ITIL ® v3 Foundation [ILFN]

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 21 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam (Kingsfordweg 43)
16 sep. 2019 tot 18 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Eindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
21 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
25 nov. 2019 tot 27 nov. 2019

Beschrijving

OVERVIEW

Goed functionerende informatiesystemen zijn essentieel voor de bedrijfsvoering van organisaties. ITIL ® (IT Infrastructure Library) is een methode voor het inrichten van processen voor service management, die kan worden ingezet om de IT-dienstverlening van een organisatie te professionaliseren. Deze methode is gebaseerd op 'best practices'. Tijdens de cursus ITIL ® Foundation leert de deelnemer onder andere de basisbegrippen van ITIL ® en het belang van IT-infrastructuur en IT-dienstverlening voor organisaties.

OBJECTIVES

Tijdens deze cursus leert de deelnemer onder andere het volgende:

  • Het belang van IT dienstverlening en het beheer van de IT-Infrastructuur voor een organisatie en…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v3, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation examen en ITIL Intermediate.

OVERVIEW

Goed functionerende informatiesystemen zijn essentieel voor de bedrijfsvoering van organisaties. ITIL ® (IT Infrastructure Library) is een methode voor het inrichten van processen voor service management, die kan worden ingezet om de IT-dienstverlening van een organisatie te professionaliseren. Deze methode is gebaseerd op 'best practices'. Tijdens de cursus ITIL ® Foundation leert de deelnemer onder andere de basisbegrippen van ITIL ® en het belang van IT-infrastructuur en IT-dienstverlening voor organisaties.

OBJECTIVES

Tijdens deze cursus leert de deelnemer onder andere het volgende:

  • Het belang van IT dienstverlening en het beheer van de IT-Infrastructuur voor een organisatie en hoe deze waarde creeert voor de organisatie.
  • Diensten, organisaties en procesmatig werken
  • De IT Service Life cycle
  • De belangrijkste concepten, principes, modellen en processen binnen de verschillende stadia van de IT Service Lifecycle (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement)
  • Functies en rollen

AUDIENCE

Professionals die betrokken zijn met het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit iedereen die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.

CERTIFICATION

Met deze training waarbinnen ook een proefexamen wordt afgelegd is de deelnemer optimaal voorbereid voor het examen 'ITIL ® Foundation in IT Service Management'. Het examen is optioneel en wordt aansluitend aan de training afgenomen. Bij uw boeking dient u aan te geven of u hiervan gebruik wil maken. De kosten voor dit examen bedragen € 295,-

Het behalen van het ITIL ® Foundation examen levert u 2 credits op.

U krijgt, na het behalen van het examen, het certificaat digitaal toegestuurd.

NEXT STEP

ILLCCSI, ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement

ILLCMA, ITIL ® Managing Across the Lifecycle

ILLCS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Design

ILLCSO, ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation

ILLCSS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy

ILLCST, ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition

ILOSA, ITIL ® Capability: Operational Support & Analysis

ILPPO, ITIL ® Capability: Planning, Protection & Optimization

ILRCV, ITIL ® Capability: Release, Control & Validation

ILSOA, ITIL ® Capability: Service Offerings & Agreements

GCCE100, Helder Leren Communiceren

GSEE100, Klantgericht Handelen

CONTENT

  • ICT Service Management
  • Procesmatig werken
  • De opbouw en begrippen van ITIL ®
  • De IT Service Life Cycle

De doelstellingen en activiteiten van de verschillende stadia binnen de IT Service Life Cycle, zoals daar zijn: Service, Strategies, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.