkelpunten. Ik werk met checklists en maak gebruik van roadmaps.

Storytelling. Dit was voor mij echt een eyeopener. Waarom kiest een klant uiteindelijk voor jou? Je verhaal is blijven hangen..

Ik weet nu waarom ik wel en waarom ik soms niet succesvol ben, ik heb aan de opleiding een groot netwerk overgehouden en heb een registertitel SCPS™ waaruit blijkt dat ik een professional ben.

Ing. Arsène te Beek SCPS
" - 06-10-2015 19:25

"Na 9 maanden engineering ben ik in Sales gerold en heb ik technische oplossingen verkocht over de hele wereld. Na 7 jaar ervaring en success… alles lezen - 06-10-2015 19:25

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.