ITIL Service Lifecycle: Service Operation + examen [ILLCSO]

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,7 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,7 (uit 29 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
16 sep. 2020 tot 18 sep. 2020

Beschrijving

OVERVIEW

Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Operation fase van de Service Lifecycle. U zult zich richten op het doel van Service Operation, de uitgangspunten, processen, activiteiten, functies, technologie en de uitvoering.

De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL ® “best practices”. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.

De belangrijkste proces-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:

  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfillment en Access …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Service Manager, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, PRINCE2 Foundation en PRINCE2 Practitioner.

OVERVIEW

Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Operation fase van de Service Lifecycle. U zult zich richten op het doel van Service Operation, de uitgangspunten, processen, activiteiten, functies, technologie en de uitvoering.

De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL ® “best practices”. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.

De belangrijkste proces-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:

  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfillment en Access Management

De belangrijkste functie-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:

  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management

OBJECTIVES

In deze cursus zal een cursist de volgende dingen leren:

  • Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Operation.
  • De samenwerking tussen de Service Operation processen en de Service Lifecycle processen.
  • De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Service Operation processen.
  • De rollen en verantwoordelijkheden binnen Service Operation en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
  • Het bepalen van de Service Operation performance.
  • De technologie en implementatie-eisen die Service Operation processen ondersteunen.
  • De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Service Operation.

AUDIENCE

  • IT-personeel op het gebied van operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL ® best practices.
  • Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL ® processen binnen de, of in combinatie met, IT.

CERTIFICATION

Na afloop van de cursus wordt u de mogelijkheid aangeboden om het officiële examen te maken. Als de training voor 1 november 2019 plaats vindt, is het examen niet inbegrepen. Indien u toch het examen wil maken dient u dit aan te geven bij uw boeking. De prijs van dit examen is € 345,- Na 1 november 2019 is het examen inbegrepen.

Het behalen van dit examen levert u 3 credits op.

Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal.

NEXT STEP

  • ILLCSS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy
  • ILLCST, ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition
  • ILLCS, ITIL ® Service Lifecycle: ServiceDesign
  • ILLCCSI, ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement
  • ILPPO, ITIL ® Service Capability: Planning, Protection, and Optimization
  • ILSOA, ITIL ® Service Capability: Service Offerings and Agreements
  • ILRCV, ITIL ® Service Capability: Release, Control, and Validation
  • ILOSA, ITIL ® Service Capability: Operational Support and Analysis
    • Deze cursus heeft veel overlap met de ILLCSO
  • ILLCMA, ITIL ®: Managing Across the Lifecycle
  • GCCE100, Helder Leren Communiceren
  • GSEE100, Klantgericht Handelen

CONTENT

1. Introductie

2. Service Operation principes

3. Service Operation processen

4. Veelvoorkomende Service Operation activiteiten

5. Organizing Service Operation

6. Het bepalen van de juiste technologie

7.De implementatie

8. Uitdagingen, kritische succes factoren en risico's

  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.